• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

wonen in tent

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, de conclusies die ik dus kan trekken: vluchten naar een bos is zinloos en er bestaan geen tenten die langer dan vijf jaar blijven staan....

Das knap klote! Wat moet ik nou wel doen als de pleuris uitbreekt omdat er aliens landen op aarde of omdat AI robots de mensheid uitroeien??

Fanta heb je genoeg Haha . Ik weet 100% zeker dat je er wel uitkomt
en je eigenlijk helemaal geen Hulpnodig hebt :oops:.
Lege tijd invullen kan men overal .

Edit

Tijd over betekent doen en leren ;)
 

boswachter

Survivor
@boswachter ,
WAT wil je nu eigenlijk ?
Zet dat eerst eens voor jezelf maar ook voor ons op een rij.
Je hebt duizenden euros over voor bushcraft preps maar niet voor die ultieme fiets? of camper, of tent.
Jawel, ik ga binnenkort een santos travelmaster 3+ kopen. Het ging mij er meer om dat ik geen voertuig koop waar ik elke maand honderden euro's aan uit moet geven, want ik heb soms weleens dat ik onverwachts geld moet uitgeven aan het één en ander.
Wat ik wil is kennis en eventueel materiaal, waarmee ik mijzelf kan redden in de wildernis. Ik wil leren stropen, wildplukken, hutten bouwen, vuur maken enz.
 

Larik

Diehard Prepper
Ik zou zeggen, schrijf is een verhaal met wat jij denkt dat mogelijk kan gaan gebeuren, gevolgen daarvan en wat je denkt nodig te hebben daarvoor.

Zo is het makkelijket voor ons om je te helpen, nu gaat het een beetje van de hak op de tak. Ik vind het leuk om mee te denken hoor, maar het is een beetje zoeken voor me, terwijl je zelf ook nog zoekende bent heb ik het idee en dat is best lastig :)
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Jawel, ik ga binnenkort een santos travelmaster 3+ kopen. Het ging mij er meer om dat ik geen voertuig koop waar ik elke maand honderden euro's aan uit moet geven, want ik heb soms weleens dat ik onverwachts geld moet uitgeven aan het één en ander.
Wat ik wil is kennis en eventueel materiaal, waarmee ik mijzelf kan redden in de wildernis. Ik wil leren stropen, wildplukken, hutten bouwen, vuur maken enz.

En dat kan je alleen leren het zelf te proberen en te oefenen...

De meeste Bush Craft cursussen worden georganiseerd door gi joe achtige figuren die zichzelf heeeeel flink vinden maar nog nooit een eekhoorn hebben gevilt of een regenworm hebben gegeten. Er zijn ook hele goede cursussen te vinden maar weet er geen in NL zo 1, 2, 3.

Survival en Bush Craft is vooral autodidactische leer, door schade en schande wordt men wijs.
 

boswachter

Survivor
Zo is het makkelijket voor ons om je te helpen, nu gaat het een beetje van de hak op de tak. Ik vind het leuk om mee te denken hoor, maar het is een beetje zoeken voor me, terwijl je zelf ook nog zoekende bent heb ik het idee en dat is best lastig :)
Ja, ik wist niet zo goed dat ik zo op jullie over kwam. BEn inderdaad zelf zoekende in wat ik nou precies wil. Ik dacht dat een bos wel een veilige plek was om in te schuilen, ook omdat daar veel hout te vinden is plus een hoop planten en dieren die je kunt eten. Het is meer ik wil het liefst onafhankelijk zijn en mijzelf redden buiten de maatschappij, terwijl ik rondkom van heel weinig geld en voornamelijk leef van wat de natuur mij te bieden heeft. Dat is in elke situatie wel handig, vooral ik ergens voor moet vluchten...
 

boswachter

Survivor
Survival en Bush Craft is vooral autodidactische leer, door schade en schande wordt men wijs.
Aha, dus veel lezen, documentaires kijken en veel oefenen en doen. Weet jij nog leuke boeken waarmee je kunt beginnen? Bijvoorbeeld waarin staat hoe je in elke situatie (nat, koud) vuur kunt maken?
 

Rataplan

Mankinds only hope
Bijvoorbeeld waarin staat hoe je in elke situatie (nat, koud) vuur kunt maken?

Zeg @boswachter

Regent het nu bij jou?
Zo ja loop dan eens naar buiten en ga eens kijken wat evt nog brandbaar zou zijn in de natuur.
Gewoon eerst met een aansteker.... later doen we dan een fire steel etc.
Misschien vind je tien zaken die niet werken, nummer 11 lukt wel om aan te steken.

Beetje geluk ga je vanavond weer een beetje slimmer naar bed dan gisteren.

Fijne dag en succes
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Aha, dus veel lezen, documentaires kijken en veel oefenen en doen. Weet jij nog leuke boeken waarmee je kunt beginnen? Bijvoorbeeld waarin staat hoe je in elke situatie (nat, koud) vuur kunt maken?

Gewoon lekker op jijbuis kijken en een beetje gezond verstand. Lekker experimenteren, wat fikt, wat niet. Wees nieuwsgierig en ga zelf lekker op onderzoek uit. Kursus paddestoelen doen dat soort dingen.
 
F

frans81

Gast
Je kunt nog zoveel lezen en kijken op het Web en in boeken ! Je zult het uiteindelijk met regelmaat moeten gaan combineren met Praktijk .
Door doen leer je en uiteindelijk heb je de boeken over een inmiddels aangeleerde Skill ( Bijna ) niet meer nodig ;)
 

Mayo

Last (wo)man standing
Jawel, ik ga binnenkort een santos travelmaster 3+ kopen. Het ging mij er meer om dat ik geen voertuig koop waar ik elke maand honderden euro's aan uit moet geven, want ik heb soms weleens dat ik onverwachts geld moet uitgeven aan het één en ander.
Wat ik wil is kennis en eventueel materiaal, waarmee ik mijzelf kan redden in de wildernis. Ik wil leren stropen, wildplukken, hutten bouwen, vuur maken enz.

@boswachter
Ik weet niet hoe je engels is?
Paul Kirtley in Engeland geeft bushcraft cursussen: http://frontierbushcraft.com/courses/
Hij heeft ook een blog die ik altijd interessant vind te lezen: http://paulkirtley.co.uk/

Zelf richt ik me meer op bugging in en urban survival ipv 'het bos intrekken'.
In dat laatste geval zou ik een bekende omgeving en het grootste deel van mn spullen en voorraden achter moeten laten, met niet meer dan ik op mn rug kan dragen :( Dat zou voor een 'city-girl' als ik echt een noodgreep zijn en ik zou daarna toch terugkeren naar mn homebase indien mogelijk.

Aliens en zombies..? Ach, zelfs de USA heeft richtlijnen klaarliggen voor die gebeurtenissen, dus waarom wij niet? :p
 
J

J.J

Gast
Wat ik wil is kennis en eventueel materiaal, waarmee ik mijzelf kan redden in de wildernis. Ik wil leren stropen, wildplukken, hutten bouwen, vuur maken enz.
Dan is zeker voor jou een mooie uitdaging om een topic te starten om daar de beste dingen in te zetten.
Ik hoop dat het je top topic gaat worden op het forum.:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

boswachter

Survivor
Je bedoeld een soort van logboek? Waarin ik wat vertel over mijn experimenten en nieuwe gear die ik aan het uitproberen ben? Want ik ga de komende zomer kamperen met een nieuwe tent, wandelkar en kookspullen. En ik ga een boek die ik heb in praktijk brengen.
 
J

J.J

Gast
Je bedoeld een soort van logboek? Waarin ik wat vertel over mijn experimenten en nieuwe gear die ik aan het uitproberen ben? Want ik ga de komende zomer kamperen met een nieuwe tent, wandelkar en kookspullen. En ik ga een boek die ik heb in praktijk brengen.
Ja @boswachter dat moet wel een Topper worden.
We hebben ook iemand op het forum die al een mooie wandelkar heeft gemaakt, zoek het op en geniet.:thumbsup:
Als ik het kan vinden zet ik het hier nog wel bij.:);)
 

Lai

Prepper goeroe
Bovenaan