Kom tot rust
@justme igor ... Adem diep in... En weer uit... En in... En weer uit....
Je bent dan niet alleen een van de eersten, maar ook een van hun besten denk ik...
Ik plaag maar een beetje, maar zo vergaat het de meesten denk ik, met een variabel contract, die immers al jaren de kosten van het salderen van een ander ophoesten

, en de vette winsten van de aandeelhouders natuurlijk.
Je zag mijn jaarverbruik al over 2025. Bij mij loopt de jaarnota van 1-11-2024 tot 1-11-2025. Dat hangt samen met mijn overstap jaren geleden omdat mijn 3-jaars contract bij @!&#@!$# Greenchoice op 31-10-2022 afliep en die griezels mij aangaven dat mijn maandbedrag van zo'n €300 per maand naar €850

per maand zou stijgen (variabel)!! Echt, zonder gekheid...

Wegrennen, was dat!
Ik ben op dynamisch overgestapt bij Nextenergy en kwam meteen lager uit dan wat ik eerder voor het 3-jaar-contract betaalde. In 2023 was mijn maandbedrag €250,01, in 2024 was het €197,28, in 2025 was het termijnbedrag €168,00 maar tegelijk liep het verbruik dat jaar iets op zodat ik moest bijbetalen (zie hieronder) en nu betaal ik €207,- per maandl.
Dit is uit mijn jaarrekening van november 2025.
Bekijk bijlage 30904
Speciaal voor jou heb ik mijn jaarnota uit elkaar getrokken. Ik vind dat Nextenergy enorm compleet en transparant factureert, maar oordeel zelf. De netbeheerkosten staan er ook op.
Bekijk bijlage 30906
Bekijk bijlage 30907
Bekijk bijlage 30908
NextEnergy. Zou ik opnieuw kiezen, dan zou ik niet verder zoeken. Ze verdienen een dikke pluim. Jaren achtereen heeft NextEnergy de maandbedragen eigenhandig verlaagd zodat het optimaal past. Bij een ander moet je er wellicht speciaal om vragen. Alleen mijn meerverbruik in 2025 hebben ze natuurlijk niet kunnen voorzien.
1,2 MW in een wintermaand zo'n beetje en 0,7 MW gemiddeld per maand.
Nee, in de kelder. En een draaiend, trillend waterbed met golfslag, massagestoel, voetenbaden, elektrisch verwarmde pantoffels en de Jacuzzi natuurlijk...
Hmmm, haha, keep on dreaming kan ik mijzelf wel voorhouden... Nee, de werkelijkheid is hier anders. Niet al te vroeg naar bed dus lampen die wat langer branden, kinderen met gamecomputers en twee airco's die het gehele huis verwarmen. Het is vooral dat laatste dat erin hakt. Maar, afgezien van zeer incidenteel eens een halfuur per dag de gas-CV aan bij temperaturen rond het vriespunt, redden de airco's prima 20°C in de woonkamer en tenminste 19°C op de bovenverdieping en 18 of 19°C in de keuken.
Eensgelijks, Igor!