Persoonlijk zou ik juist niet voor een ding met ingebouwde accu gaan juist omdat die accu er niet uit kan, zul je altijd zien moment dat je hem nodig bent is de accu verrot. Als je al voor een ding gaat met ingebouwde accu koop dan een die ook met defecte accu via de oplaad poort werken kan.
De kwaliteit van die uit mijn post zijn inderdaad laag maar voor nood radio prima, ik heb er een c.a. 2 maand dageljks gebruikt om te testen en div keren de baterijen moeten wisselen als je dat met beleid doet werkt dat prima. Geluid is voor een nood radio meer dan voldoende, en ontvangst op de FM band is goed genoeg, AM is daarintegen waardeloos, maar daar ga je in nood situaties toch niets op horen.
Met dat standaard antennetje ga je niet veel op de korte en middengolf ontvangen, en dan heb je nog is een hele broerde band afstemmer ook. Als je perse een radio met korte golf wil, koop dan een TEF, Tecsun, ATS 20 of 25 of iets dergelijks die kosten tussen de 20 en 100 euro en heb je een prima radio waar ook fatsoenlijk een externe antenne op kan. (heel belangerijk bij korte golf)
Je kunt ook nog een SDR kopen die kun je koppelen aan je telefoon, tablet of pc. Die kosten starten bij de 50,- en voor 200,- heb je al een aardig goede.
Na mijn mening verwachten mensen dingen van de korte golf die er niet zijn, ik luister dagelijks korte golf radio. Er zijn op china, kuba, noord korea, roemenie, vaticaanstad, enkele afrikaanse landen, (vast nog wel wat vergeten) na eigenlijk geen landen meer die nog op de korte golf uitzenden athans niet als staats zender. Genoemde landen gebruiken dit alleen om hun eingen standpunten te verkondigen( van het ik ben goed, jij bent fout niveau). Bijna alle stations die erop zitten zijn illegale of legale amateur (doorgaans de betere) stations of semi profecioneele stations waar airtime gehuurd wordt waar jij en ik programmas kunnen laten uitzenden.De laatste jaren hoor ik steeds meer en meer stadsions uitschakelen omdat de luisteraars terug lopen en de kosten te hoog worden om alles draaiend te houden. De jaren dat de kortegolf vol zad met radio stadions van elk land in de wereld liggen ver en ver achter ons. Het runnen van een kortegolf zender die wereldwijd te ontvangen is kost ontzettend veel geld, radio china bijvoorbeeld draaid met verschillende zenders die 500 kilowatt hebben en dan nog vele die tussen de 5-100 kilowatt hebben nu is de stroom daar een stuk goedkoper maar je kunt na gaan hoeveel geld dat per dag zelfs daar kost. Radio china wel een exteem voorbeeld ma neem bijvoorbeeld 1 zender a 500 Kilowatt dat loopt al gigantisch in de papieren op jaarbasis.
Darentegen zijn ook nog eens in alle west europese landen de rampen zenders FM zenders, alleen de UK en enkele Zuid europese landen hebben Middengolf of Langegolf rapenzenders geen een heeft een Kortegolf rampenzender.