• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rugzak en zachte zeep . Werkt perfect .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat gespeurd te hebben op www , heeft de Zacht Zeep hint mij aan het denken gezet .
Ooit heb ik een keer 8 Emmers van dit goedje gekregen en meegenomen en weer afgegeven en uitgeleend en dit uitgeleend betekend dat je het niet terug krijgt en je ook niet meer weet aan wie :lol: .
Toch heb ik er nog 1 achter in de tuin langs de schuur gevonden .
Ik heb een handje vol in een badje gedaan met minimaal lauw water en het laten oplossen .
De Berghaus Cyclops II Vulcan er in gedaan en laten weken . Goed uitgespoeld onder de Douche en laten uitdruppen .
Het drogen gaat waarschijnlijk twee dagen duren :(:(
De schimmel plekjes die er zaten zijn weg ....WEG !!
Het ding kijkt weer perfect en niets is aangetast .
Waarschijnlijk staat er nog ergens 1 emmer maar die kom ik nog wel tegen .
Emmers kwamen uit een groot magazijn van Fabriek en werden omtrent opruimen oud materiaal vergeven aan personeel .
Ik heb de pas ingeruilde Vulcan weer mooi schoon gekregen met dit oude middeltje .
Foto's volgen nog in ander Topic .
Ik heb dit gedaan bij een tamelijk recent Model Vulcan .
Waarom Recent ?? Het was namelijk ook al een Made in China .
Hij komt van het Korps Mariniers en direct vanuit Defensie . Dus geen namaak ! want die zijn er ook .
Mijn andere Vulcan is nog Made in Brittain . Maar hier is de Coating van vergaan .



1474208224885-1829669459.jpg 1474208250842-1101203667.jpg1474208191967-152003319.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
En schoon is mijn Kunstgebit :lol::cool: Nee Geen bruistabletten wonder ;)
Had ik maar een foto genomen van de Berghaus van voor !! de reiniging :(
Dan zou je nu ook denken hij flest de zaak :lol:
Het rug gedeelte en de Heup en schoudergordels zaten helemaal vol zwarte schimmel plekjes / Plekken ;)

20160919_153243.jpg 20160919_153409.jpg 20160919_153433.jpg 20160919_153451.jpg 20160919_153522.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even de rest
20160919_153338.jpg 20160919_153547.jpg 20160919_153301.jpg

DE tas is niet nieuw ! Maar op wat minimale schade , lijkt het bijna of ie weinig gebruikt is .
Ik heb nog nooit zo'n nette Vulcan vanuit Defensie gehad .
Schimmel is waarschijnlijk ontstaan door verkeerde opslag en hierdoor heeft het zijn werk goed kunnen voltooien . Ook is er totaal geen schimmel geur meer aanwezig .
Oke :lol: we hebben hem gewassen en het resultaat is PERFECT :wave:
 

Niels

Mankinds only hope
Hier hebben we wat aan. Als ik nog eens een verspochtte (Is dat correct Nederlands) tas heb, dan doe ik dat ook.
Die zeep, is dat in feite het zelfde als groene zeep?

Trouwens ook een leuke tas sowieso zo te zien.
Zijn die day-pack's (als het dat zijn) afneembaar?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier hebben we wat aan. Als ik nog eens een verspochtte (Is dat correct Nederlands) tas heb, dan doe ik dat ook.
Die zeep, is dat in feite het zelfde als groene zeep?

Trouwens ook een leuke tas sowieso zo te zien.
Zijn die day-pack's (als het dat zijn) afneembaar?

Groene zeep is zachte zeep en je kunt het zelfs ZELF maken van een stuk Sunlight zeep .

Zachte borstel gebruiken bij schrobben van de vlekken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;);)

Ja dat zijn Afneembare Daypacks !! Zelfde rits als de huidige modellen Saracen / Sting ( Ray ) / Strike en vele Made in UK tassen . Berghaus is Namelijk ENGELS ! Een echte THEE tas :lol: . Derhalve ook onderling uitwisselbaar .
Wel rekening houden met de inmiddels vernieuwde / verbeterde Tassen .
daar gaan de ritsen in de omgekeerde richting .
De Berghaus is een oersterke tas . En een fijne tas om te dragen .
Helaas is de waterdichtheid veel minder dan bij de Saracen / sting ( Ray ) / Strike versies .
Maakt niet uit of het een Lowe Alpine model is of Arwy ( Fecsa ) Olive Drap of Woodland .
Ze zijn alle veel beter waterdicht dan de Berghaus modellen .
Binnenkort meer omtrent de Berghaus Brittain made en China made in een ander Topic .
Ik ga zeer zeker de verschillen vermelden van beide Berghaus tassen .
Berghaus is namelijk ook overgestapt naar China . Of dit Kwaliteit verlies betekend weet ik niet .
Mijn Lowe Alpine Sting is Made in Vietnam . En nog totaal niet verkleurd of ergens kapot .
En toch heeft die tas behoorlijk gediend tijdens uitzending in oa Afghanistan .
 
F

frans81

Gast
:( Ik heb zonder erbij na te denken vergeten de Verschillen te vermelden tussen de oude Made in Brittain en de Made in China Berghaus Cyclops II Vulcan :(
Heb de tas namelijk al verkocht .
Maar toch denk ik dat de Oudere versie beter is gestikt en afgewerkt .;) En het gekozen stof ( ARDURA ) van betere kwaliteit is bij de oudere versie .
 
Bovenaan