Groenten en dat soort dingen kun je in principe prima in een kuil bewaren of in een ondergrondse bierkoeling. Enkel voor zuivel en dat soort dingen heb je een koelkast nodig maar dat hoeft geen grote te zijn. Ik heb nu sinds een paar maanden een compressor koelbox als koelkast en hoewel het erg klein is bevalt het wel goed. Het mooie is dat deze koelbox maar 35 kWh per jaar gebruikt en zowel een 12 volt als 220 volt aansluiting heeft. Ik heb daarnaast nog een zuinige vriezer omdat ik relatief veel invries. Komt er echter een scenario waarin er stroomtekorten zijn dan kan ik toch vermoedelijk geen zuivel kopen in de winkel en dan kan de compressor koelbox ook vriezen en heb ik in plaats van een kleine koelbox een kleine vriezer. De gedachte is dat ik dan bijvoorbeeld insecten die ik kweek kan invriezen of dat ik grote potten en blikken voedsel uit mijn voorraad kan invriezen als ik iets niet in 1 dag kan opeten. Ik vind het zelf een ideale oplossing voor mijn gebruik maar het nadeel is wel dat die koelboxen relatief duur zijn, ik was 350 euro kwijt voor die van mij.
Over het vrijwillig afsluiten van gas is al veel besproken op het Tweakers forum. In dit uitgebreide topic kun je daar meer over vinden.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2052146. Je kunt in principe zonder kosten je gasaansluiting laten verwijderen maar je hebt wel wat geduld nodig omdat sommige energieleveranciers daarvoor kosten in rekening proberen te brengen.
Wat betreft de stroomaansluiting, naar mijn mening is het goed haalbaar om ook je stroomaansluiting af te sluiten mits je verwarmt met iets anders dan stroom en zuinig leeft. Ik heb een standaard setje zonnepanelen van de woningbouw op het dak (6 panelen) en voor jouw beeldvorming had ik afgelopen december een opbrengst van 23 kWh, in januari was dit 31 kWh. In November en Februari had ik alweer 60 kWh aan opbrengst. Mijn verbruik is daarbij ongeveer 60 Kwh per maand en ik leef zuinig. Ik heb overal spaarlampen, heb een zuinige computer en een zuinige diepvriezer en koelbox. Ik heb zelfs een elektrische kookplaat en een wasmachine met droger. Deze zet ik nooit op het kast droge programma maar hij draait wel eens 30 tot 60 minuten op de droogstand. Dit kan ik dus allemaal zonder problemen doen van Februari t/m November zonder zelfs te bezuinigen op stroom! Enkel in Januari en December zou ik een probleem hebben maar als ik 2 maanden lang een handwas doe en op een laptop ga zitten in plaats van mijn desktop pc denk ik dat ik aardig in de buurt kom van die 30 kWh.
Als jij dus overweg kunt met een zuinig stroomverbruik van 30 tot 60 kWh per maand heb je aan een 'standaard' setje zonnepanelen van 6 stuks genoeg. Dan is wellicht die accu waar Logan1202 naar linkt van 7 -14,2 kWh wat aan de grote kant. Wellicht kun je met een kleinere accu van 3-5 kWh al een eind komen. Je moet dan natuurlijk nog wel verwarmen met een houtkachel of een petroleumkachel en koud douchen.