• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rauw vlees

Lai

Prepper goeroe
Hou op, ga al bijna over mijn nek bij het idee alleen al. :lips: En dan word er zo gewaarschuwd voor salmonella.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:

Lai

Prepper goeroe
:lol:Hard gekookt, daar hou ik van :p

Niet van die ziekenhuis eieren waar je een gat mee in de muur kan gooien o_O Die was echt HARD gekookt. En nee, niet stiekem een kalk ei.
Gister spekreepjes "gebakken" :fluit: Die zijn vaak al op voor ze gebakken zijn. Zo lekker net ontdooit met rauwe uitjes.
 
J

J.J

Gast
:lol:Hard gekookt, daar hou ik van :p

Niet van die ziekenhuis eieren waar je een gat mee in de muur kan gooien o_O Die was echt HARD gekookt.
En nee, niet stiekem een kalk ei.
Gister spekreepjes "gebakken" :fluit: Die zijn vaak al op voor ze gebakken zijn. Zo lekker net ontdooit met rauwe uitjes.
Beste @Lai je schrijven doet me denken aan vroeger mijn vader had legkippen en ook kalkeieren.
Hij had de gewoonte om een gekookte ei tegen zijn voor hooft kapot te slag (humor),
tot ik een kalk ei naast zijn bord had gelegd en hij een paar keren harder ging tikken om het kapot te krijgen,
en toen drong het geintje tot hem door en legde het ei weer op tafel, zij niks en grinnikte wat.

Tja dat kon ik niet laten, als kleine jongen:thumbsup:, daar na tikte hij altijd het ei met een lepeltje stuk.:D
 

Mayo

Last (wo)man standing
Ik woon ook alleen, dus ik heb het ook 'makkelijk': de enige die aan mijn eten zit ben ikzelf :p
Ik ben niet ontzettend proper en er zal best op regelmatige basis 'kruisbestuiving' optreden, maar ik heb er nog nooit last van gehad.
Persoonlijk denk ik dat je zo inderdaad flink wat weerstand kweekt.

Ik heb 30 jaar honden gehad die ik rauw vlees voerde.
Haalde dus 2-maandelijks halve schapen, lammeren, geiten en de nodige kippen etc bij het slachthuis die ik vervolgens in de tuin uitbeende en in stukken hakte om in te vriezen. Twee keer een vuile koeienpens meegekregen, maar dat was zo rubberachtig dat het moeilijk kleiner te maken was (en t stónk zo erg dat de tranen in m'n ogen sprongen! :D)

Af en toe had een van de honden geen honger en begroef het vlees in de tuin om het een week later, groen en vol maden, weer op te graven en op te eten.
En ja, de honden sliepen dan gewoon op de bank en op bed bij me en werden geknuffeld :cool:

Al met al kans genoeg voor salmonella, E, coli en andere bacterien om hun slag te slaan, maar de honden waren nooit ziek en ik ook niet (terwijl ik dus alles letterlijk elke dag in m'n handen had)
 

Bijlagen

  • IMG_0076.JPG
    IMG_0076.JPG
    60.5 KB · Weergaven: 12
  • IMG_0466.JPG
    IMG_0466.JPG
    40.9 KB · Weergaven: 13
  • IMG_2808.JPG
    IMG_2808.JPG
    41.9 KB · Weergaven: 13
Bovenaan