• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

3D printers

miss-elliot

Survivor
Ik ben als vrijwilliger betrokken bij het fablab Flevoland. Wij hebben zelf een 3d printer ontworpen, met gebruik in het onderwijs in het achterhoofd. Ik heb zelf een pre-productiemodel in bruikleen en ben nu veel aan het studeren om fusion360 te begrijpen en logisch te leren ontwerpen. Bijgaand filmpje geeft aan hoe robuust en stabiel onze printer is!

"Het trapmechanisme lijkt op dat van een ligfiets. De bezorger/bestuurder zit in een stoel voorop het rijwiel en achterop staat een container waarin 150 kilo aan goederen/pakketten kan worden vervoerd."
leuk hoor maar ga jij maar eens met 150 kg fietsen. :lol::lol:
 

Omnivoor

Prepper
Laatst bewerkt:
De fiets is een Armadillo, door Flevobike Dronten ontworpen voor de Zweedse firma Velove, die deze transportfiets in productie heeft genomen en levert aan o.a. DHL. De fiets heeft electrische ondersteuning, waardoor ook 150kg +eigen gewicht van rijder en fiets geen enkel probleem is! https://www.velove.se/
Eigenlijk best wel een ideale bov, mits je onderweg voldoende stopkontakten kan vinden.
 

Omnivoor

Prepper
Wat een gave fiets!
En dat Fablab ook...ook actief in/samenwerking met een hackerspace?
Helaas, het fablab is de laatste jaren een beetje doodgebloed, maar er zitten nu een paar kiene jonge honden, die ik wel kans van slagen geef om het weer nieuw leven in te blazen. We staan in ieder geval open voor opdrachten op het gebied van 3d ontwerpen en /of printen. Ook hebben we een lasersnijder die kan snijden en graveren in hout (triplex /multiplex) en plexiglas en nog diverse andere materialen.
 
Bovenaan