• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat gaan jullie eten in een SHTF ?

Flos

SHTF Expert
@Dreutel ik heb dat in de voorraad kast . Nu niet de massa een paar pakjes ooit eens in de aldi gekocht .
@Krogzax . Hier een recept voor cornet beef
Doe in een braadpan een weinig boter reuzel of olijfolie.
Doe daar een fijn gesneden ajuin in en laat het uitzweten zonder kleuren.
Voeg daar een blik cornet beef aan toe die je plet met een vork.
Meng alles onder de ui door tot dat het op een soort papje lijkt ( pas op het ziet er uit alsof het al eens is gegeten )
Voeg daar dan een soeplepel azijn aantoe en roer die er goed doorheen. Eventueel wat pezo toe voegen.
Doe dit op een boterham zonder boter ( het is al vet genoeg ) .
Smakelijk .

Ook lekker is er bij een gekookt ei in kwartjes en een paar blaadjes kropsla .
 

Ray

SHTF Expert
Alles met calorieen, voedingsstoffen, mineralen, vezels en sporenelementen.
Als de voorraad eenmaal op is, wie weet, perhaps you're next. :hi: :lol:

:off: :lips:
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Het is wel lastig om de juiste voorraad aan te leggen.

Heel veel foute E nummers zoals 621 (smaakversterker) en in de groente van HAK zit extreem veel suiker.
Ik probeer daar op te letten, maar er blijft dan ineens weinig over.
Heb nu wel een aardige voorraad maar nog lang niet genoeg, als ik iets koop dan eerst 1 stuk en dan klaarmaken, een goede smaak vind ik toch wel belangrijk.

Zodra ik klaar ben met m'n 27mc communicatie avontuur dan ga ik een lijst maken met de spullen die ik tot dusver in huis heb en mijn ervaring hiermee, ook zal ik een overzicht plaatsen met foute E nummers, heel raar dat Nederland nummers toestaat die bv in Frankrijk verboden zijn.

Wordt vervolgd
 

Carina

Prepper
Rode halve linzen, te koop bij o.a. De Arabische toko.
Want: 1,40 euro per pond.
Goede vulling voor soep, hoeft niet lang te weken.
Weegt niet zoveel in je rugzak als een blik of glas, want zit in een zakje.
Bevat eiwit, vezels, ijzer.
Ook linzenmeel van te maken voor bv. Roti/pannenkoekjes
Havermout : voedzaam en zelfs klaar te maken met water, want bindt goed.
Want: 0,39 cent bij de Appie
Bevat magnesium, fosfor, calcium, kalium
 

Dreutel

Prepper goeroe
@damiraga als ik jou was zou ik toch maar eens Google raadplegen wat betreft E 605

Het punt waar het hier om gaat is "Stel nou". Stel het is SHTF, en ik heb een magnetron maaltijd gevonden waar ik mijn kinderen mee kan voeden, en er staat op de verpakking dat er E605 in zit. Gooi ik die maaltijd dan weg? Nee natuurlijk niet. Maar gelukkig heb ik al eerder nagedacht, en heb ik rijst met bonen (en piccalilly) op voorraad. Toch zou ik dat buitenkansje van een gevonden maaltijd niet zomaar voorbij laten gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Dreutel

Prepper goeroe
Om kort te gaan: als het gaat om "gefundenes Fressen" ben ik bereid om ver te gaan, en interesseren E-nummers mij weinig, maar als het gaat om voorraad, neem ik bewuste beslissingen, en kies ik voor goede kwaliteit.
 

Flos

SHTF Expert
Zal ik het jullie maar vertellen .
E605 is een van de sterkte pesticiden die er bestaan verboden in heel Europa . Een druppel kan een koe vellen .
 

Scratch

Senior Prepper
Klopt, alleen staat deze E niet voor een E nummer die de voedsel industrie gebruikt wordt als additief maar voor ontwikkelings nummer (Duits)

Heel vroeger een keer "mogen" gebruiken, maar was er al snel achter dat een ander dat mocht gaan doen. Wat een troep!
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb hier nog een halve bus staan . Vermoedelijk overdatum . Maar je weet maar nooit wat je er mee kan aanvangen.
 

Nature

Prepper
Ik heb net polenta (0,49/lidl) en Venusschelpjes (0,99/lidl) gekocht. Bij de polenta moet ik alleen water toevoegen. Ik heb ook wel aardappelpuree maar tijdens shtf heb je niet altijd melk.

Ik probeer wat andere niet standaard dingen te voorzien om wat afwisseling te hebben.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Heb zaterdag bij de Lidl grote blikken met Chili Con Carne gekocht en gisteren 1 geprobeerd, alleen rijst, sla en komkommer erbij heeeeerlijk
 

Jerommeke

Prepper
dat is een goeie, ik heb de blikken met chili con carne van de lidl ook gekocht en inderdaad ze zijn heerlijk.

alle type mie/noedels zijn goed om voor een lange tijd te houden en met een flesje vissaus, oestersaus, soyasaus en sesamolie kan je al gauw een lekker maaltijdje maken want je kan alles gebruiken in de noedels (vis, vlees, eieren, groente, zeewier, enz)

by the way zeewier is zeer gezond en kan lang bewaard blijven echt een aanrader voor preppen. zeewier bevat veel jodium en ijzers niet te vergeten omega.

Mvg,

Jerommeke
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Flos

SHTF Expert
Vandaag is het in België de dag van de pannekoek .
Nu wou ik eens zoete pannekoeken bakken zonder inkopen te doen en ook geen kant en klaar pakje te gebruiken .
Dus uit voorraad . Een blik melk met suiker 304ml daar bij heb ik 5 koffie room kuipjes gedaan van 7,5 gr. Daarbij 2 zakjes vanille suiker en 3 soeplepels kristal suiker . Ook 4 soeplepels tarwebloem . En 4 kippe eitjes ( het waren kleintjes ) alles goed door elkaar halen met een garde.
Gebakken in een koeke pan . De eerste mislukte de rest leken op pannekoeken en smaakten voortreffelijk.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Ik kom aardig in de buurt met het meest gangbare, veel blik en pot.

Ik mis nog Nasi / Bami in blik, kan je gewoon wokken en klaar.

Gehakt ballen in blik zit jus bij.Het is een seizoens product denk ik, want is af en toe bij de Lidle te koop.

Tomaten: blokjes, partjes en puree

Vergeet de sauzen niet zoals ketchup, curry, mosterd, mayonaise etc. Goed voor extra caloriën, smaak maker en ruim tot na de houdbaarheid te gebruiken (let wel op zolang er geen melk of eieren in zitten.)

Kruiden kunnen natuurlijk ook als smaakmaker worden gebruikt maar heeft geen calorieën zoals saus.
 
Bovenaan