Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat is een goede handbijl volgens jullie? Als ik een woodstove zou willen vullen met kleine stukjes hout? Of kan ik dan beter iets anders kiezen?
De stukjes hout die je daarvoor nodig hebt, kan je maken van gevallen takjes en zo, zelfs zonder mes moet dat lukken...Wat is een goede handbijl volgens jullie? Als ik een woodstove zou willen vullen met kleine stukjes hout? Of kan ik dan beter iets anders kiezen?
Voor een woodstove zal je hoofdzakelijk met sprokkelhout werken, dat hoef je ook niet te batonneren, ik zou je eerder een goede zaag adviseren zoals een Silky Gomboy 210/240 of een Bacho Laplander.
Het werken met een bijl vereist ook meer handigheid en veiligheid.
Maar als ik nu van een openhaard hout stukjes eraf wil halen? Wat is dan een goede optie?
Een X7 heb ik nooit in de handen gehad, maar schijnt bijna het zelfde te zijn, alleen langer (dus beter).
Even nieuw leven inblazen.
@Myronprps ben het helemaal met je eens, wie een kassabak bijl aanprijst weet niet hoe een echte bijl aanvoelt.
Als je een goed bijl vasthoud, ben je als een smid, elke klap is raak en missen is de fout van de gebruiker.
Balans in een goed bijl, is een godsgeschenk voor de liefhebber.
Kunststof stelen geven mij blaren, en bij missen, gevaarlijke splinters. (iedereen moet kunnen kappen)
Wat is voor jullie een top bijl?
En waar kopen?
Heb nl 5 bijlen waarvan 2 toppers, kopen zonder vasthouden, zwieren en gewicht aanvoelen is geen optie.
Heb zelf al op vele plaatsen gekeken maar wil toch op zoek naar perfectie.
Ben benieuwd.