• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat ga jij ondernemen tegen hittes/wolkbreuken waar NL vaker in de toekomst mee te maken krijgt

in bier zit al water 😂

Even serieus. Alcohol net als cafeine is een zgn. diureticum aka je gaat er meer van plassen dan dat er vocht in dat glas zat.
Daarom ook dat alcohol verbod in Frankrijk recent met dat grote evenement (niet tour de france). Je verliest nl nu, ook met gewoon bankhangen al meer vocht door zweten dan normaal.
Let dus op hoeveel je plast t.o.v. bij normale(re) temperaturen. Enkel een glaasje meer water hoeft niet genoeg te zijn en je dorstprikkel is niet altijd accuraat. Zeker bij slecht slapen door warmte in huis of warme nachten kan de hele honger, moe, dorst prikkel ineen rollen of geheel dempen tot te zacht. En die 3 prikkels vertalen zich al veel makkelijker tot altijd enkel honger in een samenleving waar voedsel heel makkelijk toegankelijk is en zeker genoeg slaap nog wel eens lastig is (iets met productief moeten zijn + sociaal actief = slaaptijd levert in) en de standaard drank voor velen koffie is zonder dat ouderwetse glas water er naast wat vroeger zeker in restaurants standaard manier van serveren was hierom.
Ken je lijf en weet wat de valkuilen zijn als het weer anders is dan wat je uit je jeugd kent en waar veel van je gewoontes vandaan komen.

Wat-ga-jij-ondernemen-tegen- behoorlijke-hitte's.

Ja we hebben een groot probleem door de hitte's kunnen we een ernstig water te kort krijgen, hoe kunnen we grote hoeveel heden op slaan zonder dat er problemen achter weg komen, ja er zouden enorme grote water zakken zijn die je onder de vloer huizen zou kunnen plaatsen om daar gefilterd regen water in te laten vloeien, in de lente als het niet meer vriest, en als er dan behoorlijke droogte ontstaan kan dat gebruikt worden om je groenten te bevloeien, of om het badje voor de kinderen te kunnen vullen, of bij een nog ernstige te kort het nog beter filteren en als drinkwater te kunnen gebruiken.
.
Ook zou het water gebruikt kunnen worden om bij bos branden je huis automatisch kunnen te bevloeien door een pomp systeem is werkt op hitte's, want je kan door de brandweer weg gestuurd worden, dan moet je het huis aan het natuur geweld overlaten, wat een ramp voor je is, en wat een rot gevoel houd je daar aan over, men zegt dan wel had ik meer iets kunnen doen, ja en dit is dat iets.

Ik kan helpen om het systeem uit te denken,
E
r gaat zeker veel water mee gemoeid en daar voor is het opslaan van een grote water massa gemoeid.

Heb je een eigenhuis,
En je mag er een zwembad bij maken, dan kan je het heel goed gebruiken voor het systeem.

Drinkwater kan wel op zeer korte termijn een groot probleem worden, en het staat mij-ons ook tegen om gezuiverd riool te gebruiken voor voedsel en als drinkwater, opslag van behoorlijk wat water word steeds urgenter.
Nee daar beginnen we niet aan dan ga ik wel goed natuurwater filteren, en meenemen voor thuis onder weg gebruik in ons campertje.

Even serieus. Alcohol net als cafeine is een zgn. diureticum aka je gaat er meer van plassen dan dat er vocht in dat glas zat.
Dat klopt deels, maar niet in die mate wat wel eens gedacht wordt. Ik moest een tijdje terug op vochtbeperking. En ja , de koffie werd gewoon als vocht meegeteld. Volgens de artsen omdat de hoeveelheid vocht die de koffie af drijft niet in verhouding stond met de hoeveelheid vocht die je binnen kreeg.
Daarom ook dat alcohol verbod in Frankrijk recent met dat grote evenement (niet tour de france). Je verliest nl nu, ook met gewoon bankhangen al meer vocht door zweten dan normaal.
Beslissingen zijn niet altijd (vaak niet) gebaseerd op feiten. Net als dat opgegeven redenen ook niet altijd de ware redenen zijn. Crowd control is erg lastig als er veel alcohol in het spel is. Ik denk dat dat in deze een grotere rol speelde.
Let dus op hoeveel je plast t.o.v. bij normale(re) temperaturen.
En de kleur.

Terug
Bovenaan