• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

stash/eten verstoppen in "cache".

Robert

Diehard Prepper
Yo, ik kreeg een ideetje. Vroeger deden we wel eens een geocache. Voor degenen die niet op de hoogte zijn: een zoekspelletje op coordinaten waarbij je uiteindelijk een "cache" vind. (veelal plastic container met logboekje en evt geocoins) Het schijnt dat het spelletje rond het jaar 2000 ontstaan is nadat het gebruik van gps voor het gewone volk vrijgegeven is. Een amerikaan bedacht voor de grap een prijsvraag op coordinaten (blikje bonen en 100 dollar) en de eerste die het zou vinden mocht het houden.
Welnu, mijn idee is om eten te begraven in plastic tonnetjes voor shtf. En dan geen blikvoer want dat wordt door mensen met een metaaldetector ontdekt. Of evt andere stash die niet van metaal gemaakt is. Wellicht bestaat dit idee al maar ik dacht: ik zet het er toch ff op.
 

AWOL

Prepper goeroe
Yo, ik kreeg een ideetje. Vroeger deden we wel eens een geocache. Voor degenen die niet op de hoogte zijn: een zoekspelletje op coordinaten waarbij je uiteindelijk een "cache" vind. (veelal plastic container met logboekje en evt geocoins) Het schijnt dat het spelletje rond het jaar 2000 ontstaan is nadat het gebruik van gps voor het gewone volk vrijgegeven is. Een amerikaan bedacht voor de grap een prijsvraag op coordinaten (blikje bonen en 100 dollar) en de eerste die het zou vinden mocht het houden.
Welnu, mijn idee is om eten te begraven in plastic tonnetjes voor shtf. En dan geen blikvoer want dat wordt door mensen met een metaaldetector ontdekt. Of evt andere stash die niet van metaal gemaakt is. Wellicht bestaat dit idee al maar ik dacht: ik zet het er toch ff op.

Tja uitstekend idee maar inderdaad niet bepaald nieuw :)
 
G

Gamble

Gast
Niet bepaald nieuw idd, maar wel een goed idee.

Zelf heb ik in alle 4 de windrichtingen meerdere van dit soort stashes met verschillende items er in:

O.a.
-5 aanstekers
- 6 nooddekens
-firesteel
-heel dun bouwzeil 4x4
-watten in vasaline
-klein pannetje
-multitool
-touw
 

markske

Diehard Prepper
Niet bepaald nieuw idd, maar wel een goed idee.

Zelf heb ik in alle 4 de windrichtingen meerdere van dit soort stashes met verschillende items er in:

O.a.
-5 aanstekers
- 6 nooddekens
-firesteel
-heel dun bouwzeil 4x4
-watten in vasaline
-klein pannetje
-multitool
-touw
Maar geen eten of drinken?
 
G

Gamble

Gast
Maar geen eten of drinken?
Had ik vroeger wel, maar ingeblikt eten gaat toch roesten. Heb een waterfilter enmocht ik die niet bij me hebben dan kan ik eventueel altijd nog water koken en/of regenwater opvangen.
Ik controleer (althans ik probeer het) mijn caches ongeveer 1x per jaar of ze er nog zijn.
 

AWOL

Prepper goeroe
Mocht je het niet al erin hebben zitten dan lijken wat basis EHBO zaken mij ook handig, pleisters, wat verband, ontsmetting, pijnstilling.
 
G

Gamble

Gast
Mocht je het niet al erin hebben zitten dan lijken wat basis EHBO zaken mij ook handig, pleisters, wat verband, ontsmetting, pijnstilling.
Oh ja vergeten...zit er ook in.
Zakdoek, snelverband, paracetamol en pleisters
 

Flos

SHTF Expert
Ik speelde het spelletje zo ee 50 jaar geleden al. En dan zonder GPS het noemde visgraad zoektocht. Of zo.
Ook ik heb her en der plastic tonnetje weg zitten. Vooral in mijn jacht gebied.
De meesten hebben de zelfde inhoud.
Kaars. Aansteker. Wc papier. Een mes. Onderbroek. Paar kousen. 10€. Theedoek. Een paar patronen voor in mijn jachtgeweer. Eindje paracoord.
Ik ben ook van plan er een paar te verstoppen met eten in maar dat staat nog niet op punt.
 

Flos

SHTF Expert
Ik gebruik altijd de zelfde plastic potten.
Waar ik er nog verschillende van in voorraad heb.
Moest er iemand interesse hebben in die potten . Ik kan er altijd wat meebrengen naar een meeting of SC.

foto plaatsen lukt niet. Raar.
 

Richard434

Prepper goeroe
Hier in de buurt zijn er op relatief veilige plekken, (hoop ik tenminste) ook wat kleine dingen begraven.
Veelal met goedkoop spul, maar aangezien je nooit weet of je nog veilig je huis in kan bij een SHTF is het wel handig om wat heel erg benodigde gear elders te kunnen ophalen.
Daarom heb ik zowel bij goede vrienden een tasje met wat spullen liggen, als wat op diverse plaatsen begraven.
Eten is erg lastig, aangezien aangezien je nooit kunt voorkomen dat er vocht bij komt.
 
J

J.J

Gast
Silica gel zakjes,
Je kan het mooi gebruiken om in de tonnetjes/potten doen tegen de vocht ontwikkeling.

Ik heb al aardig wat verzameld voor ons campertje, je kan het ook in een vacuümzak doen en avonds je kleding in leggen, dan kan je morgens lekker in droge kleding stappen.
 

markske

Diehard Prepper
.................Eten is erg lastig, aangezien aangezien je nooit kunt voorkomen dat er vocht bij komt.
Gewoon in goede plastiek (vacuum) verpakken, komt niets aan dan.
Silica zakjes zijn enkel goed als je ze super droog hebt gemaakt en dan in hermetisch gesloten iets doet en zelfs
dan nog... Een vriend van me heeft zo schimmel gekregen UIT zo een zakje... Ik gebruik ze dus NOOIT.
 
J

J.J

Gast
Reken maar dat ik ze goed droog maak.
Een keer heb ik het wat overdreven ze stonden nog net niet in brand maar kon de partij wel weg gooien zonde, weer wat geleerd.
 

Nomad

Diehard Prepper
Zoals zoveel dingen staan caches ook op mijn verlanglijstje.

Op dit moment denk ik er aan om ze te maken van PVC en de doppen te verlijmen.
Zo zijn de caches precies op maat te maken.

Vocht is een probleem, door de temperatuursverschillen zal dit condenseren.

De caches wil ik vullen met goedkope doch degelijke spulletjes. De kans dat de cache door iemand anders wordt gevonden is hier in de buurt aanwezig. Ik wil niet dat dan vervolgens iemand op de stoep heb staan omdat ik vast nog wel meer te delen heb.

Ik zit al langer na te denken om 'voedselcapsules' te maken. Zeker voor dergelijke toepassing moet dat compleet vochtvrij zijn. Daarom dacht ik aan trekker/hiker voedsel.
Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van gedehydrateerde ingrediënten.
Als je dit per portie afweegt en vacuüm verpakt dan zal aardig houdbaar zijn denk ik.
Deze maaltijden zijn dan zeer lichtgewicht en compact.

Het enige wat je toe hoeft te voegen is water...

Dus in de cache moet iets van een pan/mok zitten om water te kunnen koken.

Ik zal eerst eens een trail draaien met een Cache in de tuin. Kijken hoe die de zomer overleeft.
 
J

J.J

Gast
Iemand heeft ook een toestel om voedsel te drogen, dat zou net wat voor jou zijn.
Ik zal kijken of ik het terug kan vinden en hier plaatsen,,, haha een ander zal mij voor zijn,, is ook goed.
Misschien wat het Erny???
 

petroman

SHTF Expert
Het zelf maken van een vochtdichte cache weegt niet op tegen de aanschaf van "zuurkool" tonnetjes.
Lijm verouderd snel.

Qua drogen: maak/koop een stevige kast/kist , zet daar een elektrisch warmhoudplaatje in en daarboven monteer je open (gaas)rekken.
Kan je drogen wat je wilt.
 

Flos

SHTF Expert
Het zelf maken van een vochtdichte cache weegt niet op tegen de aanschaf van "zuurkool" tonnetjes.
Lijm verouderd snel
Daar ben ik het niet mee eens. 75% van mijn afvoeren zijn gelijmd. Moest de lijm snel vergaan was mijn huis nu zo lek als een mandje.
Bij het zelf maken van een cache word een kookpannetje een probleem. Je moet al in de grote diameters van afvoerpijpen gaan om er een pan in te krijgen.
Zo wordt het weer duurder dat een klein tonnetjes dan weer goedkoeper is.
 

AWOL

Prepper goeroe
Het enige wat je toe hoeft te voegen is water...

Dus in de cache moet iets van een pan/mok zitten om water te kunnen koken.

Met dien verstande dat het water warm maken een luxe ding is, feitelijk heb je alleen water nodig om het voedsel te hydrateren en te kunnen eten. Maar warm is het natuurlijk veel smakelijker en een psychologische opkikker.
 

Robert

Diehard Prepper
Als ik een zuurkooltonnetje neem en ik stop er alleen een pot honing een pot pindakaas een potje zout een flesje olijfolie in, ik vul de tussenliggende ruimte op met van die plastic korrels en ik zet de overige "droge" dingen als rijst, thee, linzen in van die lock-o-lock doosjes en ik verpak mijn bamisuupkes nog een keer extra in de plastic, wat kan er dan in hemelsnaam nog fout gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan