• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wij vonden een ganzenei

voordeur

Survivor
Ik zie dat er best wat mensen zijn die hun eieren in de koelkast bewaren. Wij bewaren de eieren gewoon in de kast. Daar liggen ze weken en heb nog nooit een verrot ei gehad. Wij vinden het fijner zodat er wat meer ruimte overblijft in de koelkast.
 

sterredag

Prepper goeroe
Ik zie dat er best wat mensen zijn die hun eieren in de koelkast bewaren. Wij bewaren de eieren gewoon in de kast. Daar liggen ze weken en heb nog nooit een verrot ei gehad. Wij vinden het fijner zodat er wat meer ruimte overblijft in de koelkast.
Hmmmm kan praktischer zijn :D
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Ik zie dat er best wat mensen zijn die hun eieren in de koelkast bewaren. Wij bewaren de eieren gewoon in de kast. Daar liggen ze weken en heb nog nooit een verrot ei gehad. Wij vinden het fijner zodat er wat meer ruimte overblijft in de koelkast.
Normaal moet je eieren ook niet in de koelkast bewaren, tenzij ze gewassen zijn. In de winkel liggen de eieren ook niet in de koelkast.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Volgens verschillende site kunnen zowel de eierdooier als het eiwit (dus van elkaar gescheiden)in de diepvries bewaard worden. Maar een ei compleet in de schaal niet.
Ik vries regelmatig eiwit in wat over is, als ik genoeg heb maak ik daar merengue van (schuimpjes, schuimtaart) Ik klop het wel eerst los.
 

Flos

SHTF Expert
Klopt wat Stuudje zegt. Ook ik vries wel eens gescheiden eieren in. Vooral als je aan het bakken gaat. Veelal heb je ofwel eiwit over of dooiers.
 
Bovenaan