• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Tip] Mobiele toilet voor Bug in

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Nog niet gezien op dit forum, dus dacht ik na al dat eten en drinken van de afgelopen dagen dat dit wel een toepasselijk topic zou zijn:p.

Als " shit happens " en er is geen werkend rioleringssysteem en stromend water, dan is dit een simpele oplossing voor de mensen die geen outhouse hebben.

9200000016497829.jpg

The Lugable Loo

In combinatie met een vuilniszak, na gebruik zak afsluiten en weggooien.

Erg handig om in huis te hebben.

Er is inmiddels een review door @Floshtf zie:
https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/review-noodtoilet-luggable-loo.891/#post-10551



hier te koop:
http://www.noodzaken.nl/persoonlijk...able-loo-noodtoilet-toiletemmer-19-liter.html
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Wat is er mis met een emmer, vuilniszak en kattenbak korrels?

Daar is niets mis mee, dit is alleen een kant en klare oplossing.

Persoonlijk vind ik het wc bril/deksel een uitkomst.

Als je handig ben dan kan je natuurlijk ook zelf iets maken.

Kattenbak korrels is een goede tip :thumbsup:, had ikzelf nog niet aan gedacht.
 

Ray

SHTF Expert
Ik zelf heb zo'n stuk isolatie schuim voor verwarmingsleiding klaar liggen. Dat past uitstekend op de rand van een emmer voor wat comfort.
De plastic zak vouw ik erover heen, zodat de rand schoon blijft.

Pracht van een oplossing, zo'n lugable loo, vooral als de klep een goede sluiting heeft, maar ik steek die 45 euro (incl. verzendkosten) liever in iets anders en vouw de plastic zak wel dicht. Altijd fijn trouwens, als er al een lading in ligt om het ding weer te openen en lading twee te droppen. :confused: :eek: :lol:
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik zelf heb zo'n stuk isolatie schuim voor verwarmingsleiding klaar liggen. Dat past uitstekend op de rand van een emmer voor wat comfort.
De plastic zak vouw ik erover heen, zodat de rand schoon blijft.

Pracht van een oplossing, zo'n lugable loo, vooral als de klep een goede sluiting heeft, maar ik steek die 45 euro (incl. verzendkosten) liever in iets anders en vouw de plastic zak wel dicht. Altijd fijn trouwens, als er al een lading in ligt om het ding weer te openen en lading twee te droppen. :confused: :eek: :lol:

Moest effe lachen.:D

Jouw quote komt grappig overeen met het onderwerp:lol:

"Kwaliteit komt altijd boven drijven" (Mr. Gold)
 
F

frans81

Gast
264765-boot-duwen-spade-in-de-aarde.jpg

Wat dacht je van deze Optie . Een klapschepje heb je altijd wel bij je en heb je meer ruimte dan pakje de grote broer ( Zoals Foto )
Geen gezeul met emmers van 10 Liter of meer waar je ook nog het idee krijgt dat ie eerst vol moet om dan pas te gaan legen :lol:
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Bekijk bijlage 307

Wat dacht je van deze Optie . Een klapschepje heb je altijd wel bij je en heb je meer ruimte dan pakje de grote broer ( Zoals Foto )
Geen gezeul met emmers van 10 Liter of meer waar je ook nog het idee krijgt dat ie eerst vol moet om dan pas te gaan legen :lol:

Tuurlijk, maar als je in een Bug in situatie zit en je kan niet naar buiten dan is dit geen optie :)
 
F

frans81

Gast
Tuurlijk, maar als je in een Bug in situatie zit en je kan niet naar buiten dan is dit geen optie :)

Ik snap waarom je dit geplaatst hebt , zeer zeker een optie zo'n Pot met deksel en Handvat . Staat er ook duidelijk bij :D NO Outhouse :(
Maar ik vond die emmer er zo dreigend uit zien met dat Volume :lol::lol:
 

petroman

SHTF Expert
Tuurlijk, maar als je in een Bug in situatie zit en je kan niet naar buiten dan is dit geen optie :)

Ok, maar waar laat je dan al die vuilniszakken vol met shit ?
Volgens mij werkt de riolering nog wel zo lang de straat niet opgebroken is.
Grote boodschap doe je dn in een porte potti of hoe zo'n ding ook heet. Daar zitten chemicalien in en die je ook kan hoarden. Is ie vol dan leeg je hem in je normale plee.
Kleine boodschap kan je gewoon op de plee blijven doen.

Zie hier ook weer het voordeel dat onze voorouders cq. de boerengemeenschap hadden met hun septic tank. Werkt altijd en loopt over in de sloot.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Bij bv een watersnoodramp, je zit op zolder met je hele hebben en houwen, plastic zak in de emmer, je doet je boodschap met een touw dichtknopen en uit het raam hangen/gooien.

Is maar een scenario, bij overstroming werkt er niets meer.
 

petroman

SHTF Expert
Bij bv een watersnoodramp, je zit op zolder met je hele hebben en houwen, plastic zak in de emmer, je doet je boodschap met een touw dichtknopen en uit het raam hangen/gooien.
Is maar een scenario, bij overstroming werkt er niets meer.

Kijk dat bedoel ik maar die had ik even niet bedacht: komt meteen de vraag WAAR doen al die mensen in York het nu ?
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Als het echt nodig is, kan je ook uit het raam gaan hangen, op dat moment hebt je er toch schijt aan, wahahahaaaaa
 

Ray

SHTF Expert
Ok, maar waar laat je dan al die vuilniszakken vol met shit ?
Volgens mij werkt de riolering nog wel zo lang de straat niet opgebroken is.
Grote boodschap doe je dn in een porte potti of hoe zo'n ding ook heet. Daar zitten chemicalien in en die je ook kan hoarden. Is ie vol dan leeg je hem in je normale plee.
Kleine boodschap kan je gewoon op de plee blijven doen.

Zie hier ook weer het voordeel dat onze voorouders cq. de boerengemeenschap hadden met hun septic tank. Werkt altijd en loopt over in de sloot.

Ik zou er niet te snel van uit gaan dat het riool blijft werken. Ook deze zijn afhankelijk van elektriciteit bij de langdurige stroomstoring in de Bommelerwaard eind 2007 hadden ook veel mensen plots een 'bruin' plafond in hun toilet. o_O Het afsluiten van je rioolopeningen (toiletten, doucheputje, gootstenen) kan een hoop vieze rommel (= ziektes) voorkomen.
 

walrus

Elementary prepper
gewoon buiten een gat graven. (zo'n hurk houding schijnt nog vele malen gezonder te zijn dan een zit houden op de wc volgens wetenschappelijk onderzoek)
Zit je bovenop je huis vanwege watersnoodramp, dan ga je lekker op je schoorsteen zitten? :D
of als je je buren niet uit kan staan, op hun schoorsteen.
 

petroman

SHTF Expert
Ik zou er niet te snel van uit gaan dat het riool blijft werken. Ook deze zijn afhankelijk van elektriciteit bij de langdurige stroomstoring in de Bommelerwaard eind 2007 hadden ook veel mensen plots een 'bruin' plafond in hun toilet. o_O Het afsluiten van je rioolopeningen (toiletten, doucheputje, gootstenen) kan een hoop vieze rommel (= ziektes) voorkomen.

Moeten we dan maar eens uitzoeken.
Volgens mij loopt het standaard af, dus is zwaartekracht de motor. Natuurlijk wordt het lastig als je onder NAP woont en alles afgepompt moet worden.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Moeten we dan maar eens uitzoeken.
Volgens mij loopt het standaard af, dus is zwaartekracht de motor. Natuurlijk wordt het lastig als je onder NAP woont en alles afgepompt moet worden.

De helft van Nederland ligt onder NAP, kijk maar eens op overstroomik.nl, daar kan je aan de hand van je postcode zien hoe hoog het water bij jouw in de straat kan komen bij een overstroming.
 

Ray

SHTF Expert
Moeten we dan maar eens uitzoeken.
Volgens mij loopt het standaard af, dus is zwaartekracht de motor. Natuurlijk wordt het lastig als je onder NAP woont en alles afgepompt moet worden.

Vanaf je huis, naar het hoofdriool, tot aan het pompstation loopt het idd af. Omdat het hele traject richting de waterzuiveringsinstallatie niet aflopend te krijgen is, gebeurt dat verder pompen vaak diverse malen. Des te verder je vanaf het eerste pompstation zit, des te meer buffer, maar als het vol is kan het bij een regenbuitje zo tot een paar etages hoog terug uit je afvoerputje spuiten. In het rapport van de grote stroomstoring in de Bommelerwaard wordt dit beschreven. Vanwege een te kleine capaciteit riool in mijn straat, heb ik dit in mijn vorige huis ook zelf eens meegemaakt. :oops:

Iets achter de hand hebben om je afvoeren, igv stroomstoring of andere rioleringsproblematiek, mee af te sluiten is wel handig. Zakken zand zijn goedkoop, bal opblazen in de grote openingen, dat soort opties. Er zijn ook grote terugslagkleppen, die je in het hoofdriool van je huis monteert. Ideale oplossing, maar kost meteen 200 - 250 euro alleen voor het ding zelf.

Zelf heb ik in totaal slechts 8 afvoeren in mijn huis, inclusief wasmachine, cv-ketel, twee wc's, douche putje en 3 wasbakken. De kleine pijpjes/openingen zijn makkelijk, voor de wc's gebruik ik zandzakken. In de wasbak gaat gewoon de rubber stop met een steen erop, op die manier kun je ook steeds kijken of het nog wegloopt, want ik wil het liefst zo makkelijk mogelijk van mijn afvalwater af.
 
Bovenaan