• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Tip] Mobiele toilet voor Bug in

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Wij hebben in de tuin een ontstoppingspunt van het riool. Ik zou dat liever blokkeren dan alle afvoeren. Bij ons zijn nl de regenpijpen ook op de riolering aangesloten. Ik ben een beelddenker en zie nu al voor me dat niet alleen de poep de ventilator raakt maar ook bij ieder huis uit de dakgoot spuit!
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Vanaf je huis, naar het hoofdriool, tot aan het pompstation loopt het idd af. Omdat het hele traject richting de waterzuiveringsinstallatie niet aflopend te krijgen is, gebeurt dat verder pompen vaak diverse malen. Des te verder je vanaf het eerste pompstation zit, des te meer buffer, maar als het vol is kan het bij een

met nog een kanttekening, wat hier over het hoofd wordt gezien
ja het riool loopt deels af
maar al vanaf de romeinen,
( die hadden een constante water stroom onder de gaten lopen en veegden de kont met spons en emmer water dus geen BERG wc papier )
upload_2016-3-11_13-6-2.pngupload_2016-3-11_13-15-29.png

is een riool mede afhankelijk van wat er door wordt gespoeld ( massieve uitwerpselen met wc papier stomen niet door )

dus eigenlijk afhankelijk van het water wat mensen doorspoelen via gootsteen en toilet
zonder water loopt het riool helemaal niet door en zal het op het voor jou laagste punt ( voor je deur) al gaan opstapelen

( shtf, in veel gevallen geen stroom, geen stroom op grote schaal = geen water omdat de pompen uit staan, tevens in etage woningen al snel helemaal geen druk omdat de stijgpomp niet meer werkt en het water als er al druk op zou staan, niet hoger komt dan +/- de 2de etage en dan nog heel weinig)


en ohhhhh ja, deze is ook leuk
als na een redelijke tijd er wel weer water zou komen ( weken maanden ....)
dan moet je vooral NIET doortrekken
de kurk is dan in het riool waarschijnlijk massief geworden
en je weet wat er dan komt bovendrijven

en deze....
de bewoners van etage woningen en flats
krijgen de bende van de boven buren al binnen een dag LETTERLIJK over de vloer

er is geen perfecte oplossing voor BUG IN, wel "best practice" )
sluit zo veel mogelijk de afvoeren goed af. hoe is afhankelijk van je situatie
maar geloof me, het standaard stopje, gaat het niet redden .
vaste ontlasting in zak ( op emmer of wat dan ook, de ouderwetse kakstoel van mijn part )
die zakken gesloten opslaan op balkon of in een kamer, buiten gooien heb je binnen de kortste keren zelf last van.
Urine liefst niet in die zak vanwege bulk, klotsen en scheuren en dus lekken , maar emmer of in riool via regenwater afvoer, of eventueel urine uit raam kieperen, zoals men hier ook deed in de middel eeuwen ed ( de poep ophalers de 'tonnenboer' uit de 19e eeuw, waren niet overal , meestal meer in dorpen dat dit goed/beter werd gedaan, steden ..... mja ...... )
ergens tussen 700 en 1400 was het slecht gesteld met het riool in Europa,
upload_2016-3-11_13-2-45.png WEL EFFE ROEPEN DAN HE :)
 

petroman

SHTF Expert
Waarom wil je alles bewaren in plastic zakken ?
Gewoon je emmer leggen in plantsoen ? Ok, is niet echt fris maar beter dan alles op balkon stappelen.
Heb je een tuin, dan heb je geen probleem. Gat graven kan iedereen.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Waarom wil je alles bewaren in plastic zakken ?
Gewoon je emmer leggen in plantsoen ? Ok, is niet echt fris maar beter dan alles op balkon stappelen.
Heb je een tuin, dan heb je geen probleem. Gat graven kan iedereen.

De plastic zakken worden gebruikt bij een overstroming (bij mij althans), als je vast zit op zolder, knoop in de zak en dan het dakraam uit, dan hoef je de emmer ook niet schoon te maken.

In een andere situatie zou ik een gat in de tuin graven of zelfs een outhouse in m'n schuurtje
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Waarom wil je alles bewaren in plastic zakken ?
Gewoon je emmer leggen in plantsoen ? Ok, is niet echt fris maar beter dan alles op balkon stappelen.
Heb je een tuin, dan heb je geen probleem. Gat graven kan iedereen.

je geeft deels zelf al het antwoord,
niet fris,
en glijdend door de restanten van die andere 1000 man die net hun emmer daar hebben geleegd meer of minder voorzichtig ??
en probeer je eens voor de grap in te denken hoe het plantsoen na 2 dagen ruikt ??
nee dank u, ik stapel wel een paar weken als het moet

en verder, ga je zo te lezen uit van je eigen situatie, een gat graven in een betonnen flat is helaas zonder kango, geen doen
en de beneden buren zouden het denk ook niet op prijs stellen als ik de zakken excrement bij hun door het plafond donder :)
Rotterdam, 500.000 mensen die een gat gaan graven buiten ???
of naar het plantsoen gaan wandelen met de poep emmer ??? geloof je dat zelf :)

en daarnaast, ik moet een heleboel etages naar beneden LOPEN want de stroom is uit dus ook de lift
wederom nee dank u

een poepzak van 1 persoon is +/- een boterham zakje in hoeveelheid ( gemiddeld al denken sommige mensen dat ze olifanten zijn, dat valt best mee)
dus met 2 man een heel brood zakje vol per dag
dat x7 is nog geen 3/4 vuilzak vol per week
dus waarom niet opslaan tot het verwijderen verantwoord en makkelijker kan ??
 

W-O-L-F

Senior Prepper
De plastic zakken worden gebruikt bij een overstroming, als je vast zit op zolder, knoop in de zak en dat het dakraam uit, dan hoef je de emmer ook niet schoon te maken

nee de zakken gebruik je in elke situatie
je hebt namelijk zo goed als geen mogelijkheid je emmer schoon te maken
of je toilet ( zak in toilet hangen gaat ook prima, onder zitting klemmen )
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
nee de zakken gebruik je in elke situatie
je hebt namelijk zo goed als geen mogelijkheid je emmer schoon te maken
of je toilet ( zak in toilet hangen gaat ook prima, onder zitting klemmen )

Doe net nog wat toevoegen;)

In een andere situatie zou ik een gat in de tuin graven of zelfs een outhouse in m'n schuurtje
 

W-O-L-F

Senior Prepper
In een andere situatie zou ik een gat in de tuin graven of zelfs een outhouse in m'n schuurtje

de toevoeging had ik idd niet mee gekregen ( het bewerken van geplaatste postings door standaard gebruikers, heeft niet mijn voorkeur, al was het maar omdat mensen soms hun post wezenlijk veranderen en dus hou ik daar ook geen rekening mee, ook reaguurders die al hebben gepost, kloppen dan ook vaak niet meer met alle commentaar van dien :) )

als je dat kan is dat idd de beste optie die er is
zorg voor zo diep mogelijk gat want je weet niet hoelang je het moet gebruiken. Een van veel gemaakte fouten is dat iemand de situatie onderschat of gewoon te lui is, en binnen de kortste keren zijn gat vol heeft.
en niet te breed ( +/- 30 cm ) tenzij je een railing maakt waar men op kan zitten :)

na elke beurt een goede schep zand om af te dekken
een dergelijke latrine maakten we vroeger op elk kamp als eerste, nog voor de vuurplaats inrichten :)

mogelijk kan je dan zelfs geld verdienen
je boven buren toegang geven ipv dat ze het bij jou in de tuin gooien hahahaha
 

petroman

SHTF Expert
je geeft deels zelf al het antwoord,

Ik schreef: heb je een tuin graaf een gat !
Probeer even te achterhalen hoe mensen het tijdens de 2e wereld oorlog deden met afval.

Stront ruikt alleen maar als het nat is.
En je schrijft zelf dat het maar een klein beetje is dus het plansoen mesten kan best. Overigens: steden plaatsen met een gracht: woonboten schijten vaak nog in de gracht.
Ook in amsterdam (collega heeft een varende woonboot dus is gecheckt).
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Stront ruikt alleen maar als het nat is.
En je schrijft zelf dat het maar een klein beetje is dus het plansoen mesten kan best. Overigens: steden plaatsen met een gracht: woonboten schijten vaak nog in de gracht.

mja ik denk dat wij echt op verschillende golf lengtes zitten in dit

voor 1 set personen is het niet zo veel voor enkele weken.
maar we hebben het niet over 1 setje mensen maar over honderden zo niet duizenden per "plantsoen " die het lukraak en overal neer gooien

waar overigens de vergelijking met de 2de wereld oorlog volledig mank gaat
in veel zo niet de meeste plaatsen ging het ophalen van vuil gewoon door in Nederland en het riool werkte ook nog gewoon door. Tuurlijk waren er uitzonderingen. het net ge bombardeerde Rotterdam werkte niets meer op dat moment, dat klopt
en onder de bezetting werd bijna overal het vuil opgehaald en werkte "alle" rioolen.

en ook nog, 1940 had Nederland +/- 8,833 miljoen inwoners en zeer weinig hoogbouw, en minder mensen in de dicht bevolkte gebieden
( voor de liefhebber http://www.dbnl.org/arch/_bev001bevo22_01/pag/_bev001bevo22_01.pdf )

Tegen 17 miljoen nu en veel hoogbouw in zeer dicht bevolkte gebieden, effectief het dubbele

en dan nog gedrag en mentaliteit,
die is anno domino 2016 wel effe een poepje anders dan toen ( om in de poep sfeer te blijven )

dus 1940 een behoorlijk sociaal ingestelde bevolking van +/- 8.4 miljoen, gelovig en wel, die in armoede elkaar hielpen en koffie dronken bij elkander,
onder bezetting
- tegenover +/- 17 miljoen relatief asocialere mensen ( tenzij je wil beweren dat de mensen vroeger hetzelfde waren als dat ze nu zijn incl samenstelling )
in een nood situatie
totaal andere situatie dus

waar ik voorstander ben van proberen zo min mogelijk de situatie voor mij zelf en anderen te verslechteren
als dat relatief binnen de mogelijkheden ligt.
en tevens een laag profiel te houden in die situatie.
en mijn gezondheid zo min mogelijk risico te laten lopen

ben jij duidelijk/blijkbaar in deze voorstander van een heel andere gedachten goed, ongeacht of dat gevolgen heeft voor anderen
uitbreken en verspreiden van ziekten via je poep plantsoen om maar iets te noemen,
en stinkende en ziekte verspreidende grachten vol drijvende poep van 10.000 den mensen.
dat mag hoor, dat is persoonlijke keuze. dat is op dat moment ook inherent aan de 2 verschillende groepen die zullen ontstaan.

ik voor mijzelf, ik begeef me niet met een zak of emmer in die situatie onder honderden mensen die met de zelfde shit lopen

maar als ik me zakje op het balkon zet, en ik zie je langs lopen met je emmer smurrie, zal ik natuurlijk vriendelijk naar je zwaaien :)
neem je wel je handschoenen, lieslaarzen en je masker mee :)

en nog een laatste :)
is dus het plansoen mesten kan best. .
Bij over bemesting gaat alles dood
en menselijk uitwerpselen zijn niet geschikt voor directe bemesting
 

Mayo

Last (wo)man standing
Vanaf je huis, naar het hoofdriool, tot aan het pompstation loopt het idd af. Omdat het hele traject richting de waterzuiveringsinstallatie niet aflopend te krijgen is, gebeurt dat verder pompen vaak diverse malen. Des te verder je vanaf het eerste pompstation zit, des te meer buffer, maar als het vol is kan het bij een regenbuitje zo tot een paar etages hoog terug uit je afvoerputje spuiten. In het rapport van de grote stroomstoring in de Bommelerwaard wordt dit beschreven. Vanwege een te kleine capaciteit riool in mijn straat, heb ik dit in mijn vorige huis ook zelf eens meegemaakt. :oops:

Iets achter de hand hebben om je afvoeren, igv stroomstoring of andere rioleringsproblematiek, mee af te sluiten is wel handig. Zakken zand zijn goedkoop, bal opblazen in de grote openingen, dat soort opties. Er zijn ook grote terugslagkleppen, die je in het hoofdriool van je huis monteert. Ideale oplossing, maar kost meteen 200 - 250 euro alleen voor het ding zelf.

Zelf heb ik in totaal slechts 8 afvoeren in mijn huis, inclusief wasmachine, cv-ketel, twee wc's, douche putje en 3 wasbakken. De kleine pijpjes/openingen zijn makkelijk, voor de wc's gebruik ik zandzakken. In de wasbak gaat gewoon de rubber stop met een steen erop, op die manier kun je ook steeds kijken of het nog wegloopt, want ik wil het liefst zo makkelijk mogelijk van mijn afvalwater af.

Gekke vraag miscchien, maar zou t ook via de regenpijp omhoog kunnen komen?
En hoe kom ik er achter waar vanaf mijn huis gezien het eerste pompstation zit?
 
  • Leuk
Waarderingen: AWOL

Richard434

Prepper goeroe
Gekke vraag miscchien, maar zou t ook via de regenpijp omhoog kunnen komen?
En hoe kom ik er achter waar vanaf mijn huis gezien het eerste pompstation zit?
Dat hangt van het rioolnet af.
Simpelweg heb je 3 systemen:
een gescheiden systeem,
Een gedeeld systeem,
En een combinatie.

Bij een gescheiden systeem (ook te zien aan de grote putten op straat, staat er vaak regenwater en afvalwater op deksels) lopen er 2 buizen die nergens met elkaar in aanraking komen.
Het regenwater wordt geloosd op open water, het rioleringswater naar een waterzuiveringsinstallatie.
Het nadeel hiervan is dat al het vuil op straat mee spoelt de putten in, en dus geloosd.

Bij een gedeeld systeem komen alle afvoeren uit op 1 buis, hierin stroom bij droog weer alleen het rioolwater en bij regen alles.
Het grote nadeel hiervan is dat al het water gezuiverd moet worden voor het geloosd kan worden.

Het derde systeem is relatief nieuw (sinds een jaar of 10-15 toegepast).
Hierbij zijn de rioolbuis en regenwaterbuis gedeeltelijk van elkaar gescheiden.
De rioolbuis loopt onder de regenwaterbuis. Ertussen zitten op gepaste afstanden gaten, waardoor vuil van straat in de rioolbuis komt.
Het "schone" regenwater stroomt dus naar een overstort, en zo het open water in, het afvalwater komt bij een waterzuivering uit.

Alleen bij een volledig gescheiden systeem kan er geen afvalwater omhoog stromen. Bij een gemengd systeem is de kans het grootst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

W-O-L-F

Senior Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat ik voor mijn beurt reageer :) je vraag was niet aan mij
Gekke vraag miscchien, maar zou t ook via de regenpijp omhoog kunnen komen?
Als je woonwijk volgens de regels in Nederland is aangesloten zou dat niet moeten, hemelwater moet op eigen terrein of via gescheiden riool systeem worden afgevoerd
Helaas is of kan dat niet overal, dus geheel onmogelijk is het niet

Maar via de regenpijp omhoog, zal wel mee vallen, het komt niet snel hoger dan het toilet op de begane grond
en de douche en toilet zullen veel eerder overlopen.

is er geen waterdruk dan zal het zeker niet veel hoger komen, maar dus wel de begane grond onder de drek zetten

het doorstromen van het riool is voor het grootste deel afhankelijk van het water wat we er doorheen jagen
daarom zou het riool ook verstoppen als er geen water meer is maar men wel zooi er in blijft gooien
en helaas is er op dat moment mogelijk ook geen water dus de drek en rommel gaat er te droog in, en zou kunnen ophopen en verstoppen.

de pomp werkt dus deels ook alleen als er een stroming in het riool is

Flat bewoners, hebben een ander probleem
de onderste krijgt alle nog in de resevoirs aanwezige water en fecaliën van de boven bewoners terug omhoog als het mis gaat
dus hoe hoger hoe meer ............................
voordeel is wel als de stand leiding vol zit, krijgt de volgende verdieping de bende :)

Hierbij zijn de rioolbuis en regenwaterbuis gedeeltelijk van elkaar gescheiden
hahah jij poste terwijl ik zat te typen
maar jouw antwoord is beter :)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
De putdeksels in de straat geven al een aanwijzing als er gescheiden systeem is.Als je wilt voorkomen dat rioolwater via je wc je huis instroomt moet je een keerklep installeren, dan kan er alleen water uit, en niet in.

1219862877_7c64d9ec29_m.jpg
.

4491057028_a521e61694_m.jpg
 

drent

Diehard Prepper
Gooi 1-2 flinke handen vlas/houtmot/andere kleine stukjes bodembedekking voor knaagdieren in die toiletemmer (voor de 1e en dan na elk gebruik) en je hebt geen stank/klotsen/vliegen, etc. Emmer wordt wel zwaarder, maar dat is grotendeels de urine, niet je antistank toevoeging. Zo is in elk geval mijn ervaring met eigen bouw composttoilet t.o.v. porta potti met correcte chemicalien. Die niet leuk was om te legen en wel degelijk stonk. Voor het gemak doe ik eerst een vuilniszak in de emmer en gaat er na het legen een 2e om de oude zak heen (moet met auto vervoerd naar afvoer nog ivm geen geschikte aparte compostbak op dit moment). 1e zak kan toch wel eens lekken (te weinig spul er bij gedaan?), 2e voorkomt vieze auto.
 
Bovenaan