• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Tip] Mobiele toilet voor Bug in

Flos

SHTF Expert
Ik weet nu niet of het hier al voorbij kwam. Maar heeft er iemand al gedacht aan een chemisch toilet uit een caravan of camper.
Wel degelijk voor een bug in als je de deur niet uit kan.
Ik heb er momenteel 2. Er staat al jaren een in mijn kelder en een reserve in de loods. Want 1 is geen.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik heb er ook twee maar eerlijk gezegd nooit gebruikt. Ik schijt kennelijk liever in een gat in de grond dan in zo'n plastic box. :oops:

Ik zie echter wel het nut ervan in om ze te hebben en voor onderweg is het ideaal.
 

petroman

SHTF Expert
Wederom een kwestie van kan je het huis uit ? porto potti, gevuld tot de nok met chemie en shit moet toch een keer geleegd worden.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Wederom een kwestie van kan je het huis uit ? porto potti, gevuld tot de nok met chemie en shit moet toch een keer geleegd worden.

Yup, ik zou een rol of wat plastic tasjes/zakken preppen. Dus in de pot leggen bij een shtf, dan kun je deze zakken opslaan tot je het ergens kunt legen.
 

Lai

Prepper goeroe
Die dingen wil ook stinken. Had een "schijt" hekel aan die dingen met scouting. Wij zijn toen met de welpen overgestapt op emmers met zaagsel als er geen wc in de buurt was. Kinderen vonden het prachtig.
Ik kan helaas het youtube filmpje niet meer vinden van hoe ik het wil bouwen. Was ook met urine scheiden, maar dan in het wc-tje. Men neme een stevige ton, niet te hoog zodat je er nog op kan zitten, 1 emmer ingekort onderste boven met gaten rond om er in. Een andere emmer er boven op ook met gaten langs de bodem zodat de urine hierdoor weg kan het onderste gedeelte in. Hier op een wc bril met klep bevestigen. Bovenste gedeelte word alleen na elke grote boodschap bij gestrooid met ....
Op youtube staan veel leuke creaties. Hele tronen :lol:
 

Richard434

Prepper goeroe
Misschien een stomme vraag. Maar wie heeft een WC bril onder zijn preppers spullen?
Ik alvast wel nog zo een van het stevige tipe. Dat tegen een stootje kan.
Ik heb hier een stuk of 5 wc brillen "op voorraad".
Een tijdje met de gedachte om de scharnieren voor diverse doeleinden te kunnen gebruiken, (vooral in combinatie met een softclose bril, dus zo een die langzaam dicht gaat als je hem laat vallen) maar eigenlijk is er nooit wat van gekomen... ;)
 

Lai

Prepper goeroe
Hier een wc-tje als reserve :D Zo'n porseleinen boot pomp wc-tje. Zou hem in de camper inbouwen, maar daar zie ik van af. Hij ligt nu stof te vangen :(
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Hier een wc-tje als reserve :D Zo'n porseleinen boot pomp wc-tje. Zou hem in de camper inbouwen, maar daar zie ik van af. Hij ligt nu stof te vangen :(

Dat zijn gouden dingen en die goed werken ook. Met handpomp of electrisch met versnijders, hele goede ervaringen mee.
 

Lai

Prepper goeroe
Deze is met handpompje. Ik wil zo weinig mogelijk elektrische dingen om mij heen. Hij gaat ook niet weg.
 

Richard434

Prepper goeroe
Ik heb hier zelfs een wc verhoger liggen. Ja ik bereid mij ook voor op mijn oude dag.
Tip, investeer liever in goede beugels dan verhogers.
De verhogers zorgen voor een onnatuurlijke houding (eigenlijk "moeten" we gewoon hurken) waardoor je harder moet persen. Hierdoor neemt het risico op (hersen)bloedingen toe.
Je wilt niet weten hoeveel oude van dagen er jaarlijks op de wc sterven aan een hersenbloeding... ;)
 

Mayo

Last (wo)man standing
Interessant stuk over zindelijkheidstraining voor de kleintjes.
Toilet training at 2 is normal in U.S. but very late in China and other countries
https://www.washingtonpost.com/nati...3a016e-f005-11e7-97bf-bba379b809ab_story.html

Een vriendin van mij beviel een jaar of 6 geleden van haar dochtertje en ze heeft nóóit luiers nodig gehad!
Het schijnt dat babies vanaf het prille begin aangeven wanneer ze moeten poepen en plassen en dat je als verzorger gewoon moet leren waar je op moet letten. Dus eigenlijk zindelijkheidstraining voor ouders.. :p

Ook kon haar dochtertje, vér voor ze leerde praten, al met gebaren aangeven wat ze wilde. Was heel bijzonder om mee te maken!

Voorwaarde is wel dat je je kind nooit (echt nooit!) alleen laat en het continu je volle aandacht geeft. Mijn vriendin heeft geen partner, dus in haar geval betekende dit o.a. dat de kleine meeging naar de wc, naar de badkamer en bij haar in bed sliep. Als ze ergens was en de baby gaf aan dat ze moest plassen dan hield ze haar boven de wc, gebeurde het op straat dan hield ze haar boven een boomspiegel.. Voor de keren dat ze moest poepen terwijl ze niet thuis waren had mn vriendin een doek bij zich waarin de kleine het kon doen en die werd thuis geleegd en gewassen...

(dit was trouwens ook de vriendin van wie ik voor t eerste hoorde dat zeep en shampoo niet nodig zijn :D)

Bovenstaande 'training' kan alleen maar als je niet werkt of als vader óf moeder thuis is. Mijn vriendin heeft 4 jaar niet gewerkt, puur om er voor haar kind te kunnen zijn.
In een SHTF situatie is het natuurlijk perfect: wegwerpluiers zullen niet te koop zijn (en waar laat je ze als ze vol zijn..) en als je goed oplet hebben je kinderen nooit meer 'ongelukjes'. (Mijn vriendin's dochter was met 5 maanden zindelijk ;) ) Wel zo fijn als je in je BOL zit.

Ik heb ff gegoogled en o.a. deze link gevonden waar het goed uiteglegd wordt: http://www.babybytes.nl/nieuws/je-baby-op-laten-groeien-zonder-luier-het-kán
 

Roel

Mankinds only hope
In zweden hebben de meeste mensen die buiten de stad wonen een zgn 'utedass'. Een buiten wc die je uiteraard ook binnen kunt maken.
Tegenwoordig is de koude geen probleem meer door de piepschuimen zitting die meteen warm aanvoelt als je erop gaat zitten.
De vaste en vloeibare zaken worden gescheiden opgevangen en dat kun je dan uiteraard composteren.
Wij hebben een verbouwing in het verschiet en daarom bouw ik in een deel van de houtopslag een utedass voor de tijd dat we geen beschikking hebben over een regulier toilet.
Bak zaagsel ernaast en wie doet je wat.:)
utedass.jpg
Afbeelding van internet
 

zonnebrood

Mankinds only hope
In zweden hebben de meeste mensen die buiten de stad wonen een zgn 'utedass'. Een buiten wc die je uiteraard ook binnen kunt maken.
Tegenwoordig is de koude geen probleem meer door de piepschuimen zitting die meteen warm aanvoelt als je erop gaat zitten.
De vaste en vloeibare zaken worden gescheiden opgevangen en dat kun je dan uiteraard composteren.
Wij hebben een verbouwing in het verschiet en daarom bouw ik in een deel van de houtopslag een utedass voor de tijd dat we geen beschikking hebben over een regulier toilet.
Bak zaagsel ernaast en wie doet je wat.:)
Bekijk bijlage 11066
Afbeelding van internet

In Zweden maar ook in Noorwegen zie je ook veel verbrandings, vriesdroog en biotoiletten welke je iedere dag kan gebruiken zonder dat het gaat stinken :)

Een vriendin van mij heeft zo'n bioplee en een buiten plee. Eerst hadden ze zo'n vermalingsplee, deze verbruikte ook weinig water maar de leidingen zaten als nog steeds verstopt. Ze hebben niet overal stromend water in huis (alleen in de keuken) en geen aansluiting op het riool. Wel een eigen put voor drinkwater. Ze hebben wel een sceptic tank maar die word alleen gebruikt voor water uit de keuken/wasmachine.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik vraag me eigenlijk af of er mensen zijn met katten en of honden en hoe die het met de uitwerpselen willen gaan organiseren?
 
Bovenaan