• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Project Rocky Energy - stoken zonder (gas) te stoken

Hoe stook jij "de hut" warm, en heb je de stookwijze aangepast of denk je erover om dat te doen?

  • ik stook nu (alleen of ook) met een andere warmtepomp dan een airco

    Stemmen: 0 0.0%
  • ik ben (nagenoeg) off-grid, en verzorg (nagenoeg) zelf in mijn energie

    Stemmen: 0 0.0%

  • Totaal aantal stemmers
    15

RockyFlats

Ruttaan
@Roel , ja, ja, net als die Grolsch-reclame waarvoor je wordt gefilmd, maar dan anders. Het gaat om alle ontberingen en lief en leed in ons landje, die doorgaans alleen vol-Grolsch te verdragen zijn, ware er niet...jouw lied!
Over de Hollandse kledendracht hebben we het dan nog niet, dat kan wel wachten tot een volgend SC, maar ... jouw lied niet!

Enfin, ook wel een klaagzang waard: mijn enthousiaste 4 € van gisteren, is toch nog met een vette 1 € gegroeid. En waarom? Omdat mijn lieflijke Hollandse overdag "even kort" de gas-CV had aangezet, bekende ze gisteren al. Ik wist dus wat er kwam, maar verdrong het gewoon en hield het verborgen (100% Nederlands). ;)

Gewoon de airco's een half uurtje op "hoog" had hetzelfde doorwarm-effect gehad, en had de helft gekost. Of, die iets hoger instellen. Het is een leerproces... 🤪
Screenshot_20221126-110718.png
 

Roel

Mankinds only hope
Grolsch reclame...? Neuh... zoek op Hooghoudt reclame en vind daar een meneer in een graanakker die iets verteld over buitenaardse wezens...op z'n Gronings...;)
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Beste mensen, met excuses aan diegenen die dit draadje waardeerden, heb ik besloten om mijn bijdragen hieraan te staken. Recentelijk, is er een draadje van mij gesloten omdat er kennelijk bezwaren tegen zijn geuit. Deze stap neem ik dan ook uit voorzorg, om een herhaling daarvan te voorkomen.

Graag sluit ik, geheel in lijn met dit draadje, af met een bijdrage van "dominee Gremdaat", over een gekwetst stoken, dat snel vuurtjes dooft. Kortom: hoe jullie ook gaan stoken, doe het in hemelsnaam niet ook zo.

 
F

frans81

Gast
Sinds mijn Vrouw dood is heb ik op één enkele uitzondering na geen verwarming meer aan.
Wel deuren dicht om het vocht van buiten ook buiten te houden.
Heb hygrometers hangen in geval dat.
16 °C is warm genoeg.
 
Bovenaan