• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

silvercrest solar powerbank

AWOL

Prepper goeroe
Bij mij staat de oplader eeuwig in de vensterbank, hierdoor weet ik zeker dat deze altijd maximale lading heeft ipv dat je hem maanden vergeet en langzaam leegloopt. Of dit potentieel slecht is voor de levensduur van de batterij weet ik niet.
 

W-O-L-F

Senior Prepper

Kleine aanvulling voor mensen die een Duits adres hebben of Familie / kennissen daar
als die dan ook nog iets anders bestellen kan je de verzend kosten ook nog ontwijken :)

Zou je meerdere stuks nemen wordt het prijs verschil prettiger

SILVERCREST® Solar powerbank 5000 mAh

de online prijs in Duitsland van deze is € 8,99 verzend kosten € 4,95 ( binnen Duitsland ) samen 13,94 als je er 1 zou nemen
https://www.lidl.de/de/silvercrest-powerbank-spbs-5000-a1/p243946

De Nederlandse on line prijs is € 12,99 verzendkosten € 2,99 ( binnen Nederland ) samen 15,98 als je er 1 zou nemen
https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Solar-powerbank-5000-mAh/p100215883

Ik heb zelf 5 van deze verdeeld over enkele voertuigen en een paar in 2 BOB's
Ze werken allemaal best wel goed
Toegegeven ze doen er redelijk lang over om geheel opgeladen te zijn
en een ding viel mij sterk op
waar een gewone powerbank hier rustig een 6+ maanden kan liggen zonder verlies
lijkt het of deze sneller leeg raken .

maar goed, daar heb ik ze ook niet voor
bij mij zijn ze om in de auto of buiten te kunnen gebruiken in geval van nood
en niet als opslag.
 

Rexodus

Prepper
Laatst bewerkt:
NIET KOPEN!

Voor de gene die het echt willen weten: 2388 mAh komt eruit. En dan heb ik de laatste 100 mAh ook nog minder als 1 Ampere mogen trekken anders was het al eerder gedaan... Heb er verschillende getest van allerlei merken maar dit was het eerste echt wanproduct dat mijn drempel passeerde! De meeste halen niet wat op de verpakking staat maar minder als de helft had ik nog niet gezien! Als je wat goeds wil, (en nee, ik heb geen aandelen of iets wat daar op lijkt) koop een Anker. Daar komt af en toe zelfs meer uit als wat ze beloven...

(edit)
Nog wat gemeten cijfers:
Maximale laadstroom van device zelf: 1.6A via USB
Uitgangsspanning bij 2A: 4.95v
Laadstroom zonnecel: om en nabij 1 Watt bij vol vermogen. Verwacht hier dus niets van tenzij je zeeën van tijd/geen keuze hebt!

Grtz, Rex
 

Rexodus

Prepper
Laatst bewerkt:
TnX welkom, @petroman!

Zeer simple en goedkoop tegenwoordig. Koop op ebay

en je bent in business! Misschien geen 100% exacte wetenschap maar je hebt een heel goeie indruk hoe het zit! Als je bereid bent meer te betalen, gaat ook de precisie omhoog :)

(Toevoeging) Zou ik je verkeerd hebben begrepen en je wil de uitslagen van die testen, moet ik je teleurstellen. Ik heb dat niet bewaard. Ik wil alleen weten of het product nuttig is of niet. Deze gaat terug retailer... Kan mijn telefoon zelfs niet 1 keer opladen...

Succes ermee!

Grtz, Rex!
 

Kees

Prepper
Dat het geen wereldaankoop is OK, maar het ligt qua capaciteit toch wel iets gunstiger....

De opgegeven capaciteit is dus 5000mAh, bij een celspanning van 3,7V
Dat zou dus een theoretisch vermogen van 18,5Wh zijn.

Jij gaat aan de uitgang na conversie tot 5Volt meten en komt uit op ca 2400mAh dat geeft dus 12Wh.

In theorie je zou je hier Max. 18,5/5=3,7Ah kunnen halen.
Neem dan nog eens een 90% rendement van de step-up conversie: 3,7*0,9=3,33Ah

Dit zou dus zo'n beetje het maximum zijn met wind in de rug.
Met deze wetenschap is jouw meting al een heel stuk rooskleuriger nietwaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Jan Arie

Prepper
Krijg de zojuist aangeschafte pro silvercrest powerbank SPBS5000B2 niet opgeladen via de USB. Via diverse adapters en rechtstreeks geprobeerd. Komt geen stroom in. Wat doe ik verkeerd? Heb er 2. Doen het beiden niet. Adapters zijn 5 volt en b.v. 500, 550 en 1000 ampère. Kan iemand mij helpen?
 

petroman

SHTF Expert
Hallo Jan Arie,
Welkom op dit preppers forum, wat zegt de leverancier van die dingen ? Zojuist aangeschaft betekend nog garantie ?
Waar bereid je, je op voor ?
 

Ray

SHTF Expert
Krijg de zojuist aangeschafte pro silvercrest powerbank SPBS5000B2 niet opgeladen via de USB. Via diverse adapters en rechtstreeks geprobeerd. Komt geen stroom in. Wat doe ik verkeerd? Heb er 2. Doen het beiden niet. Adapters zijn 5 volt en b.v. 500, 550 en 1000 ampère. Kan iemand mij helpen?
Gebruik je de grote of de kleine micro usb poort om op te laden? Nu ja, ik neem aan dat je de handleiding volgt of even een youtube filmpje hebt opgezocht.

Deze powerbank gebruikt een LiPo accu, als die te diep ontladen is geweest kan de accu overleden zijn. LiPo's zijn daar erg kwetsbaar voor en normaal regelt de elektronica dat je hem niet te leeg kunt trekken. Ligt hij al lang in de kast (of in 't magazijn), dan kan de elektronica dat niet voorkomen.

Voor preppers is dit type accu minder geschikt dan de bekende Lion's of NiMh cellen. Voordeel van een LiPo accu is zijn opslagcapaciteit vergeleken met het gewicht (vandaar veel in drones), maar het nadeel is een veel kortere levensduur.
 
Bovenaan