• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Weer voor het éérst " Bieten voor de smul " !

F

frans81

Gast
Voor het eerst weer eens sinds jaren groenten uit de bak .
Gezien ik Rode Bieten liefhebber ben zijn dit de starters. Ze doen het goed en over een tijdje staan de bakken goed gevuld erbij .

20200615_143110.jpg 20200615_142731.jpg 20200615_143132.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Rode biet of snijbiet? (Soort spinazie)

Rode Biet . De mooie ronde knol. Staat ook in mijn tekst .

Snijbonen ken ik natuurlijk ook ;)
 

Ray

SHTF Expert
Ik maak af en toe een simpel gerecht met bieten en aardappel, een eenpans gerecht.

Spekjes uitbakken (250 gram), gesneden ui erbij met wat bouillon poeder en flinke dosis masala curry (niet de gewone pakken, die is te pittig en overheersend bij deze dosis) en dan de rauwe in blokjes gesneden rode biet erbij. 20 a 25 minuten later de in blokjes gesneden rauwe aardappel erbij en een pakje slagroom. Met wat peper verder op smaak brengen en een klein halfuurtje later kun je aan tafel.

Hoop snijwerk, wat ik altijd wel leuk vind om te doen en je hebt ongeveer net zo veel ui, biet als aardappel nodig. Bij 250 gram spekjes en 125ml slagroom zo'n drie a vier flinke bieten/aardappels/uien. Genoeg voor 5 a 6 porties. Zelf maak ik daar vaak nog een spitskoolsalade bij en dan heb je zeker 6 flinke porties.

Je kunt er ook weinig aan verprutsen, vergt verder weinig kooktalent.
 
Bovenaan