• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

stash/eten verstoppen in "cache".

petroman

SHTF Expert
Van die groene piepschuim dingen die er uit zien als kidneybonen, jonguh.

Die groene moet je veel te lang van te voren weken. Beter neem je die witte. Die zijn snelkokend.
Rauw zijn ze waarschijnlijk niet tevreten.












Kids don't try this at home !
Niet uitproberen thuis !
 

Dreutel

Prepper goeroe
Als ik een zuurkooltonnetje neem en ik stop er alleen een pot honing een pot pindakaas een potje zout een flesje olijfolie in, ik vul de tussenliggende ruimte op met van die plastic korrels en ik zet de overige "droge" dingen als rijst, thee, linzen in van die lock-o-lock doosjes en ik verpak mijn bamisuupkes nog een keer extra in de plastic, wat kan er dan in hemelsnaam nog fout gaan?

Dat je de peper vergeten bent? :)
 

Robert

Diehard Prepper
Kinders, blijven we wel even on topic? Beter verhuizen jullie naar de koffiehoek ! Ik vind dit niet gepast, ghehe.
 

Flos

SHTF Expert
Kinders, blijven we wel even on topic? Beter verhuizen jullie naar de koffiehoek ! Ik vind dit niet gepast, ghehe.
Er wordt hier alleen maar op een komische manier aan getoond dat die piepschuim bonen zinloos zijn in jou cache. Die stop je in bv. een doos die je moet transporteren niet in een tonnetje dat niet meer verplaats wordt. En het is ook niet aan jou om te wijzen wat in de koffiecorn moet en wat niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Mischien ipv dat piepschuim van die houten kattebakkorrels als vulling gebruiken. Dat is dan ook te gebruiken als brandstof.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Ray

SHTF Expert
Test anders gewoon die condensvorming uit. Zet een tonnetje op 't balkon of in de tuin. De temperatuur boven de grond varieert veel sterker dan in de grond.
 

sterredag

Prepper goeroe
Er is een reden dat eten (of andere geurende dingen) niet toegestaan zijn in een cache. Namelijk het enorm goede reukorgaan van veel dieren. Die dit kunnen opgraven en daarbij het omhulsel schade doen / eten met de nodige negatieve gevolgen.

Dus het idee van een cache te maken met prepper stasj, prima plan. Alleen om dit met eten te doen moet je hier toch heel goed over nadenken. Het moet namelijk dus echt zodanig verpakt zijn dat het geheel geurloos is voor beesten, of onmogelijk voor ze om erbij te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

petroman

SHTF Expert
Mischien ipv dat piepschuim van die houten kattebakkorrels als vulling gebruiken. Dat is dan ook te gebruiken als brandstof.

De kattebakkorrels die ik ken (wit/grijze hard)branden totaal niet.

Maar waarom zou je een ton in preppersnaam vullen met kattebakkorrels dan wel piepschuim ?
Als je ruimte over hebt dan gebruik je die toch voor nuttiger spullen ?
 

Flos

SHTF Expert
De kattebakkorrels die ik ken (wit/grijze hard)branden totaal niet.

Maar waarom zou je een ton in preppersnaam vullen met kattebakkorrels dan wel piepschuim ?
Als je ruimte over hebt dan gebruik je die toch voor nuttiger spullen ?
Vb. Een theedoek.
 

Robert

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar waarom zou je een ton in preppersnaam vullen met kattebakkorrels dan wel piepschuim ?
Als je ruimte over hebt dan gebruik je die toch voor nuttiger spullen ?

Ik dacht, hoe minder overgebleven ruimte, hoe minder zuurstof en hoe minder condens maar dat weet ik niet zeker dus.

Maar die overgebleven ruimte is idd ook op te vullen met een theedoek of iets wat nuttiger is, klopt ook weer.

Dus het idee van een cache te maken met prepper stasj, prima plan. Alleen om dit met eten te doen moet je hier toch heel goed over nadenken. Het moet namelijk dus echt zodanig verpakt zijn dat het geheel geurloos is voor beesten, of onmogelijk voor ze om erbij te komen.

Idd, dat ga ik ook heel secuur doen. In zip bags, in lock-o-lock doosjes, extra vuilniszak eromheen. En dan nog in een schoon curtec vaatje. Komt goed.

[MOD] 3 posten samengevoegd [MOD]
 

Richard434

Prepper goeroe
Het voordeel van de op hout gebaseerde kattenbak snippers is dat ze enerzijds als brandstof te gebruiken zijn en ze daarnaast ook goed dienst doen als ontvochtiger.
 

Firefighter

Prepper
@Richard434 Dat klinkt als een goede tip! Ik ben toevallig nu ook bezig met de voorbereiding om een stash te gaan begraven. Ga ik toch ook eens naar die kattenbak korrels kijken. Wat extra brandstof kan natuurlijk nooit kwaad.
 

markske

Diehard Prepper
Het voordeel van de op hout gebaseerde kattenbak snippers is dat ze enerzijds als brandstof te gebruiken zijn en ze daarnaast ook goed dienst doen als ontvochtiger.
En een perfect bodem zijn voor schimmels...

[rant mode on]
Ik kan hier er in dit draadje echt niet bij wat voor kortzichtige 'tips' er worden gegeven,
die noch getest zijn in de praktijk, noch getuigen van enige serieus nadenken...
Hoe bewaart een groothandelaar eten denk je? Wel, dan doe je hetzelfde maar dan ik het klein.
Beetje nadenken, klaar.

Kattebak vulling, houtschilfers, schuimpjes, man man man toch.

Er zitten er hier die caches hebben met eten in en dit zonder problemen,
komen de tips van deze die dit niet hebben.
Dit is weer zo een toetsenbord-prepper draadje...
[rant mode off]
 

Papillon

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag, die curvex zuurkool tonnetjes zijn idaal voor kleine zaken, alleen een machete erbij in stoppen moet je al een best grote en ook brede ton hebben.
Volgens mij presteren die tonnetjes boven gronds in een keuken ofzo beter dan onder de grond. Is daar ervaring mee? En zijn er alternatieven om iets lucht en water dicht te begraven?
 
Bovenaan