• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rauw vlees

Harry Nack

Last (wo)man standing
Haha daar ben ik ook toe in staat. Het zelfde mes gebruik ik wel maar het mes is bij mij na elke boterham smeren gewoon schoon (paar keer afvegen aan een schoon stuk brood). En dan heb je ook nog mensen die te veel boter/pindakaas pakken en vervolgens "het restant" terugsmeren. Bah.

Ja, je moet je mes ook gewoon schoon likken. Dat scheelt weer afwas ook. :fluit:
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem bijvoorbeeld de Cold Steel, mooi mes en zeer goed schoon te houden.

cs20btj_01.jpg


Geen idee hoe ik dit plaatje kleiner krijg :(:( iemand een idee?

Grtz,

Zoom

Beste @zoompro de grote is goed, en mooi uit te vergroten.:);)

Door dit filmpje ben ik er toch anders tegen aan gaan kijken.
 

Lai

Prepper goeroe
Yaks wat een dun steeltje :confused: Enneh meer controle?? Niet in mijn handen :fluit: Heb liever een dik heft, dan voel ik tenminste dat ik iets vast heb.
Met kamperen "was" ik mijn mes af in het vuur. Eventjes er in en alles wat er niet aan hoort verbrand. Dan heel hygiënisch aan mijn broek afvegen :cool:
Thuis ben ik meer een varkentje, 'brood"mesje (herder molenmesje) gebruik ik dagelijks voor crackers smeren en groente snijden en die gaat eens in de euhe ............... geen idee hoeveel tijd de vaatwasser in. Niet geschikt voor, roest snel.
Voor rauw vlees gebruik ik een ander keuken mes.
 
D

Deleted member 197

Gast
Ik ben er al vies van als iemand met een lepel mayo uit de pot pakt en daarmee terwijl hij het op zijn bord kwakt met de lepel zijn bord raakt. Als die lepel vervolgens terug de pot in gaat dan hoef ik er niet meer van.

Laatst bij iemand gegeten en die liet zijn bord na het eten door zijn hond schoonlikken , gadverdamme man. Ik was nog aan het eten , ging bijna over mijn nek. Nu word alles toch wel schoon in de afwas maar als je zoiezo en lichte smetvrees hebt en echt vies van honden bent dan is dat een gruwel.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik ben er al vies van als iemand met een lepel mayo uit de pot pakt en daarmee terwijl hij het op zijn bord kwakt met de lepel zijn bord raakt. Als die lepel vervolgens terug de pot in gaat dan hoef ik er niet meer van.

Laatst bij iemand gegeten en die liet zijn bord na het eten door zijn hond schoonlikken , gadverdamme man. Ik was nog aan het eten , ging bijna over mijn nek. Nu word alles toch wel schoon in de afwas maar als je zoiezo en lichte smetvrees hebt en echt vies van honden bent dan is dat een gruwel.

Bij het eten houden wij mensen ons nog wel aan een beetje hygiëne. Terwijl we nauwelijks aandacht hebben voor daar waar juist de bacteriën zitten.

Denk aan de doortrek-knop van een toilet, de deurknoppen, trapleuningen etc. En vergeet niet dat wanneer je hoest of niest zonder hand voor de mond, de bacteriën tot wel 10 meter in rondte vliegen.
 

miss-elliot

Survivor


Dit gezin heeft jaren alleen maar rauw vlees gegeten.

grappig.
Volgens mij worden wij net zo ziek als als hun als wij aan de rauw vlees gaan.
Ik krijg al extreme maagkrampen als ik een rauw ei eet.

Vraag me af of we onze lichamen weer terug aan kunnen leren om rauw vlees te verteren zonder problemen.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Zou idd bij gevogelte, vis en wild wel bedacht zijn op kruisbesmetting, dus iig 1 vork/tang/lepel/prikker/whatever om het rauwe materiaal in de pan te doen en geen bereid voedsel terug op de houder (bord/plank/schaal) van de rauwe versie daarvan leggen. Met de rest neem ik het wat minder nauw, vertrouw wel op de opgebouwde weerstand (ook hier al van kinds af aan af en toe soepballetjes die de pan niet bereiken, en stukjes 'rare' vlees van opa's bord pikken want dat is veel lekkerder dan het goed doorbakken stukje wat ik zelf kreeg.)
Bij gourmet ligt het eraan wie er mee eet, is het geen eigen volk liggen er gebaksvorkjes bij de verschillende soorten rauw vlees, zijn het alleen wij is het met 1 rauwvlees-vork, de boel brand toch wel weg als het in het pannetje beland. Bij bbq ook apart bord voor rauw naar het vuur brengen (als het niet bij de bbq staat) en 1 voor het bereide naar tafel.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Gisteren bij een goed restaurant Steak Prepare gegeten. Rauw vlees dus met wat groen, ui, saus, augurk, kappertjes ernaast.

Geen enkel probleem dus voor het menselijk lichaam, mits het goed bereid wordt.
 

Marcov

Prepper goeroe
Gisteren bij een goed restaurant Steak Prepare gegeten. Rauw vlees dus met wat groen, ui, saus, augurk, kappertjes ernaast.

Geen enkel probleem dus voor het menselijk lichaam, mits het goed bereid wordt.
Klopt helemaal. Voorbeelden zijn er genoeg. Broodje tartaar, carpaccio en filet americain.
Rosbeef heeft een kerntemperatuur gehad tussen de 48 en 51 graden C. Dat kun je nauwelijks gaar noemen.
We eten dus vaker "rauw" vlees dan we denken.
RTEmagicC_AvdS-KC-010_thermometer_vs_bacterien__Custom__05.jpg.jpg
 

Lai

Prepper goeroe
Rauwe ham en ontbijtspek horen er ook bij.

Heb al eens een discussie gehad met iemand die er heilig van overtuigd was dat mensen geen rauw vlees konden verteren. Na een heel lijstje opgesomd te hebben wat wij mensen zoal rauw eten aan vlees en vis draaide de persoon bij. Die had er nooit bij stil gestaan dat er nog zoveel was. En dit is met veel meer mensen zo. Ze weten niet meer wat ze eten.
 
Bovenaan