• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Silicon valley bank op omkiepen

Mayo

Last (wo)man standing

Credit Suisse heeft sinds gisteren €51 miljard overheidssteun gekregen van de Zwitserse Centrale Bank.
Of deze actie voldoende is om Credit Suisse overeind te houden moet blijken, want er zullen maar weinig tot geen klanten/bedrijven zijn nog die met zo'n wankele bank zaken willen doen.
Er wordt al over gesproken dat Deutsche Bank de volgende zal zijn die in problemen komt, want ook daar zijn al langere tijd grote problemen.

Lijkt er toch op dat het probleem zich wat meer verspreidt dan iedereen hoopte....

Vandaag laat de ECB weten wat hun volgende stap gaat worden mbt het rentebeleid.
De verwachting is dat er tóch weer een verhoging van de rente komt, want daar kunnen ze met de huidige inflatie- en andere cijfers eigenlijk niet onderuit. Maar je weet nooit.
Volgende week moet de FED ook weer een beslissing nemen over de rente.

Ik ben benieuwd :cool:
 

RockyFlats

Ruttaan
Credit Suisse heeft sinds gisteren €51 miljard overheidssteun gekregen van de Zwitserse Centrale Bank.
Of deze actie voldoende is om Credit Suisse overeind te houden moet blijken, want er zullen maar weinig tot geen klanten/bedrijven zijn nog die met zo'n wankele bank zaken willen doen.
Er wordt al over gesproken dat Deutsche Bank de volgende zal zijn die in problemen komt, want ook daar zijn al langere tijd grote problemen.

Lijkt er toch op dat het probleem zich wat meer verspreidt dan iedereen hoopte....

Vandaag laat de ECB weten wat hun volgende stap gaat worden mbt het rentebeleid.
De verwachting is dat er tóch weer een verhoging van de rente komt, want daar kunnen ze met de huidige inflatie- en andere cijfers eigenlijk niet onderuit. Maar je weet nooit.
Volgende week moet de FED ook weer een beslissing nemen over de rente.

Ik ben benieuwd :cool:
@Mayo , dat ligt dan in lijn met die kennis, die anderhalve week geleden van DB bericht kreeg dat zijn volledige tegoed mogelijk niet gegarandeerd kon worden.😳
 

joepmeloen

Prepper goeroe
https://www.theepochtimes.com/signi...hiefNerd&src_src=partner&src_cmp=TheChiefNerd

Grote hedgefund verwacht dat een groot aantal banken zullen omkiepen of overgenomen worden.

Mijn idee:
Overnemen of laten klappen zou wel eens het grote doel kunnen zijn voor een nieuwe centraliseerde-digimunt... Kaag is al helemaal in der nopjes, voor de mogelijkheden on te survieren van transacties boven de 100, laat staan als alle transacties worden gemonitoord en je binnenkort je cash-geld kan onwisellen voor een qr-code om je "wallet" mee te vullen. Eerst nog de term "switch" groot maken en dan helemaal happy de switch maken. Afspraak maken bij de switch-straat en slechte-ter-benigen kunnen geholpen worden bij de switch-bus. Ben jij al geswitched? Ben jij nou helemaal geswitched...
 

RockyFlats

Ruttaan
Daarin is ons aller Mark toch erg betrouwbaar: je kan er steeds van uitgaan, dat hij niet de waarheid spreekt.
En, dan ook dat hij zich dat "niet actief kan herinneren", wat dat in hemelsnaam ook mag betekenen want je herinnert jezelf iets of niet. Hij zal dan wel een "actief niet-herinneren" bedoelen, dus vooropgezet.

Een Mork die niet de waarheid spreekt is wellicht ook een minpres die geen minpres is in een kabinet dat geen kabinet is, in een Ruttanië dat geen Nederland meer is.
Het zou wel heel veel verklaren.
En dan nu dus een bankencrisis die waarschijnlijk is.
In hoeverre is het allemaal nepnieuws, wat we van hen ervaren, zo vraag ik mij af?
Een normaal mens zou er bijna een allesontkenner van worden😉
 

marzman

Diehard Prepper
Vooral de zuideuropese landen:rolleyes: Nederland had daar nooit mee in een munt moeten gaan zitten het ging prima toen we het samen met Duitsland deden, een hele andere cultuur qua geld. Italie enzo hebben allemaal geen geld en moeten gesteund worden door Noord Europese landen. Geen geld ... tot je onder het bed kijkt:lol:
 

PBear

Mankinds only hope
Vooral de zuideuropese landen:rolleyes: Nederland had daar nooit mee in een munt moeten gaan zitten het ging prima toen we het samen met Duitsland deden, een hele andere cultuur qua geld. Italie enzo hebben allemaal geen geld en moeten gesteund worden door Noord Europese landen. Geen geld ... tot je onder het bed kijkt:lol:

Van alle landen in de EU bezit Italië gedeeld per hoofd van de bevolking het meeste goud. Bij herwaardering van de goudprijs zou het wel eens kunnen uitpakken dat de staatsschuld van Italië voor een heel stuk afgelost kan worden.
De ECB moest maar eens stoppen om Italië met allerlei vriendelijke maatregelen effectief te subsidiëren ten koste van de Noordelijke landen in de EU en pensioenfondsen die verplicht zijn slecht renderende overheidsobligaties af te nemen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Er maar even van uitgaand dat die $ hoofdzakelijk door lucht en optimisme is gedekt, vraag ik mij af hoe erg het zou zijn als die (veronderstelde) luchtbel eens overtuigend zou klappen. Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden, en is het nu eigenlijk niet een langzaam "voort-etteren" wat we meemaken?
Stel dat we de schijn kunnen ophouden en "die klap" kunnen uitstellen, zou die dan niet nog groter zijn en harder aankomen? En spelen we dan niet onterecht "mooi weer" ten koste van de jeugd die straks veel hardere klappen mag opvangen?

Hoe erg zou het nu werkelijk zijn als die boel overtuigend zou worden ge-reset? Misschien zou dat toch nog alles meevallen?
 

phtvs

Sysop
Admin
Bovenaan