• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Tip] Mobiele toilet voor Bug in

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een poosje de drollen van mijn hond Tygo gespaard.
Waarom.
Om in het bos te gooien op mijn jacht terein. Om dat vossen bang zijn voor honden en door de drollen hun aanwezigheid vermoeden. En dus niet in het bos komen. Je moet al een doorgewinterde vos zijn om aan de drol te ruiken en zo te kunnen weten dat mijn hond een nicotine verslaafde Mopshond is.
 

Lai

Prepper goeroe
Mijn katten piesen boven het douche putje. Scheelt weer kattenbak vulling.
Mocht de nood hoog zijn dat we niet buiten kunnen zijn gaan er voor de honden kranten op de grond. Drollen (laten) drogen en in de houtkachel. Stookt wel aardig. Anders opsparen en in groente kweekbakken als meststof gebruiken. (onder de appelboompjes en bessen stuiken ging het heel goed)
Ik zelf ga dan gebruik maken van een compost toilet. Hoop dat ik die dan op tijd buiten kan legen.
 

Ray

SHTF Expert
@Kemosabe Voor je lijstje kunnen er nog een paar rollen vuilnisbakzakken bij en toiletpapier. Kun je iig dat kwijt, want ook het riool werkt niet meer als de stroom uitvalt na een tijdje. Dat 'tijdje' kan een dag zijn, een week of nooit, afhankelijk hoe alles loopt bij jouw in de buurt. Voor de luxe te combineren met een pak kattenbakvulling, maakt de boel nog wat handzamer en minder geurig.

Meer comfortabele tips hoe je van je 'afval' afkomt vind je o.a. in dit draadje.

Ook kan het handig zijn dmv bv driedubbele vuilnisbakzakken met zand het WC af te sluiten, want op sommige plekken komt het omhoog als mensen op andere plaatsen gewoon blijven doortrekken als de afvoer verderop in de keten stokt. Zie bv de ellende toen die Apache door een hoogspanningsleiding bij de Bommelwaard vloog: (uitgebreide pdf) https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwjjt8-k16nnAhWBKVAKHUFFA8wQFjAAegQIBBAB&url=https://extranet.infopuntveiligheid.nl/Infopuntdocumenten/Stroomuitval%20in%20de%20Bommeler-%20en%20Tielerwaard%20in%20december%202007%20-%2020080917.pdf&usg=AOvVaw3cz-KBmh6_nMk-N4pZ6tFz

Gelukkig is daar nu, dankzij die ramp wel meer aandacht voor.

Geldt uiteraard ook voor de wasbakken en vergeet het condens afvoertje bij de CV ketel niet. Vaatwasser en wasmachine idem. Er kan flink kracht achter zo'n terugstroom zitten, dus stevig afdichten.

Ik heb het een keertje meegemaakt in m'n oude huis na heftige regenval en dan heb je een mooie zooi in 't toilet.
 

Kemosabe

Prepper
@Kemosabe Voor je lijstje kunnen er nog een paar rollen vuilnisbakzakken bij en toiletpapier. Kun je iig dat kwijt, want ook het riool werkt niet meer als de stroom uitvalt na een tijdje. Dat 'tijdje' kan een dag zijn, een week of nooit, afhankelijk hoe alles loopt bij jouw in de buurt. Voor de luxe te combineren met een pak kattenbakvulling, maakt de boel nog wat handzamer en minder geurig.

Meer comfortabele tips hoe je van je 'afval' afkomt vind je o.a. in dit draadje.

Ook kan het handig zijn dmv bv driedubbele vuilnisbakzakken met zand het WC af te sluiten, want op sommige plekken komt het omhoog als mensen op andere plaatsen gewoon blijven doortrekken als de afvoer verderop in de keten stokt. Zie bv de ellende toen die Apache door een hoogspanningsleiding bij de Bommelwaard vloog: (uitgebreide pdf) https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwjjt8-k16nnAhWBKVAKHUFFA8wQFjAAegQIBBAB&url=https://extranet.infopuntveiligheid.nl/Infopuntdocumenten/Stroomuitval%20in%20de%20Bommeler-%20en%20Tielerwaard%20in%20december%202007%20-%2020080917.pdf&usg=AOvVaw3cz-KBmh6_nMk-N4pZ6tFz

Gelukkig is daar nu, dankzij die ramp wel meer aandacht voor.

Geldt uiteraard ook voor de wasbakken en vergeet het condens afvoertje bij de CV ketel niet. Vaatwasser en wasmachine idem. Er kan flink kracht achter zo'n terugstroom zitten, dus stevig afdichten.

Ik heb het een keertje meegemaakt in m'n oude huis na heftige regenval en dan heb je een mooie zooi in 't toilet.
Handig dit! Thx.
 

Ray

SHTF Expert
@Kemosabe Let gewoon op wat je nu aan spullen gebruikt en wat je aan afval kwijt moet. Inclusief ontlasting e.d. want de aanname dat bepaalde dingen wel zullen blijven werken, gaat voor grote teleurstellingen zorgen. Alles naar buiten kieperen gaat al snel leiden tot de bekende ziektes als Cholera, als de stroomstoring niet binnen korte tijd is opgelost. Nu ben ik wel bang dat een hoop mensen dat wel gewoon zullen doen, vandaar dat hygiënische maatregelen extra belangrijk zijn.
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Als aanvulling op @Ray

Zorg ook voor rubber handschoenen en latex handschoenen.
Ik heb ook een paar puinzakken liggen omdat die extra stevig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan