• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Uit de Boerenschuur

F

frans81

Gast
Dinsdag komt er nog een joekel van een Antieke zogenaamde Biggenmand .
Het is een speciale gevlochten mand voor jonge Biggen .
Ook zit er nog het originele Gevlochten deksel bij .
Ik heb nog nooit zoiets gezien . De mand is van begin 1900 .

Of de Wanmolen naar hier gaat dat weet ik nog niet , ligt aan de staat van het geheel .
 

Lai

Prepper goeroe
Oef gaaf, Biggenmand. Lang niet meer gezien. D laatste ging in vlammen op. Had te veel inwoners die niet gewaardeerd werden.

Als de wanmolen vele bewoners heeft zou ik hem daar laten. Kans dat ie toch nog uit model raakt (stukken afbreken) met verplaatsen. Zoals ik de foto's zag word daar weinig aan onderhoud/ behoud gepleegd. We zonde van het oude spul. Is wel geschiedenis waar we vandaag de dag nog veel van kunnen leren.
 

Lai

Prepper goeroe
@frans81 staat er toevallig ook ergens een houten wagenwiel van max. 70 cm doorsnee? Ik zoek een gebruikt compleet exemplaar, mag houtwormig zijn als ie maar niet in stukken valt als die valt. Word een kapstok voor hoofdstellen en hoed. Hoeft niet voor niks!
Aangezien ik niet meer kan paardrijden wil ik het spul graag ter herinnering in een hoekje van de kamer opstellen als decoratie.
 
F

frans81

Gast
@frans81 staat er toevallig ook ergens een houten wagenwiel van max. 70 cm doorsnee? Ik zoek een gebruikt compleet exemplaar, mag houtwormig zijn als ie maar niet in stukken valt als die valt. Word een kapstok voor hoofdstellen en hoed. Hoeft niet voor niks!
Aangezien ik niet meer kan paardrijden wil ik het spul graag ter herinnering in een hoekje van de kamer opstellen als decoratie.

Er stond er wel 1 .
Maar of dat al door hem verkocht is weet ik niet !
Vandaag kon ik er niet heen daar ie moest doorwerken .
Word volgende week Dinsdag !

Ik kijk rond aldaar .
Het kacheltje heeft ie op de ijzerhoop gesmeten .
Dit voordat ik nog kon overleggen aldaar .

Je verneemt het nog omtrent dat karrewiel .
 
F

frans81

Gast
Ook deze Handgemaakte koperen windvangers komen nog uit de Boerenschuur .
Ze waren een beetje in de vergeethoek geraakt daar ik ze wat heb moeten reinigen . Geen bling bling .
De grootste meet pl/min 70 cm in lengte .

Ik vind het prachtige dingen .

20180713_193202.jpg 20180713_193138.jpg 20180713_193112.jpg 20180713_193256.jpg
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ook deze Handgemaakte koperen windvangers komen nog uit de Boerenschuur .
Ze waren een beetje in de vergeethoek geraakt daar ik ze wat heb moeten reinigen . Geen bling bling .
De grootste meet pl/min 70 cm in lengte .

Die zijn mooi!
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou nou pfff , vandaag weer die stal in met zweet uit iedere porie .
Eerst de zeer grote Biggenmand uit de Stal gewroet . Tja en dan merk je pas hoe groot ie is en hoe je moet wroeten en wringen om het eruit te krijgen pfff .
Er zit helaas een gat in de bodem dat weer met Wilgentenen gerepareerd moet worden . En een Hout worm behandeling .
Voor de rest in goede staat !
Verder heb ik er een soort van handbediend pompje gevonden , zeer grote pikhouweel, Houtboren , kachelringen , zwaar uitgevoerde Trekzaag . Kist met Rvs hoeken en bouten, borstel voor rookkanaal te reinigen en een grote zware dubbele spoelbak voor oa Asperges . Deze is met aftapkranen. Bak kan natuurlijk meerdere functies dienen.

De Wanmolen heb ik laten staan omdat ie te slecht was pfff . Jammer !

20180717_154708.jpg 20180717_154637.jpg 20180717_154653.jpg 20180717_154646.jpg 20180717_154755.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Kent iemand de benaming van dit type pompje ?
Deze is voorzien van een tuinslang formaat aansluiting .

20180717_171412.jpg 20180717_171427.jpg 20180717_154803.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook de Nilfisk is nu compleet . Slang verdient wel wat aandacht !
Maar dat fiks ik wel die paar gaatjes .
Slang draait middels een conisch gedeelte vrij in de koppeling .

20180717_171502.jpg 20180717_171510.jpg 20180717_171519.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Echt ik zit zo te wahcten op dat ene bericht:
En dit is de schuur die ik er bij kreeg !

Gaaf man die kachelringen. Die gaan een rijk man van je maken.
Die zijn namelijk meestal pleitos, zoek.
 
F

frans81

Gast
Echt ik zit zo te wahcten op dat ene bericht:
En dit is de schuur die ik er bij kreeg !

Gaaf man die kachelringen. Die gaan een rijk man van je maken.
Die zijn namelijk meestal pleitos, zoek.

Die schuur laat maar zitten pfff .
Hij doet ook niet alles weg haha .

Kachelringen liggen er nog meer . Dat word de volgende keer .
De kleintjes zijn handig voor de Prepper die zelf kacheltje maakt .

Maar wat zijn die dingen zwaar !
 

petroman

SHTF Expert
De combiantie van gaten, ringen en bijbehorende ketels, die met een rand halverwege de "tank", zijn een geniale oplossing.
Je zet je ketel op het fornuis of je haalt er een ring af en je ketel verwijnt een eind in het fornuis, dus dichter bij het vuur. Die ringen hebben veel te verduren dus moeten wel dik en massief zijn, ;)
 
Bovenaan