• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zilver kopen, tips en tricks?

Battletanker

Senior Prepper
Hoi.

Ik ben blij met mensen als Fred ik begon bij de standaard site's en dan zie je mooie prijzen maar dan als je gaat afrekenen dan komen er altijd extra kosten bij bv verzendkosten via micropakket voor 15 euro waardoor je toch duur uitkomt.
Ik kwam ook op Fred via iemand die munten bij hem afhaalde en dat vind ik het prettigst gewoon afhalen maar hij verzend ook.
Hij heet Fred rijkers en staat gewoon op marktplaats tussen de postzegels en munten.
Je hebt ook munten als belegging in Rotterdam als je daar iets meer koopt komt hij bij je langs is ook handig.
En ik doe dit niet om reclame te maken ik vind dit gewoon de beste manier om aan je munten te komen.
 

Preppertt

Senior Prepper
Hoi @Battletanker. Ik woon echt 5 min rijden van Nieuwerkerk dus voor mij zou Fred een prima adresje zijn, zeker in verband met de hoge verzendkosten bij andere aanbieders. Zit hij ver boven spot met zijn prijzen? Nu koop ik voornamelijk de Maple Leafs en Philharmonic puur voor de zilverwaarde. Premiums en verzamel objecten wil ik me nog niet aan wagen aangezien ik daar nog niet genoeg verstand van heb. Heb jij iets van contactgegevens van Fred, of een link naar zijn marktplaats account?
 

Battletanker

Senior Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Preppertt.

Op dit moment heeft hij geen advertenties online staan dus ik denk dat hij op vakantie is,zodra ik hem weer online ziet stuur ik gelijk de gegevens door.
Ik weet z'n gegevens niet omdat ik altijd via de marktplaats chat met hem afspreek.
Hij woont iniedergeval op de *Straatnaam* dat weet ik uit m'n hoofd:).
Ik hou je op de hoogte
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi @Battletanker. Ik woon echt 5 min rijden van Nieuwerkerk dus voor mij zou Fred een prima adresje zijn, zeker in verband met de hoge verzendkosten bij andere aanbieders. Zit hij ver boven spot met zijn prijzen? Nu koop ik voornamelijk de Maple Leafs en Philharmonic puur voor de zilverwaarde. Premiums en verzamel objecten wil ik me nog niet aan wagen aangezien ik daar nog niet genoeg verstand van heb. Heb jij iets van contactgegevens van Fred, of een link naar zijn marktplaats account.
Ik zou een seintje geven...
Vandaag zijn de eerste advertenties weer online gekomen op marktplaats.
Fred Rijkers hij heeft er zilveren koala's opstaan nu je kan m gewoon mailen of bellen hij heeft veel meer dan dat hij online heb staan.
Niet al het moois wegkopen he ;)
 

Preppertt

Senior Prepper
@Battletanker bedankt voor je seintje! Direct even contact met Fred opgenomen. Ga binnenkort eens bij hem langs voor wat Maple Leafs. Qua prijs is hij een paar centen duurder dan mijn normale adresje, maar die rekenen 17 euro verzendkosten en die heb ik nu dus niet. Ideaal.
 

P.Oemel

Senior Prepper
@Battletanker bedankt voor je seintje! Direct even contact met Fred opgenomen. Ga binnenkort eens bij hem langs voor wat Maple Leafs. Qua prijs is hij een paar centen duurder dan mijn normale adresje, maar die rekenen 17 euro verzendkosten en die heb ik nu dus niet. Ideaal.

Amsterdamgold rekent ook geen verzendkosten ;)
Maar ik kan me voorstellen dat ophalen de voorkeur geniet.
 

Battletanker

Senior Prepper
Het is ook meer met verzamel munten die schelen enorm in de prijs,ik heb tot nu toe niet veel adressen die goedkoper zijn.
Silvery Moon uit Hellevoetsluis (marktplaats ) koopt bij Fred in en zet ze gelijk duurder op marktplaats ik ken er meerdere :cool:
En vele andere sites zijn ze idd goedkoop totdat je gaat afrekenen en dan wis ik meestal weer m'n bestelling van schrik.
Muntenhoek is nu ook weer open ik heb daar gisteren een Ghana leopard munt gekocht een illegale munt van 100 cedis ,dit mocht niet daar kwamen ze achter na 5000 slagen hihi dus de rest van de 50.000 worden als 5 cedis geslagen.
Op marktplaats is die alleen in België te koop voor 48 euro ik betaalde 35 euro en vandaag is die ineens 39 euro:(
 

Preppertt

Senior Prepper
Je hebt in ieder geval wel verstand van verzamelmunten. Hoe verdiep jij je er in en heb je enkele basistips voor echte verzamelmunten?
 

Battletanker

Senior Prepper
Ik ben jaren geleden begonnen met standaard maple leafs en libertad's en dan alle jaren compleet krijgen ,toen zag ik een keer een maple leaf met een privy teken en ben toen gelijk die op gaan zoeken en ook gaan sparen.
Doordat ik bij Fred kwam liet hij mij ook andere series zien zoals de Perth mint lunar serie en dan ga je ook die sparen :rolleyes:
Door veel op internet te zitten bij de canadian mint of de Perth mint zie je veel nieuwe uitgaven ook bij de grote Amerikaanse handelaren zoals Apmex kan je een hoop vinden en vergeet YouTube niet die staat vol met zilver filmpjes.
Des te meer je kijkt des te meer zilverfilmpjes die je aanbied.
Op YouTube kan je meestal al filmpjes vinden over bv misslagen voordat het bekend is bij de Nederlandse handelaren vandaar dat ik die leopard munt hier kan kopen voor 35:thumbsup:
Ik ga ook wel eens naar beurzen toe in Nederland staan er meerendeels kramen met oud geld maar er zijn altijd 1 of 2 kramen die wel nieuw 999 zilver verkopen en daar heb ik dan een praatje mee , en die tipt je dan over een munt die uit de handel is gehaald.
Ik heb een maat aangestoken met het zilvervirus en hij heeft meer tijd dan mij dus nu krijg ik tips van hem over nieuwe uitgaven :D
 

Preppertt

Senior Prepper
@Battletanker gisteravond bij Fred langs geweest. Aardige vent, verstand van zaken ook. Beetje staan babbelen over verzamelen en de zilverprijs. Ik bespeurde een vleugje prepper bij hem, verder niet op ingegaan. Ga zeker vaker bij hem langs. Wellicht een idee om in een van je eerdere posts zijn exacte adres weg te halen, je weet niet wie hier allemaal mee leest..
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi Preppertt.

Cool dat het bevallen is ,heb je mooie aanwinsten?
En er zit idd een beetje Prepper in hem ik heb het aangewakkerd :thumbsup:
Ik zal ook voorlopig bij hem blijven kopen het bevalt me wel ,wat betreft het adres je hebt helemaal gelijk ik ben altijd te goed van vertrouwen ik zal m snel weghalen.
Fijne zondag verder.
 

Richard434

Prepper goeroe
@Battletanker Je kan alleen de eerste 24 uur na posten een bericht aanpassen. Daarna niet meer omdat er dan al veel op gereageerd kan zijn.
"Normaal" druk je dan op de meld-knop, onderaan een post, en meldt je wat je aangepast wilt hebben en waarom.
Dan passen wij het normaal gesproken voor je aan. (Tenzij je daarmee bijvoorbeeld een complete discussie om zeep helpt, die daarna ontstaan is)
Nu heb ik de vrijheid genomen om de straatnaam te veranderen in *straatnaam*.

Ik hoop t zo duidelijk te hebben uitgelegd.
 

Battletanker

Senior Prepper
Hoi Preppert.

Mooi dat je zilver heb gekocht :thumbsup: Fred is goed in praten he hihi soms kom je er moeilijk vanaf maar het is een goeie en veilige manier om zilver te kopen.
 

Ralph

Prepper
Ik heb nu voor het eerst eens wat besteld op goldsilver.be en ik ben heel benieuwd hoe de levering gaat.
Woon zelf niet echt bij een grote stad, dus echt winkels waar je zo dingen kan afhalen zitten zowieso niet in de buurt.

Maarja het is voor mij toch een groot bedrag en ik weet niet wat je terug krijgt. (Zal misschien voor sommigen wel meevallen hoe groot bedrag, maar voelt altijd wel als veel geld.)
 
F

forumlid 1447

Gast
Stel me altijd de vraag, bij goud en zeker bij zilver, wat heb je er aan als ruilmiddel.
Ik herken geen zilver of goud, aan zijn/haar uiterlijk, voor mij kunnen ze aluminium als zilver verkopen.
desnoods zilververf van de Gamma, Brico, Hubo, etc erop.
Worden Goud en/of Zilver wel een ruilmiddel bij een SHTF-situatie.
Ik persoonlijk vraag me ook af wat dan de waarde is?
Want stopt de beurs is er geen waardebepaling meer.
Bij een brood weet ik, hoelang ik er van kan eten, van een mes weet ik waarvoor te gebruiken.
Lood kun je nog katapultkogeltjes maken.
En mocht het tijdens een SHTF-situatie wel waardevast zijn,
Goud en zilver onder het matras terwijl andere weten dat je het bezit, geeft een Redman gevoel (Greyman tegenovergestelde).
 
Bovenaan