• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Beetje kort en volgepropt met actie
Inderdaad, kort was helaas noodzakelijk vanwege ons aller verplichtingen jegens werk en gezin, en bovendien vonden we 4 dagen wel lang zat voor een eerste keer zoiets te doen met dit nieuw samengestelde gezelschap. Actie was ietsje meer dan de bedoeling was, kwam gedeeltelijk door onderschatting van technische moeilijkheid en tijd die nodig was om bepaalde secties af te leggen. Voor een volgende keer zouden we wel een dagje of wat langer willen gaan waarschijnlijk, en dan de actie iets beter doseren.
JamHard en ik hebben ooit een doorweekt bankstel in de fik gekregen met trioxane
Dat klinkt inderdaad wel zeer... effectief. Zou ik best een keer mee willen experimenteren! Ik ben overigens ook prima tevreden met de Esbit, 1 zo'n klein blokje van 14 gram is precies genoeg om 0,5 liter water te koken, en dat is prima genoeg voor 1 persoon warm ontbijt of diner.
Naast wat chemische muggenafweer heb ik altijd een beetje 25% sterke azijn bij me, om direct de steken grotendeels te neutraliseren
Dat klinkt als een goeie uit de praktijk geboren tip, dat ga ik ook eens proberen. Muggenbeten genoeg hier thuis, in deze maanden van het jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
.................
Dat klinkt inderdaad wel zeer... effectief. Zou ik best een keer mee willen experimenteren! Ik ben overigens ook prima tevreden met de Esbit, 1 zo'n klein blokje van 14 gram is precies genoeg om 0,5 liter water te koken, en dat is prima genoeg voor 1 persoon warm ontbijt of diner.

Dat klinkt als een goeie uit de praktijk geboren tip, dat ga ik ook eens proberen. Muggenbeten genoeg hier thuis, in deze maanden van het jaar.
Trioxane is ontwikkeld door het Amerikaanse leger tbv de Vietnam oorlog. Rookloos vuurtje voor in de natte jungle. Bedoeld als 'esbit blokje' om direct je water mee te koken, maar als aanmaakblokje ongeëvenaard. Niet helemaal fris en gezond, altijd buiten gebruiken en na contact handen wassen. Brandt zelfs in het water omdat een deel van de zuurstof in de verbinding zit.

25% azijn koop ik altijd in Duitsland voor een euro per flesje. Online ook wel te verkrijgen. Ik deel het nogal eens uit op SC's. Ook heb ik bijna altijd een 10 ml in een klein flesje op zak, meeste insectenbeten zijn basisch en dus prima te neutraliseren. Liefst zo snel mogelijk nadat je gestoken bent.

Ander vraagje, geheel offtopic, volgens mij had je je aardig ingelezen over de verschillende merken kleding die teek en insectenwerend zijn, daar zou ik nog eens graag een topic over zien. :)
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Volgens mij had je je aardig ingelezen over de verschillende merken kleding die teek en insectenwerend zijn, daar zou ik nog eens graag een topic over zien.
Toevallig zat ik zelf ook al met dat idee te spelen, maar nu dat jij dit zegt heb ik dit toegevoegd aan mijn shortlist van "toekomstige topic ideeen". Kan wel nog even duren voor ik daar aan toekom, omdat ik momenteel al bezig ben met een paar andere topic-ideeen, en de zomervakantie is ook niet meer zo ver weg.

Edit: nu dat ik erover nadenk, volgens mij heb ik @Highway wel eens met trioxane zien spelen op een ad-hoc paalcamping SC in november...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Rataplan

Mankinds only hope
Toevallig zat ik zelf ook al met dat idee te spelen, maar nu dat jij dit zegt heb ik dit toegevoegd aan mijn shortlist van "toekomstige topic ideeen". Kan wel nog even duren voor ik daar aan toekom, omdat ik momenteel al bezig ben met een paar andere topic-ideeen, en de zomervakantie is ook niet meer zo ver weg.

Hier ben ik ook erg geïnteresseerd in....mooi klusje voor in de zomervakantie:fluit:
 
Bovenaan