• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Zorg altijd voor extra voorraad medicijnen.

Bearcat

Elementary prepper
Ieder zijn ding maar alle alarmbellen gaan wel af als ik die naam opzoek.

Hier komt ze ook niet echt lekker uit de verf.

https://revu.nl/artikel/306501/het-...aar-een-hashtag-geen-afstand-maar-een-knuffel

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze persoon nog een BIG registratie bezit.

Bedankt voor deze waarschuwing.
Heb het gelezen en het past toch wel bij mijn visie.
Nadat mijn jongste dochter (toen 27 jaar) door zo'n c-vaccin een ernstige hersenbloeding had opgelopen, ben ik het een en ander ook op een andere manier gaan zien. Ook werden mijn ogen geopend voor de waanzin in die tijd. Gevolg is, dat wij dus geen vaccin hebben laten zetten en mijn dochter voor de rest van haar leven beperkt blijft: studie moeten stopzetten en 100% afgekeurd. Kijk anders maar eens naar: Zo ziet vaccinatieschade eruit bij blckbx op youtube. Zo ziet vaccinadeschade eruit
Deze gebeurtenis was ook de aanleiding om te gaan preppen, want onze overheid is echt niet te vertrouwen.
 

RockyFlats

Ruttaan
Hier komt ze ook niet echt lekker uit de verf.

https://revu.nl/artikel/306501/het-...aar-een-hashtag-geen-afstand-maar-een-knuffel

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze persoon nog een BIG registratie bezit.
@martin , ik sluit mij daarbij aan. IJzersterk, die column van Leon Verdonschot.
Een "huisarts" die geen medicijnen voorschrijft... Ik vrees al langer dat de mensheid zich terugontwikkelt, maar zo'n eenduidig blijk is toch zeldzaam. Tenminste, geneeskunde (?) bedrijven op het niveau van (alleen) de chamanen, medicijnmannen en handopleggers, dat gaat wel aan eeuwen medische vooruitgang voorbij.
De inspectie voor de volksgezondheid heeft haar "aangepakt", en dat zegt ook wel wat.
https://www.kwakzalverij.nl/tag/marije-berkelaar/
 
V

Verwijderd lid 4615

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@Bearcat: mogelijk heb ik een tip voor je.
Blijkbaar zitten we in een vergelijkbaar schuitje, ook ik ben aan de oogdruppels voor glaucoom.

Wist je dat 2 stuks 500 mg tabletten paracetamol

[mod]verwijderd[/mod]
 

phtvs

Sysop
Admin
Laatst bewerkt:
Wist je dat 2 stuks 500 mg tabletten paracetamol....
[mod]
Ik weet zeker dat dit niet voor iedereen zo werkt. Mijn vrouw lijdt aan retinitis pigmentosa met verhoogde oogdruk en cluster hoofdlijnen als gevolg daarvan. Ze slikt al heel wat jaren pijnstillers en dus ook paracetamol. Als paracetamol invloed zou hebben op de oogdruk, dan hadden we dat geweten omdat haar oogdruk bijna iedere week wordt gemeten en ze vaak de oogdruppels niet kan gebruiken.

Nu ben ik groot voorstander van elkaar helpen met adviezen voor als er een shtf situatie voordoet waardoor je beperkt of geen toegang hebt tot medicatie, maar er zijn wel grenzen. En die grens is als adviezen schade kunnen veroorzaken. En dat is de reden dat ik hier ingrijp, omdat een te hoge oogdruk de oogzenuw beschadigd en dit niet omkeerbaar is. Bovendien is het langere tijd slikken van paracetamol af te raden.

Ga niet lopen experimenteren met allerlei adviezen die je ergens op internet gevonden hebt en die je gezondheid ernstig in gevaar kunnen brengen. Zeker sinds de covid zijn er lieden die te pas en te onpas allerlei onzin verspreiden die ze door "zelfstudie" op bijvoorbeeld twitter of facebook hebben geleerd. Wat mij betreft, zou dit gewoon strafbaar moeten zijn en daarom staan we niet toe dat op ons forum dergelijke onzin verspreid wordt.

[/mod]
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze waarschuwing.
Heb het gelezen en het past toch wel bij mijn visie.
Nadat mijn jongste dochter (toen 27 jaar) door zo'n c-vaccin een ernstige hersenbloeding had opgelopen, ben ik het een en ander ook op een andere manier gaan zien. Ook werden mijn ogen geopend voor de waanzin in die tijd. Gevolg is, dat wij dus geen vaccin hebben laten zetten en mijn dochter voor de rest van haar leven beperkt blijft: studie moeten stopzetten en 100% afgekeurd. Kijk anders maar eens naar: Zo ziet vaccinatieschade eruit bij blckbx op youtube. Zo ziet vaccinadeschade eruit
Deze gebeurtenis was ook de aanleiding om te gaan preppen, want onze overheid is echt niet te vertrouwen.
@kwakster , sorry om te horen over jouw dochter, ellendig.
Ik kan mij ook voorstellen dat het in zo'n situatie begrijpelijk is om verbanden te zoeken met zaken zoals vaccineren.

Voor mij staat buiten kijf dat vaccinatie (in het algemeen) voor velen het leven heeft gered en blijvende schade heeft voorkomen. Dat ieder ingrijpen echter op enkelen nadelige uitwerkingen kan hebben, dat kan ik mij ook voorstellen.

Bedenk echter, dat ieder sowieso kans heeft op het ontstaan van een trombose, en dat het daadwerkelijk oplopen van covid kennelijk een veel groter risico daarvoor oplevert dan een vaccinatie ertegen.
https://www.trombosestichting.nl/nieuws/algemeen/coronavaccins-en-trombose/

Dus, wat te doen, als het vaccineren van (stel) een miljoen mensen naar medische inschatting 10.000 doden voorkomt terwijl er wellicht enkelen schade oplopen? Tijd voor uitgebreider onderzoek is er niet altijd denk ik, bij een pandemie. En achteraf, weten we het natuurlijk altijd allemaal beter. De ongelukkigen zijn natuurlijk te betreuren, maar er staan in een serieuze situatie wel (stel) de 10.000 tegenover die anders het loodje hadden gelegd.

Het "antivax" staat mij in zoverre tegen, dat het nut van vaccineren (in het algemeen) tegen ernstige ziekten wordt ontkend, terwijl het nut ervan nota bene wetenschappelijk is bewezen.

Niet vaccineren bergt het risico sneller ziek en een besmettingsbron te worden, en brengt zodoende ook anderen in gevaar. Dat laatste vind ik dan nog het meest navrante en egocentrische dat er m.i. aan "antivax" kleeft (tenzij volledig afgezonderd). Zichzelf in gevaar brengen is dan een ding, maar dat ook een ander aandoen is m.i. toch tamelijk asociaal.

Het zou mij benieuwen, hoevelen er zo de dood en ellende van anderen op het geweten hebben. Ook, door in pandemie situaties bewust geen mondkapje te (willen) dragen bijvoorbeeld.

Om het toch nog on-topic te tillen, denk ik dat het beter is om in een medische noodtoestand te vertrouwen op medicijnen en beschermingsmiddelen, dan op een chamaan en vitamines.

Nu zijn vaccins niet te preppen (maar in het lichaam prima op te slaan), en breid de medicijnkast dan ook uit met preventieve zaken: prep dan ook filterende mondkapjes en isopropanol (aanlengen naar 80% voor hand-en huidontsmetting).
https://www.degros.nl/nl/blogs/degros/alcohol-voor-desinfectie-welke-alcohol-waarvoor-te/

*naschrift: oeps, ik reageerde naar de verkeerde zie ik nu. @Bearcat 's post was het zie ik. De ouderdom is mijn excuus😁*
 

Bearcat

Elementary prepper
Toch wel opvallend dat het vaccin van Astra zeneca helemaal van de markt gehaald is. Blijkbaar dus toch niet zo veilig. Na het gebeuren met onze dochter hebben ze het prikken twee weken gestopt. Toen ze toch weer verder gingen met prikken, liep het aantal met ernstige bijwerkingen op tot zo'n 60 personen. Toen mocht het nog alleen aan 60+ ers gegeven worden, maar die wilden het toen ook niet meer. In Engeland wordt nu Astra Zeneca aangeklaagd door een groep gedupeerden.
corruptie-britse-artsen-in-beeld-paul-weston-rapporteert-over-covid-vaccinlobby
Als prepper had ik hier niet zoveel vertrouwen in de overheid of artsen, na corona, verwacht.
Maar ik heb wel voldoende paracetamol, jodium, verbandmiddelen, multivitaminen enz. in huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

martin

Mankinds only hope
Blijkbaar dus toch niet zo veilig.

Ik sluit het zeker niet uit dat er een relatie is tussen dit vaccin en bijwerkingen. Toen onze dochter een trombose kreeg bestond corona nog niet, dus die link zal ik niet moeten maken. Stel dat ze 1 week voor de trombose wel een vaccinatie zou hebben gehad dan had ik ook die relatie gemaakt. (hoe rationeel ik ook in elkaar zit)
Maar dan krijgen we weer de discussie die er ook in het jaar 2020 is geweest. En dat is de afweging tussen voor en nadelen. En dan moet je echt met grote getallen gaan werken en niet met uitzonderingen.

Dan krijg je een beetje de vergelijking met "Roken is ongezond! Ja maar mijn opa rookte 2 pakjes per dag en is 99 jaar oud geworden"
En natuurlijk zal dat ook wel voorkomen. Maar dat betekend niet dat het ineens gezond is om te roken.

Ik vind dat je als mens sowieso niks moet uitsluiten. Maar dan vind ik ook dat je aan 2 kanten kritisch moet zijn.
En daar gaat het in mijn ogen vaak mank. Mensen die erg kritisch zijn naar bijvoorbeeld een arts. Maar totaal niet kritisch zijn naar een alternatieve arts. Dat vind ik dan erg inconsequent. Of kritisch naar de MSM. Maar niet kritisch naar bepaalde sites die aantoonbare onzin verkondigen.
En dan reageren met "ja maar ze hebben ook wel eens iets aangegeven wat achteraf juist was"
Tja, een kapotte klok die geeft ook 2 keer per dag de juist tijd aan.

Maar laat je niet afschrikken door mijn rationele houding. Ik ben gewoon kritisch. En dat is dan ook de reden dat ik deze post ben gestart. Zorg zelf voor een plan B.
 

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Toch wel opvallend dat het vaccin van Astra zeneca helemaal van de markt gehaald is. Blijkbaar dus toch niet zo veilig. Na het gebeuren met onze dochter hebben ze het prikken twee weken gestopt. Toen ze toch weer verder gingen met prikken, liep het aantal met ernstige bijwerkingen op tot zo'n 60 personen. Toen mocht het nog alleen aan 60+ ers gegeven worden, maar die wilden het toen ook niet meer. In Engeland wordt nu Astra Zeneca aangeklaagd door een groep gedupeerden.
corruptie-britse-artsen-in-beeld-paul-weston-rapporteert-over-covid-vaccinlobby
Als prepper had ik hier niet zoveel vertrouwen in de overheid of artsen, na corona, verwacht.
Maar ik heb wel voldoende paracetamol, jodium, verbandmiddelen, multivitaminen enz. in huis.
@Bearcat , ik bedoelde het ook niet akelig naar jou toe. Ellendig is het, daar kan ik inkomen.

Ik kan mij wel voorstellen dat zo'n snelle ontwikkeling van vaccins ook niet helemaal zonder risico kan zijn. Maar, heb wel het vertrouwen dat men naar beste eer, geweten en medische kennis handelde, en op basis van nuchtere overwegingen. Nood breekt dan wet.
Dat het oplopen van covid een groter risico vormt voor het oplopen van een trombose dan vaccinatie, zal zijn meegewogen denk ik.

Ik begrijp ook goed, dat zo'n voorval twijfel oproept, en zeker bij direct betrokkenen. Daardoor wordt het moeilijk om een situatie objectief te blijven bekijken. Dat zoiets een weerslag heeft op het vertrouwen in de medische stand in het algemeen, vind ik echt jammer. Maar, zoals gezegd, niet zonder enig begrip.

In medische wereld is de wetenschap leidend. Men handelt in den beginne op basis van wetenschappelijk verkregen bewijs, en daarom heb ik ook veel vertrouwen in wat men doet.

Ik vind ook dat er fouten zijn gemaakt, en flinke direct verwijtbare fouten ook, maar door de politiek en overheid. Personeel in verzorgingstehuizen zonder afdoende beschermingsmiddelen laten werken, het nut van mondkapjes ontkennen en bagatelliseren (ik hoor hem nog die @#!% Van Dissel), de noodzaak van goede ventilatie miskennen en aerosolen verontachtzamen, de burger onjuist en gebrekkig informeren en zwalkend beleid waardoor ingrijpender lock-downs noodzakelijk werden.

In vergelijk met Duitsland bijvoorbeeld, acteerde men hier als een stel halve gare koekenbakkers met een crimineel-nalatige inslag. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
 
Bovenaan