• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Uit de Boerenschuur

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ja helemaal gelijk !
Ik moest wel eerst op die naam Avegaar googelen haha . Ik wist echt niet wat je bedoelde met dat mooie woord .

Ik heb dus verschillende Avegaars ;)

Cool!
Bij een avegaar is het belangrijk dat het kleine puntje er nog op zit en een mooie schroefdraad heeft. De nieuwe worden soms slangenboor genoemd.
Laat je het me weten als ze bij jou moeten vertrekken? :)
 
F

frans81

Gast
Cool!
Bij een avegaar is het belangrijk dat het kleine puntje er nog op zit en een mooie schroefdraad heeft. De nieuwe worden soms slangenboor genoemd.
Laat je het me weten als ze bij jou moeten vertrekken? :)

Ze mogen weg.
PM effe .
Ik check morgen op gebreken .
 
F

frans81

Gast
Even voor @Tanfana ,
Ze lijken alle 4 oké.
Die met grootste diameter moet schroefpunt van gereinigt worden .

Afmetingen zie tegels van 40x40 cm als indicatie

20181227_163610.jpg 20181227_163614.jpg 20181227_163621.jpg 20181227_163618.jpg 20181227_164115.jpg
 
F

frans81

Gast
@frans81 gereedschap net als deze avegaars (maar ook ander gereedschap ) kun je goed ontroesten
met elektrolyse klein voorbeeldje https://www.instructables.com/id/Electrolytic-Rust-Removal-aka-Magic/
gr will

Ik weet hoe het werkt @Wafels , ik heb ook de middelen hiervoor.
Helaas ontbreekt bij mij de motivatie om hier aan te beginnen .

Vroeger toen ik nog naar Militaria zocht met Diepzoekers ( oa Fisher TW6 en Gemini 2 en 3 ) maakte ik hier wel .gebruik van.
En idd mooi schoon en daarna lijnzaadolie van de boerenbond erop .
 

Wafels

Diehard Prepper
@frans81 naar ik aanneem toch wel gekookte lijnolie :D Ik snap als je er geen gebruik voor hebt
dat je ook niet echt tijd erin wilt steken ,want zoals @Flos zegt het is iets meer als enkel ontroesten
Ik zou er ook geen gebruik voor hebben , ik heb wel altijd een fretboortje (wat eigenlijk ook een avegaar is ,
enkel een hele kleine :D ) in mijn rugzak zitten .
gr will
 
Bovenaan