• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
nog meer merino(mix) kleding (beanie, base layer, tweedelige pyjama).

Tip: bij Decathlon wordt wat sympathieker geprijsde MERINO kleding verkocht. Ik heb het dames topje, shirt met lange mouw, shirt met korte mouw en sokken. Na een paar keer wassen zitten er nog geen gaatjes in. Helaas was dat bij het icebreaker shirt wat ik heb na 1 x wassen het geval.
 

JiJi mind

Senior Prepper
Biolite basecamp
Wat een fantastisch apparaat.
Als de shtf kan je nog gewoon pizza's bakken en je telefoon opladen :)
Jammer dat hij 266 euro kost....
Even sparen nog.
https://www.vrijbuiter.nl/biolite-basecamp_dfhc0004/

Grappig dat deze voorbijkomt, ik ben me hier ook op aan het oriënteren. En deze neem ik mee in mijn afweging!
Ik vind zelf de Petromax stoves uiterst interessant. De Loki voor op de wintercamping (incl. kachel voor in de tent) en de Rocketstove als zomerversie.
Respectievelijk 240 om 135 euro.

De functie om je telefoon op te laden vind ik minder relevant aangezien ik daar in mijn INCH/basecamp setup andere voorzieningen voor heb (solar/wind/water en inverter).
Daarentegen wil ik een versie met zo min mogelijk rook(signalen). Andere suggesties zij welkom !
 

Ray

SHTF Expert
Biolite basecamp
Wat een fantastisch apparaat.
Als de shtf kan je nog gewoon pizza's bakken en je telefoon opladen :)
Jammer dat hij 266 euro kost....
Even sparen nog.
https://www.vrijbuiter.nl/biolite-basecamp_dfhc0004/
Grappig dat deze voorbijkomt, ik ben me hier ook op aan het oriënteren. En deze neem ik mee in mijn afweging!
Ik vind zelf de Petromax stoves uiterst interessant. De Loki voor op de wintercamping (incl. kachel voor in de tent) en de Rocketstove als zomerversie.
Respectievelijk 240 om 135 euro.

De functie om je telefoon op te laden vind ik minder relevant aangezien ik daar in mijn INCH/basecamp setup andere voorzieningen voor heb (solar/wind/water en inverter).
Daarentegen wil ik een versie met zo min mogelijk rook(signalen). Andere suggesties zij welkom !

Goed de reviews doornemen, testen van Op Pad e.d. In de praktijk valt het toch allemaal wat tegen de Biolite. In de praktijk zal je urenlang een vuurtje gaande moeten houden om je telefoon op te laden.
 

Roel

Mankinds only hope
Ik wil nog steeds een kleine tractor, maar ja, de nood is niet erg hoog als de achterbuurman zegt, ik heb er immers twee, sleutels zitten er in....:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Harry Nack

Last (wo)man standing
Oude 1. Done **Stalen balk realisatie en wegbreken muren, tegels etc.

2. Bespreken deze week ** Samen met architect mogelijkheden vergelijken tot vergroten gasten verblijf. 16 oktober afspraak met technico van de gemeente. Daarna diverse mogelijkheden.

3. Helaas moet er nog een stuk staal in. Deze balk is gelukkig korter en lichter. HEB200 en 4.10 meter. Hopelijk realisatie binnen een week.

4. Huis verder strippen. Moeten nog een paar muren weg, geen steunmuren gelukkig en een nooit gebruikte openhaard. Wie plaatst er nu een openhaard in de master bedroom?:D

IMG-20181105-WA0006.jpeg

5. Nieuwe ramen plaatsen begane grond zodra huis is gestript.
 

Ray

SHTF Expert
Iemand die super romantisch is! Zet er een dienblad in, met verschillende maten kaarsen. Steek ze aan als de kinderen uit logeren zijn. Succes gegarandeerd!

Dienblad met kaarsjes, kinderen uit logeren, … Succes, Seks bedoel je! :D
Oude 1. Done **Stalen balk realisatie en wegbreken muren, tegels etc.

2. Bespreken deze week ** Samen met architect mogelijkheden vergelijken tot vergroten gasten verblijf. 16 oktober afspraak met technico van de gemeente. Daarna diverse mogelijkheden.

3. Helaas moet er nog een stuk staal in. Deze balk is gelukkig korter en lichter. HEB200 en 4.10 meter. Hopelijk realisatie binnen een week.

4. Huis verder strippen. Moeten nog een paar muren weg, geen steunmuren gelukkig en een nooit gebruikte openhaard. Wie plaatst er nu een openhaard in de master bedroom?:D

Bekijk bijlage 13858

5. Nieuwe ramen plaatsen begane grond zodra huis is gestript.

Zo, dat was wringen! :fluit:
 

neoclyps

Survivor
4 seizoenen slaapsysteem met bivybag, waarschijnlijk m9o kl of m9o klu, hangt van prijs af, moet me er nog in verdiepen of ergens tegen aan lopen
houtvergasser (misschien van alibaba ofzo)
billycan waar houtvergasser in kan ws de oude 1.4 liter maat
een nieuw mes, type nog onbekend hoeft niet duur en trendy te zijn ga er niet mee op de foto
stalen pan 20cm om in te bakken
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
4 seizoenen slaapsysteem met bivybag, waarschijnlijk m9o kl of m9o klu, hangt van prijs af, moet me er nog in verdiepen of ergens tegen aan lopen
houtvergasser (misschien van alibaba ofzo)
billycan waar houtvergasser in kan ws de oude 1.4 liter maat
een nieuw mes, type nog onbekend hoeft niet duur en trendy te zijn ga er niet mee op de foto
stalen pan 20cm om in te bakken
In de M90 stik je vaak wel van de hitte als het niet erg koud is, maar ik vind het ook de fijnste slaapzak ooit. De KL Bivi met boogje is ook een top ding vind ik. Veel in gelegen. Alles wat ik qua gewicht probeer te downsizen nu gaat zeker ten koste van de kwaliteit t.o.v. de KL Bivi.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Oude 1. Done **Stalen balk realisatie en wegbreken muren, tegels etc.

2. Bespreken deze week ** Samen met architect mogelijkheden vergelijken tot vergroten gasten verblijf. 16 oktober afspraak met technico van de gemeente. Daarna diverse mogelijkheden.

3. Helaas moet er nog een stuk staal in. Deze balk is gelukkig korter en lichter. HEB200 en 4.10 meter. Hopelijk realisatie binnen een week.

4. Huis verder strippen. Moeten nog een paar muren weg, geen steunmuren gelukkig en een nooit gebruikte openhaard. Wie plaatst er nu een openhaard in de master bedroom?:D

Bekijk bijlage 13858

5. Nieuwe ramen plaatsen begane grond zodra huis is gestript.

Alles gerealiseerd, nieuwe lijst.

1. Bouwtekeningen en vergunningen uitbouw aanvragen.

2. Voorbereiden electra, afvoeren, warm en koud water.

3. Eerste egalisatie vloer, daarna netten erop en vloerverwarmingsbuis er in, daarna cementvloer erop. Kan pas na 1.

4. Verwijderen bomen in tuin en muur ophogen.

5. Goede zoutwater filter, tips welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Lai

Prepper goeroe
Ben je mooi klaar mee, een illegale vloer. :p

1. zonnepanelen en accu's voor in/op huis (eventueel later op campert)
2. elektrische boiler (ook geschikt voor campert)
3. zonnevoedseldroger
4. kweekkas
5. 3 ibc tanken

Campert staat voorlopig op laag pitje. Een mini tiny house bouwen voor achter Jimny lijkt mij ook wel wat :rolleyes:

Helaas blijkt dak woning niet geschikt voor zonnepanelen. Op lengte van 6m zit maar 1 dakspant die de druk niet genoeg van de buiten muren kan houden. Is ook al duidelijk te zien aan de muren boven aan de noordkant waar geen andere woning aan vast zit. Die scheuren door de druk.

Nu:
1. andere warmte bron (gas kosten zijn niet meer evenredig aan verbruik dankzij onze Roverheid :mad:)
2. zonnepanelen + accu's voor campert
3. elektrische boiler 10 l.
4. kweekkas
5. een systeem om regenwater in huis te gebruiken.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Heb weer een aantal (wild)kampeeruitjes gepland voor het komende seizoen: in maart een nachtje ergens in Nederland, in mei een lang weekend Schotland en in juli zelfs een week in Zuid-Engeland. Daarom ben ik maar weer eens gaan kijken hoe ik de komende tijd mijn maandelijkse budget ga besteden.

Mijn vorige lijstje

1. Montane Via Trail Gloves handschoenen - VOLDAAN. Heb deze sinds november, draag ze bijna dagelijks, ben hier zo tevreden mee dat ik waarschijnlijk binnenkort een tweede paar erbij haal als backup.
2. Aclima Hotwool Long Sleeve Polo with Zip 230G Unisex merinomix warme kledinglaag - VOLDAAN net voordat ik ging kamperen met leden van het forum hier (zie link). Sindsdien ook regelmatig gedragen bij mijn achtertuin-bushcraft ondernemingen.
3. Stukje Dyneema Composite Fiber stof (vroeger Cuben) - GESCHRAPT. Ik ga voorlopig niet aanklooien met zelf zakjes maken, heb het al te druk met overige hobby's (momenteel EHBO-cursus en bomen/plantenkennis opkrikken).

Mijn huidige lijstje

1. Drybags - Mijn slaapspul, kleding en voedsel willen graag droog blijven, met name op een trektocht waarin we echt flink wegtrekken van de bewoonde wereld en tijdens welke het gerust de hele dag kan hozen.
2. Waterdichte outdoorbroek - Zelfde reden als 1. Nog geen idee hoe of wat.
3. Bivakzak - Zit te denken aan Outdoor Research Helium Bivy (zie link).
4. Schepje - Dat wordt zeker weten de Deuce #2 (zie link).
5. Diverse merino(mix) kleding (beanie, base layer, tweedelige pyjama) - Voorzover het niet gemulesed is en binnen het budget past.
 
Bovenaan