• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Portofoons voor Preppers

Heb je portofoons als voorbereiding?

  • Ja, eenvoudige set PMR446

    Stemmen: 5 12.8%
  • Ja, Chinese porto's maar ik moet nog uitzoeken hoe ze werken

    Stemmen: 5 12.8%
  • Ja, Chinese porto's, voorgeprogrammeerd en klaar voor gebruik

    Stemmen: 17 43.6%
  • Nee, te ingewikkeld

    Stemmen: 4 10.3%
  • Nee, ik zie geen toegevoegde waarde

    Stemmen: 1 2.6%
  • Ik ben zendamateur en ik heb nog véél meer apparatuur

    Stemmen: 7 17.9%

  • Totaal aantal stemmers
    39

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Heb zelf voor onderweg (in de BOB) twee Topcom Twintalker 9500 Airsoft, puur voor als we mekaar kwijt raken en voor thuis een KPO DX5000v6 (zie review).
Dit wil ik nog uitbreiden met een bakkie voor in de auto en een handheld bakkie.

Die Topcommetjes zijn leuke dingen, de headset werkt ook goed, moet ze nog wel in de stad proberen, denk dat ze daar wel moeite mee zullen hebben kwa zend/ontvangst sterkte.
Maar dat zal met een gemiddelde Porto ook zo zijn.

Voordeel van de Topcommetjes is dat ze werken op AA penlites (oplaadbaar en gewoon), dus als de oplaadbare leeg zijn kan je met gewone batterijen eventueel verder, dit is gelijk mijn tip, ga je voor Porto's of Walkies neem dan een versie waar ook normale batterijen in passen, wel zo handig bij een SHTF.

Topcom Twintalker 9500 Airsoft.jpg
 

Gutatus Regius

Banned
Prepper
Prachtig spul, ik heb ook zo iets in een mooi koffertje met alles er op en aan.
Daar kun je veel plezier van hebben.
Wat de accu,s betreft heb je gelijk.
Daar is vaak niet aan gedacht, er moeten zo wie zo losse inkunnen.
Geert777
 

PlanDoPrep

Senior Prepper
Tip: Bij de Lidl hebben ze een Topcom liggen, die je met USB kunt laden. Geweldig, want dan kun je je SHTF zonnepaneel op USB afstellen en dus niet alleen je nutteloze smartphone en iPad laden, maar ook je PMR waar je wél wat aan hebt.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Tip: Bij de Lidl hebben ze een Topcom liggen, die je met USB kunt laden. Geweldig, want dan kun je je SHTF zonnepaneel op USB afstellen en dus niet alleen je nutteloze smartphone en iPad laden, maar ook je PMR waar je wél wat aan hebt.

Je kan ook AA penlites laden via een zonnepaneel, ben je volgens mij toch ietsje flexibeler;)
 

Nomad

Diehard Prepper
@jobs, hier ben ik al heel lang naar op zoek! Anders is de batterij-packs van @QuickFix een alternatief.
Die hebben alleen als nadeel dat er 6 batterijen in gaan, en mijn solar charger doet er maar 4 per keer.
Dan moet ik drie dagen laden om twee sets batterijen vol te krijgen. Dat is onhandig lang.
 
  • Leuk
Waarderingen: jobs
J

jobs

Gast
Loopt de porto op 6*1.5V maakt 9V of op een lagere spanning?
Wellicht is er zelf wat te fabrieken?
 

Nomad

Diehard Prepper
Dat is een goeie vraag. Ik heb even een porto er bij gepakt, de accu is 7.4V.
Als je er zo'n AA of AAA pack aan hangt dan loopt ie op 9V.
 

PlanDoPrep

Senior Prepper
Hij kan 9v aan, dat zit binnen de marge.

Wat ik zelf de mooiste oplossing zou vinden, is niet met AA batterijen aan de slag gaan, maar met een voltage-convertor toch de accu opladen. De accu is compacter dan AA batterijen en houdt meer vermogen vast.
Ik zal er eens een stukje over schrijven.
 
Bovenaan