• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Raspberry Pi

D

Deleted member 192

Gast
Nog liefhebbers van de Pi hier?
Ik heb er 4.
Van de laatste Pi, de zero, heb ik een owncloudservertje gemaakt.
Zolang ik internetverbinding heb, kan ik bestanden uploaden naar mijn eigen cloud.
Daarnaast heb ik een Pi b+ als weerstation.
De 1ste Pi, de A, heet 1,5 jaar als mediaplayertje bij mijn zoon gefunctioneerd.

weerstation IMG-20151002-WA0006.jpg
 

Nickx

Senior Prepper
Nog liefhebbers van de Pi hier?
Ik heb er 4.
Van de laatste Pi, de zero, heb ik een owncloudservertje gemaakt.
Zolang ik internetverbinding heb, kan ik bestanden uploaden naar mijn eigen cloud.
Daarnaast heb ik een Pi b+ als weerstation.
De 1ste Pi, de A, heet 1,5 jaar als mediaplayertje bij mijn zoon gefunctioneerd.

weerstation Bekijk bijlage 240

Ik zit er regelmatig naar te kijken. Maar heb nog niet echt een functie gevonden die en functioneel is en die ik zelfstandig kan maken, mijn kennis op dit vlak is niet zo heel groot.

Maar heeft zeker mijn aandacht
 
  • Leuk
Waarderingen: Burg

FKAGB

Prepper goeroe
Ook ik heb interesse. Ik zou een PI willen inzetten als TOR gateway en er een applicatie op willen laten draaien die 24 uur per dag ad random websites opent op zo een zo'n grote hoeveelheid data vanaf mijn IP adres te genereren dat het niet meer zinvol is daarin te gaan spitten. Voor de TOR gateway zijn veel oplossingen. Voor het willekeurig openen van websites heb ik nog niks kunnen vinden. Ik wil namelijk iets hebben wat zelfstandig aan de slag kan en niet iets wat alleen actief is als ik aan het browsen ben zoals Trackmenot.
 

Flex

Prepper
Nog liefhebbers van de Pi hier?
Ik heb er 4.
Van de laatste Pi, de zero, heb ik een owncloudservertje gemaakt.
Zolang ik internetverbinding heb, kan ik bestanden uploaden naar mijn eigen cloud.
Daarnaast heb ik een Pi b+ als weerstation.
De 1ste Pi, de A, heet 1,5 jaar als mediaplayertje bij mijn zoon gefunctioneerd.

weerstation Bekijk bijlage 240

Zou graag zien hoe je dat gedaan hebt, zowel weerstation en eigen cloudje. Ik heb een Pi, en enige Python ervaring, maar nog niet de tijd gehad voor projecten, maar ga ik wel doen in 2016. Heb je ergens jouw projecten online gezet?
 

petroman

SHTF Expert
Ook ik heb interesse. Ik zou een PI willen inzetten als TOR gateway en er een applicatie op willen laten draaien die 24 uur per dag ad random websites opent op zo een zo'n grote hoeveelheid data vanaf mijn IP adres te genereren dat het niet meer zinvol is daarin te gaan spitten. Voor de TOR gateway zijn veel oplossingen. Voor het willekeurig openen van websites heb ik nog niks kunnen vinden. Ik wil namelijk iets hebben wat zelfstandig aan de slag kan en niet iets wat alleen actief is als ik aan het browsen ben zoals Trackmenot.

En je provider je wijst op de "fair use" policy en je ip-nummer afknijpt cq. afsluit ?
 

FKAGB

Prepper goeroe
En je provider je wijst op de "fair use" policy en je ip-nummer afknijpt cq. afsluit ?
Dat zal wel loslopen. Het hoeven geen 1000 websites per uur te zijn. Als het er 100 in het uur zijn en ze zijn 1 mb per stuk dan zit je op 72 gb per maand. Ik lees van gebruikers bij dezelfde provider dat 250 gb in de maand geen waarschuwing oplevert. Zelf genereer ik relatief weinig data dus als ik op maximaal 85 gb per maand uit zal komen is het veel.
 
D

Deleted member 192

Gast
Weerstation.
Het meeste heb ik via deze link:
http://computertotaal.nl/overige-elektronica/raspberry-pi-2-als-weerstation-66473
Maar,
je moet hier en daar debuggen.
Het grappige is dat een collega dezelfde handleiding volgde, en andere foutmeldingen dan ik had.
Kortom, gewoon doen. En geniet van de learning curve..:lol:
En dat is ook de charme van een Pi.
Overigens, als je het wil laten functioneren mbv een zonnepaneel, besef dan dat een Pi zomaar 2A kan trekken bij 5 volt.
Ik denk omdat er diverse dingen aan hangen die via usb gepowered worden.
edit: idd, zonder deze attributen trekt hij minder weg.
Dus de camping zonnepanelen zijn soms ff te weinig.
en het is geen goedkope oplossing, ff googlen en je hebt zo een compleet weerstation onder de 50 eutjes.
 
J

jobs

Gast
Ook ik heb interesse. Ik zou een PI willen inzetten als TOR gateway en er een applicatie op willen laten draaien die 24 uur per dag ad random websites opent op zo een zo'n grote hoeveelheid data vanaf mijn IP adres te genereren dat het niet meer zinvol is daarin te gaan spitten. Voor de TOR gateway zijn veel oplossingen. Voor het willekeurig openen van websites heb ik nog niks kunnen vinden. Ik wil namelijk iets hebben wat zelfstandig aan de slag kan en niet iets wat alleen actief is als ik aan het browsen ben zoals Trackmenot.
Voor het genereren van verkeer door het openen van websites enzo zijn er (firefox) plugins.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Ik keek nog even door de documentatie van Trackmenot en die is tegenwoordig altijd actief als Firefox draait en als je zelf een zoekopdracht geeft doet hij er meteen een aantal achteraan. Daar ga ik de komende dagen even mee testen en dan maandag naar de winkel voor een PI. Ik zag dat ik dagelijks langs een shop rij die die dingen verkoopt.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Kijk ook eens naar de AdNauseam addon. http://adnauseam.io/

Dat ga ik doen. Inmiddels staat Firefox hier te draaien met Trackmenot. Ik heb er een paar Nederlandse RSS feeds ingezet en iedere minuut wordt er gegoogled. Leuk om te zien wat hij doet, inclusief het willekeurig openen van een aantal zoekopdrachten. Nu is het zoeken naar wat RSS feeds die termen bevatten waar ik normaal ook op zoek en dan lekker laten gaan. Het ziet er in ieder geval goed uit.

Maandag maar eens langs de winkel voor een PI.
 
J

jobs

Gast
De nieuwspagina's die je normaliter leest, gecombineerd met wat andere nieuwsfeeds in je eigen taal of juist een andere taal. Libelle.nl, een arabisch nieuwsblad, etc.
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik gebruik de Raspberry in combinatie met een GSM module om mijn servers te monitoren. Loopt er een server vast dan krijg ik netjes een sms-je. Daarnaast natuurlijk via een Arduino een alarm systeem gemaakt om mijn schuur te bewaken.
Die staat ook in verbinding met een Rapi met gsm module.

Je kunt echt gigantisch veel met die bordjes. Je fantasie is zo ongeveer de enige beperking..
 

QuickFix

Diehard Prepper
Ik speel hier met Arduino en heb laatst de ESP8266 ontdekt: een compleet WiFi-board met ingebouwde
TCP/UDP-stack met de afmetingen van een postzegel en die vele malen krachtiger is, en meer geheugen
heeft, dan een Arduino. :thumbsup:

Je hebt er verschillende boards van, met diverse afmetingen, aantal I/O-pennen, etc.
En je kunt hem gewoon programmeren en flashen mbv de Arduino IDE.

Bovenal kosten ze maar een appel en een ei: tussen ongeveer de €2 en de €4. :hug:

Ik heb zelf deze om mee te experimenteren en heb laatst een boel verschillende "Kale boardjes" besteld,
(inclusief 3.3V regulators) zodat ik ze ergens in kan bouwen:
ESP8266-ESP12E.jpg
 
Bovenaan