We zijn een hele tijd verder en nadat ik me goed ingelezen had heb ik deze maand toch maar echt goede wandel/bergschoenen gekocht :thumbsup:
Het zijn Meindl Perfect geworden. Zijn echt zeer degelijke zware schoenen. Was er wel van onder de indruk. De buitenkant is van sterk dik leer en de binnenvoering is ook van leer. Daar waar de ART bergschoenen die ik jaaaren geleden droeg een stoffen binnenvoering hadden die na een paar maanden stuk ging zie ik dat niet zo snel gebeuren met deze Meindls. Ik heb er een paar dagen op gelopen en ze lopen perfect.
Had meteen de smaak te pakken en heb gisteren ook de Hanwag Bergell Top gekocht. Ook die zijn zeer degelijk gebouwd , gelijkwaardig aan de Meindl Perfect. Alleen nog duurder. Ik ben 730€ armer voor 2 paar schoenen
Toch blijf ik ART ook een stoer merk vinden. Het model wat ik vroeger had maken ze helaas niet meer maar ik had eens in hun huidige asortiment gekeken en de ART Air Alpin is ook mooi. Die ga ik me binnenkort ook halen

Gelukkig is die een heel stuk goedkoper dan Meindl en Hanwag. Hoop alleen dat het binnenwerk van de Air Alpin ook van leer is.
Nog een vraagje aan degenen die ook Meindl perfect's hebben. Met wat smeren jullie de schoen in voor de verzorging ? Ik heb Meindl Sil Proof gebruikt en de schoenen plakken een week later nog steeds een beetje. Zand blijft aan de schoen kleven en krijg je er alleen af onder stromend water.