• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Tent

Erny

Last (wo)man standing
@Niels ... Een rugzak die je dmv koord en ritsen grotere of kleinere inhoud kan toebedelen is ook erg handig is mijn ervaring. Heb zelf een Tatonka.
 

Niels

Mankinds only hope
En laat vooral nog even weten wat het geworden is en waarom je die keuze hebt gemaakt.

Ik heb >deze< tent besteld.
Reden: Neste keus voor mij, Licht, goede reviews, weinig kosten.

Ik heb ook een >tarp< gekocht, just in case, misschien niet voor SHTF, maar leuk voor er bij.
Renden is dus LVDB (leuk voor d'r bij).

Voor de rest >deze< rugzak.
Dit is misschien een gok, maar lijkt de beste keuze...
Misschien vinden velen hem groot, maar is bewust.
Ik denk dat ik net wat anders in elkaar zit dan de meesten, en net wat minder minimaal ga.

Voor de rest nog een >drinkfles< en >bestek<.

Voor een broek wil in naar de dumpzaak, of weet ik veel waar, maar liever wal passen.

* Ik bedenk me net dat een plastic bord misschien ook handig is.
*** En dat ik wel aan moet maken als ik wil paalkamperen volgende week :p.
 
F

frans81

Gast
Ik heb >deze< tent besteld.
Reden: Neste keus voor mij, Licht, goede reviews, weinig kosten.

Ik heb ook een >tarp< gekocht, just in case, misschien niet voor SHTF, maar leuk voor er bij.
Renden is dus LVDB (leuk voor d'r bij).

Voor de rest >deze< rugzak.
Dit is misschien een gok, maar lijkt de beste keuze...
Misschien vinden velen hem groot, maar is bewust.
Ik denk dat ik net wat anders in elkaar zit dan de meesten, en net wat minder minimaal ga.

Voor de rest nog een >drinkfles< en >bestek<.

Voor een broek wil in naar de dumpzaak, of weet ik veel waar, maar liever wal passen.

* Ik bedenk me net dat een plastic bord misschien ook handig is.
*** En dat ik wel aan moet maken als ik wil paalkamperen volgende week :p.

Plastic bord zou ik niet doen , ga dan voor eventueel 1 deel van een mestin .
Is licht en je kan er nog iets in doen en je plaatst het ding zo op het vuur en je eet eruit .
 

Jasje

Prepper goeroe
Jeetje @Niels , je laat er geen gras over groeien zeg. Wat ga je snel met alles. Dat je wellicht nog niet alles optimaal op elkaar hebt afgestemd geeft niets. Ik ben er ook nog lang niet. Probeer wel impuls aankopen te voorkomen door je goed in te lezen. Dit forum o.a. is daar echt perfect voor. Had je gezien hoe zwaar die tarp is? :rolleyes:
De rugzak lijkt me een fijn ding om het allemaal eens uit te proberen. En @frans81 heeft wel gelijk over een mestin die praktisch is maar dat komt vast nog wel. Ik huppel ook nog met een bord rond.:fluit:
Als je een dumpzaak zoekt in je regio kijk dan eens op deze link.

 

Kanina

Diehard Prepper
Ik denk dat ik net wat anders in elkaar zit dan de meesten.
En ik denk dat de meesten die hier op het forum zitten dat van zichzelf ook denken :D

Idd, tarp is een flink gewicht. Waarom niet die Coleman Tarp erbij gekocht voor slechts 5 euro meer?
Misschien kan je die tarp nog annuleren en een andere bestellen.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
@Niels
In Zutphen zit een dump die op afspraak open is.
In Terwolde zit een dump.
In Doetinchem.

Googleden is je vriend!
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Hoe zwaar zullen de stokken zijn? En dan nog de kosten voor stokken.

Slaap al jaren onder een tarp, en soms in een tent. maar heb nog nooit stokken meegesleept. gewoon 2 bomen, en bij nood is 1 al genoeg.
Maar dat is meestal het probleem, lichter is duurder. De echte "grammen tellers" hebben na afloop ook een lichte beurs.
 

Niels

Mankinds only hope
@Jasje , Ja, ik weet dat ik hard ga. Het is bijna vakantie blijkbaar, daar heeft het ook mee te maken.
Vergeten te melden dat ik >deze< "pannenset" ook besteld heb.
Ik gebruik wel zo'n pan als bord :p.
Ik probeer ook niet impulsief te zijn, maar wel productief.
Sommige dingen kan ik maanden mee bezig zijn, andere dingen gaan sneller.

Ik weet dat de tarp zwaar is. Misschien niet voor in de rugzak.
Die link met dumpzaken is wel handig ja :).

@Kanina , Misschien was datde betere keuze... Het spul is al onderweg.
Ik denk niet dat ik ga ruilen, misschien ook wel...
Maar grappig inderdaad, iedereen is anders :p.
Maar buiten dit forum had ik al langer gedachten over zulke dingen,
alleen nu zit ik hier. Dat "bug out" verhaal is qua uitvoering nieuwer voor mij.

@logan1202 , Ik laat het hierbij, maar thanks voor de link.

@Tanfana , Ik had al gegoogled, maar ik vind het niet veel soeps allemaal.
Doetinchem ken ik wel, daar ga ik misschien morgen langs, maar ik vind
de meeste dumpzaken tegenwoordig zulke comerciele zaken voor de
huis tuin en keuken kampeerder met KCK sticker op de caravan.
Het lijkt alsof het "echte" spul meer verdwijnt.

@Kanina , Ik ga het wegen wat het zonder stokken weegt. Als mijn brieven weegschaaltje het aan kan :p.

@logan1202 , Maar zonder grondzijl dus? Hoe houd je het droog bij regen?
Ik bedoel, je ligt met je matje bijna op de grond. en met muggen enz?
Of denk ik nu te luxe? :p.

Edit:

Kuch, het onderwerpt "Tent" (Zie topic titel :fluit:) ontspoort hier wat. :lol:
Oke, excuus, niet eens op gelet. Ik stop er mee. Verder in een meer geschikt topic :p.
 

Kanina

Diehard Prepper
@Kanina , Misschien was datde betere keuze... Het spul is al onderweg.
Ik denk niet dat ik ga ruilen, misschien ook wel...
Ik was nog wat vergeten te melden: de bijpassende Coleman tarp past bij ons IN de tent zak. Die hoeven we dus niet speciaal mee te sjouwen. Bovendien, mocht je die tarp niet gaan gebruiken volgend weekend, dan kun je het alsnog omruilen ;)

@Ray het woord TENT is in mijn woordenschat hierboven gebruikt :D
 

Jasje

Prepper goeroe
Nou, gewoon grappig en omdat het kan; een tent/mat/slaapzakcombi. Zal wel een stevig prijskaartje bij horen maar op zich wel een leuke ontwikkeling. Totaal van +/- 4 tot ruim 5 kg. Of je het goed kan personaliseren is nog maar de vraag. Ik dacht ik deel het nog even met jullie:
kampeerrevolutie-een-3-in-1-tent-slaapzak-en-hangm.jpg


Website/bron met filmpjes en details... (Meer...)
 

petroman

SHTF Expert
Idee is niet helmaal nieuw, ooit tijdens onze klimcursussen ook wel eens bij het kampvuur voorbij gekomen.
In dit plaatje mis ik de rugzak plek.
Een slaapzak hoeft bv ook nooit aan de onderkant te isoleren. Daar heb je je matje voor. Dus waarom niet een slaapzak waarbij de bodem een hoes is waar je je matje in stopt ?
Scheelt weer gewicht aan dons. Wat uiteindelijk nietw erkt als je er op ligt.

Het maakt natuurlijk wel verschil of je een soort bivakzak (de luxe) wilt hebben of ook wat comfort.
 

Ray

SHTF Expert
Nou, gewoon grappig en omdat het kan; een tent/mat/slaapzakcombi. Zal wel een stevig prijskaartje bij horen maar op zich wel een leuke ontwikkeling. Totaal van +/- 4 tot ruim 5 kg. Of je het goed kan personaliseren is nog maar de vraag. Ik dacht ik deel het nog even met jullie:
kampeerrevolutie-een-3-in-1-tent-slaapzak-en-hangm.jpg


Website/bron met filmpjes en details... (Meer...)

Matje 565 gram, tent 1040 gram, slaapzak 1060 gram = 2665 , zeg drie kilo met die extra haring en plakker.
Ik lig tot -5 goed. :) Anders moet ik nog een thermoliner meeslepen. Sommige hikers noemen dit loodzwaar, 'k heb een set van 900 gram gezien(YouTube, maar verwacht dan geen comfort.

Losse spullen zijn modulair te gebruiken en dat is maar goed ook, want bij verschillende temperaturen moet je kunnen variëren.
Straks moet ik drie tentzakmatslaapdingen kopen. Eentje voor nachten van -10-0 graden, eentje voor 0-10 en eentje voor boven de 10 graden. :confused:

Eén ding die heel veel kan lijkt vaak mooi, maar wat als die stuk gaat? Heb je meteen niets. Waar laat je de rest van je spul?
'k Zie een hoop nadelen voor iets wat waarschijnlijk een flinke duit gaat kosten.
 

Ray

SHTF Expert
@Ray , heb jij zo'n set? Hoe bevalt het? Heb je er ook in geslapen rond of beneden het vriespunt?
Ik ben erg benieuwd.

De kleine drie kilo set voor het trio? Ja en rond die temperaturen gaat het prima. Meestal is dat zelfs dus veel te warm. Dan gebruik ik mijn slaapzak als deken en neem een lakentje mee voor over het matje. Tent: Vaude Powerlizard 1-2 P SUL Mat: Exped DownmatUL7M. Slaapzak: Cumulus SemiRect 350, maar dan aangepast. Meer dons tot -3, waterdichte, ademende buitentijk. Niet echt een vervanger voor de bivibag, maar zeker nuttig bij condens, onverwacht buitje of ongelukjes. :fluit:

Hoe ver onder het vriespunt heb ik nog niet kunnen testen. Als het -5 wordt ga ik niet meteen een thermoliner meeslepen, m'n jas of fleece over m'n slaapzak, mouwen onder de mat proppen (zodat het niet wegschuift) en je hebt weer warme voeten.
 
Bovenaan