• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Welke slaapmat?

Myronprps

Prepper goeroe
@walrus daarom oefen je dus. Denk dat je de bob iets te dramatisch maakt maar dat is mijn mening. Ik heb ook makkelijk lullen met een eigen bos natuurlijk.
 

Myronprps

Prepper goeroe
hoe bedoel je dat?
Nou als je wat meer oefent word je gear steeds minder belangrijk en kun je er dus mee wegkomen om zo'n matrass te maken van natuurlijk materiaal.

Dus dat constant aanpassen op seizoen hoeft niet, misschien wat extra kleding verder niet. Basis blijft.
 

walrus

Elementary prepper
Nou als je wat meer oefent word je gear steeds minder belangrijk en kun je er dus mee wegkomen om zo'n matrass te maken van natuurlijk materiaal.

Dus dat constant aanpassen op seizoen hoeft niet, misschien wat extra kleding verder niet. Basis blijft.
Vertel je dat ook ff aan de militairen?
Dan hoeven ze daar geen geld meer aan te besteden en hebben ze weer wat geld over om munitie te kopen zodat hun geen *pang* *pang* meer hoeven te roepen :D
 

backschless

Elementary prepper
lijkt me niet handig.
als je de BOB wilt gebruiken midden in de winter, waar haal je de bladeren dan vandaan?
of als het hele dag geregend heeft? dan zit je met natte bladeren!
je weet nooit wanneer jij je BOB/INCH gaat gebruiken, dus je moet op elk seizoen zijn voorbereid.
Je kan ook gras gebruiken, mos of naalden van de naaldbomen, en als het nat is doe je de bladeren het gras of naalden eerst in een vuilniszak voor je ze in de lakenzak doe.
 

FKAGB

Prepper goeroe
maakt niet uit, ik vind het wel intressant.
asvalt wegen moet je ook niet op lopen, die dempen je stappen niet.
Je gewichten en aanhechtingen krijgt ontzettend op hun lazer bij elke stap.
...............
Dus vraag me af of legerkisten dan nog goede keus is of lange wandeltochten.
aan de andere kant, militairen blijven erin lopen deze dagen.
Het is meer dat je een verkeerde techniek aangeleerd hebt gekregen. Je lichaam is prima in staat om de klappen op te vangen zolang je maar meer op je voorvoet loopt in plaats van steeds op je hiel te landen. Maar... we moeten toch op onze hiel landen, dat zeggen de schoenfabrikanten, ja want dan kunnen ze weer hyper geveerde schoenen met luchtkussen in de zool verkopen.

Militairen mogen tegenwoordig ook andere schoenen kopen en dat gebeurt ook. De kistjes is basis, wil je wat anders dan kun je die zelf aanschaffen.

Ow, het ging over slaapmatten. Sorry voor de OT.
 
Bovenaan