De radiateur is gemonteerd, de slangen aangekoppeld, de elektra verbonden en de uitlaat (gemaakt van de roll bar) gelast en gemonteerd.
De motor gestart, die loopt, wel lekkage van koelwater.
Foto hieronder is van mijn andere blok en dient als voorbeeld.
Wat ik aanwijs is de waterpomp, ik dacht deze lek was op de pakking.
Deze dus gedemonteerd, schoongemaakt en voorzien van vloeibare pakking en terug geplaatst.
Nog lekkage
Bleek die lek te zijn op het asje....
Andere waterpomp erop...nog lekkage.
Bleek de pakking van de dit deel ook lek.
Waarschijnlijk omdat de motor lang stilgestaan heeft en niet gedraaid.
Achter deze kap zit de timing ketting en lopen de koelwatergang links en rechts in het motorblok.
Alles er af en voorzien van nieuwe pakkingen en weer terug erop, een hele klus.
Helaas nog lekkage... niet op deze onderdelen, maar op een bout waar de uitlaatspruitstuk op het motorblok is gemonteerd.
Alle koelvloeistof weer afgetapt en bout gesealed.... jaja... bijna goed.
Gisteren lekkage op een bout aan de andere kant van het uitlaatspruitstuk... dit wordt vanavond verholpen.
Voor de rest zijn de ventilatoren aan de radiateur gemonteerd, deze werken op een sensor i.t.t. de originele die permanent draaid op de polie wanneer de motor draaid.
Verder is de elektra nu uitgezocht en verbonden, behalve naar de achterlichten nog niet.
Alle kabels heb ik met t- ribs verbonden i.p.v. intapen.
Ik vind dat niks omdat nu makkelijk kan zien hoe, van waar en waar naar toe iets gaat ( mooi voorbeeld)
Wanneer je nog iets wil toevoegen of vervangen kan dat gemakkelijk.
De binnenspatborden zitten weer op hun plek, deze had ik vorige zomer al in de tectyl gezet.
De gasklok incl slangen etc kon vervolgens op het spatbord terug geplaatst worden.
Aansluiting op de gastank kan pas wanneer de bak is geplaatst, omdat voorlopig daar de gastank in komt te staan.
Deze week komt mijn nieuwe luchtfilter binnen, daar de originele niet past op de carberateur die hier op zit.
Wanneer die geplaatst is kunnen we de motor gaan afstellen.
Het vergt de nodige inzet en nog meer geduld, maar beetje bij beetje wordt het nu toch echt een auto.
Eerlijk is eerlijk, dat ondanks de tegenslagen met demonteren en monteren, het toch fijn is dat je dadelijk je auto ook echt kent.
Al blijft elektra toch echt een beetje acacadabra voor mij