• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

F

forumlid 1447

Gast
Cleopatra was dan ook ,volgens de overlevering, zo mooi, dat er genoeg Ezels (hitsige mannen) in haar buurt rondliepen, dat die haar alles gaven wat ze wilde.
 

Hooiwagen

Senior Prepper
Onlangs heb ik een lekker braadworstje gegeten dat ik even wil delen.
opt.1250w.png

Product is buiten koeling te bewaren, bij mij bewaard op temperaturen wisselend tussen 21 en 27 graden. Na aankoop duurde het 2 maanden tot de THT. Ik heb het 10 dagen na THT gegeten.
Bereidingswijze: In de koekenpan 10 minuten rustig bakken.
Product smaakte ook na THT zoals verwacht en verder geen last gehad.

Dit is echt mijn product voor rugzakvakanties met meerdere personen.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik ben in bad geweest met melk poeder van 5 jaar over datum....

Wat leuk, mijn grootouders namen na een lange wandeling vaak een voetenbad met daarin karnemelk. Dit schijnt de zelfgenezende functie van de huid te ondersteunen (kan er alleen niet zo snel iets over terug vinden)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Wat leuk, mijn grootouders namen na een lange wandeling vaak een voetenbad met daarin karnemelk. Dit schijnt de zelfgenezende functie van de huid te ondersteunen (kan er alleen niet zo snel iets over terug vinden)
Werd toch vaker toegepast, al kan ik er ook weinig over vinden.
Je had vroeger(nu nog wel in sommig winkels) blokken Karnemelkse zeep en de vloeibare zeep van Melkmeisje met karnemelk.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Werd toch vaker toegepast, al kan ik er ook weinig over vinden.
Je had vroeger(nu nog wel in sommig winkels) blokken Karnemelkse zeep en de vloeibare zeep van Melkmeisje met karnemelk.

Een studiegenoot uit Syrië gebruikt dat ook en maakt dat nog zelf met geitenmelk dacht ik.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik maak ook zeep met melk, omdat melk snel verbrand bij aanraking met loog, vriest ik het in voor het mengen. Daardoor blij de temperatuur redelijk laag.
 

Roel

Mankinds only hope
Voor de culinair hoogstaande onder ons. Kips "varkenslapjes..." Ruim vijf jaar over datum.
Bij openen, goed geroken, prima.
Bij uitpakken, goed bekeken, prima.
Vijf minuutjes bakken, beetje bruin.
Prutje erbij van paprika en sjalot.
En een likje knoflooksaus.
Ik moet zeggen, daar kun je eigenlijks niets verkeerds van zeggen.
Ik verwachtte echt niet iets wat Johnnie Boer niet had misstaan, maar dit is te eten.
Komende week staan nog kippedingetjes en burger op het program.
Voldoen die dan gaan we langzaam maar zeker de voorraad aanspreken en halen nieuwe in huis.
DSCF3379.JPG DSCF3378.JPG
 
F

frans81

Gast
Voor de culinair hoogstaande onder ons. Kips "varkenslapjes..." Ruim vijf jaar over datum.
Bij openen, goed geroken, prima.
Bij uitpakken, goed bekeken, prima.
Vijf minuutjes bakken, beetje bruin.
Prutje erbij van paprika en sjalot.
En een likje knoflooksaus.
Ik moet zeggen, daar kun je eigenlijks niets verkeerds van zeggen.
Ik verwachtte echt niet iets wat Johnnie Boer niet had misstaan, maar dit is te eten.
Komende week staan nog kippedingetjes en burger op het program.
Voldoen die dan gaan we langzaam maar zeker de voorraad aanspreken en halen nieuwe in huis.
Bekijk bijlage 19902 Bekijk bijlage 19903

Zelfs uit een zak nog betrouwbaar . Dat zegt al iets meer over deze vorm van conserveren.
Hoe was de staat van de verpakking ?

Flink in beweging geweest of nog zoals direct uit de box ?
 

Roel

Mankinds only hope
@frans81, de verpakking was als nieuw, zoals op de foto te zien.
Ik denk dat dit soort spul nog wel veel langer goed blijft.
Een deel van deze datum blijft liggen om nog een aantal jaren te proberen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Kwam een pak flatbrød tegen, welke achter een keukenkastje was gevallen. Tht was tot 23 januari 2001, dat wil zeggen dat het dus van twee bewoners voor ons is gekocht :lol:. Nou het smaakte wat stoffig en muffig, maar verder geen rare dingen gemerkt:fluit:

Maar daar ging ik de uitdaging niet aan haha .
Bij hoge uitzondering en door mijzelf verstopt en vergeten misschien wel . Heel misschien :lol:

2001 Happy New Year met terugwerkende kracht en ook nog 23 dagen +- te laat :eek::D
 
Bovenaan