• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

Niels

Mankinds only hope
Een stuk of 5 ofzo.
Maar jammer dat je niet weet waar je ze kunt halen. Ik ga eens zoeken op internet. :)
Hoeveel voeten heb jij?

:p

Maar over het over de dat om verhaal...
Gister avond om een geheimzinnige locatie in een best wel goed verlicht bos had ene @voordeur wat oude zooi bij zich.
De suikerpinda's hadden een gore indringende smaak, echt smerig. Op het kampvuur deden ze het goed...
De chocolade uit het Roek pakket wilde hij ook niet, mij smaakte het goed, geen last van gehad ook.
Beide over datum, geen idee hoe ver, de suikerpinda's iig te ver.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik twijfel over leverworst welke al drie jaar in de vriezer liggen... Ben al eens knap beroerd geweest van lang in gevroren voer... Dan liever oud blik spul
 

odessa1944

Senior Prepper
Vandaag op mijn werk weer een snickers gegeten uit een pak van 8 of 10. Dit was de vierde uit het pak die ik op at. chocolade ziet er als nieuw uit maar bij de eerste hap proef je al dat er iets niet klopt, het smaakt en ruikt muffer. Echt lekker zijn ze niet meer. Bij de vorige drie heb ik geen problemen ervaren. Houdbaarheids datum december 2014.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
In chocolade zit vet, in pinda's(die in snickers ook zitten) zit ook vet, vet wordt op den duur ranzig.
Pure chocolade bevat minder vet, slaat soms wel wit uit maar kan je prima jaren na de datum eten.
 

Jannes

Prepper goeroe
Vandaag op mijn werk weer een snickers gegeten uit een pak van 8 of 10. Dit was de vierde uit het pak die ik op at. chocolade ziet er als nieuw uit maar bij de eerste hap proef je al dat er iets niet klopt, het smaakt en ruikt muffer. Echt lekker zijn ze niet meer. Bij de vorige drie heb ik geen problemen ervaren. Houdbaarheids datum december 2014.

Wanneer heb je de andere 3 gegeten? Doe je dat met een bepaald interval?
 

odessa1944

Senior Prepper
Wanneer heb je de andere 3 gegeten? Doe je dat met een bepaald interval?

Nee, niet echt. het ligt in de auto, dus als ik trek heb en er ligt verder geen ander snoep, dan pak ik een oude snicker. Ik heb het pak nu op mijn werk op tafel liggen en hoop dan stiekem dat iemand van niets weet en dan er eentje opeet.
Ik had een paar jaar geleden een zak honde-pepernoten gekocht. lijkt nog niet eens op pepernoten, zowel qua kleur als qua vorm. maar iemand had ze in een bakje gedaan en op tafel gezet. waren er toch een paar mensen die een handje hadden genomen en ze opaten, om vervolgens te zeggen "jee, wat is dit, die dingen zijn niet te vreten", natuurlijk tot grote hilariteit van mijn collega`s.
 

Erny

Last (wo)man standing
Weer wat zakjes Currymix uit de overdatum voorraad zakjes.
De Chicken Curry Masala met een tht van 2001 en
de Indian Butter Chicken met een tht van 2012.
Beide van het merk "Asian Home Gourmet".
Beide natuurlijk helemaal niets mee aan de hand. :cool:

Probeer weer een tijdje wat meer voorraad op te maken, vriezer/kasten/weck én dus ook deze zakjes. ;)
 

Erny

Last (wo)man standing
Sateh saus van Wijko. Tht ergens 2017.

Na een uurtje begonnen mijn darmen te rommelen en een uur later waren ze helemaal leeg.
Was dus niet echt geschikt voor consumptie.

De meeste ervaringen hier met zgn. overdatumproducten is niet negatief. Deze dus wel. Is het misschien handig om een soort "zwarte lijst" bij te houden waar deze Wijko satehsaus dan ook op mag komen te staan? Dan is het wat overzichtelijker welke producten we zeker moeten vermijden om voor langere tijd op te slaan. :cool:
 

LoneDrone

Senior Prepper
Een pot kokos-olie had zich in de voorraad kast verstop door achter een plank te vallen en zo weg te kruipen :fluit:
Deze kwam ik dit weekend tegen, tht 05-2016. Ik was wat huiverig om het te proberen, vetten worden nu eenmaal wat sneller ranzig. Maar toch geprobeerd en niets mis mee. Geen rare kleuren, geuren of smaak.
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik heb die 19 bladzijden eens overlezen om zeker te zijn dat ik het nog niet eerder poste.
Vandaag verse soep gemaakt. Niet mis mee alles vers.
Mvr. Flos vond dat er wat meer pit in mocht.
Ze vroeg hebben we hier nog een flesje Maggie open staan? Je weet wel zo een zwart zoutig goedje in een vierkante fles.
Ik zei ja en ze had het flesje al in de hand en schudde een paar druppels in haar bord soep.
Bij de handeling vroeg ze hoelang is dat al over de datum.
Ik zij lachend,, acht jaar ,, na het eten even mijn bril er bij gehaald.
Verval dag,, dec. 2011 ,,
 
Bovenaan