• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

idbg

Senior Prepper
Op zich een goede tip om containerzakken met pur vul te spuiten. Beide producten nemen niet veel plaats in en zijn goedkoper dan een boot.

Heeft iemand dit al eens uitgetest? Smelten de zakken niet door de pur? Is het mogelijk om een vlot te maken van containerzakken, pur, hout en touw? Lijkt me leuk om eens uit te proberen op een SC aan het water.

Een zak ballonnen en een bus pur van de Action, lol, ik weet wat ik zo ga doen met mijn vrije tijd, eerst naar de Action, grinnzz.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Crisisoefening Waterwolf
Op woensdag 2 en donderdag 3 november 2016 vindt er een grootschalige crisisoefening plaats op Marken: ‘Crisisoefening Waterwolf’. Om goed voorbereid te zijn op een eventuele toekomstige overstroming oefenen de crisispartners samen met de bewoners van Marken. Deze crisispartners zijn onder andere de gemeente Waterland, Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland, Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, Rijkswaterstaat en Provincie Noord-Holland.
https://www.waterland.nl/actueel/crisisoefening-waterwolf/
 
J

J.J

Gast
Een zak ballonnen en een bus pur van de Action, lol, ik weet wat ik zo ga doen met mijn vrije tijd, eerst naar de Action, grinnzz.
Als je met de PUR de ballonnen vol spuit kijk dan uit dat ze niet knallen dan zit alles er onder, en dat is niet best.
Dus als de dijken door breken heb jij feestelijke drijf ballonen die hun vorm behouden, en niet lek raken.
Hopelijk is het dan warm, bij koude zou de PUR niet uit de bus komen.

Of je moet de bus om het op te warmen in je onderbroek doen bij je PUR,,, PUR:oops::p;):thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: idbg

idbg

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Als je met de PUR de ballonnen vol spuit kijk dan uit dat ze niet knallen dan zit alles er onder, en dat is niet best.
Dus als de dijken door breken heb jij feestelijke drijf ballonen die hun vorm behouden, en niet lek raken.
Hopelijk is het dan warm, bij koude zou de PUR niet uit de bus komen.

Of je moet de bus om het op te warmen in je onderbroek doen bij je PUR,,, PUR:oops::p;):thumbsup:

Nounou, net een gele ballon met pur volgespoten ( foto volgt nog, moet even uitharden), wat een klef geëtter was dat zeg, je kan als je op pur wil drijven volgens mij beter een stevige pur bodem in een opblaasbadje sproeien en daarna het slangetje in het ventiel steken, anyway, het werkt wel, een ballon is een velletje en een velletje houd meuk bij elkaar, in dit geval pur, en een vuilniszak vol met van die pur ballonnen drijf je zo de wereld mee over, als dolfijnen 30 jaar kunnen rondzwemmen met een purplug in hun blaasgat, kan jij er ook 30 jaar op drijven.

Net een paar videos bekeken van enthousiaste watersporters die schuim gebruiken om het drijfvermogen van hun vaartuigen te vergroten, erg interessant, niet alleen omdat het drijft maar ook omdat ruimte waar schuim zit geen water in kan, er is simpelweg geen plaats voor, plus het extra drijfvermogen.

Ik weet in elk geval genoeg inmiddels om er gewoon een paar bussen extra van te halen, mocht het allemaal heuuuuul erg raar lopen, kan je er een weekendtas mee volspuiten en zo uit je raam springen, of je heel blijft tussen het rondkolkende puin is weer iets anders, verzuipen zal je iig niet.
 

idbg

Senior Prepper
Nou neem dan een goedkoop rubberbootje en spuit deze vol met pur mocht het water komen, heb je het beste van twee werelden ;)

Mee eens, plastic opblaasboot zal ook wel werken denk ik, paar gaatjes inprikken als extra vulopening en away you float, zou een heel leuk experiment zijn trouwens, kan er zo geen specifieke door lolbroeken gemaakte filmpjes van vinden tot dusver, wel een goede van een drijvende steiger bij een jachthaven.
 

Erny

Last (wo)man standing
Tja... ik heb al een volgespoten object in mn tuin liggen. ( :confused: )
Mijn oude (ooit, eind seventies, door mijn vader zelf gemaakte) surfplank.
Daar drijf en peddel ik dan wel op naar veiliger oorden. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: idbg

FKAGB

Prepper goeroe
Laatst bewerkt door een moderator:
Mee eens, plastic opblaasboot zal ook wel werken denk ik, paar gaatjes inprikken als extra vulopening en away you float, zou een heel leuk experiment zijn trouwens, kan er zo geen specifieke door lolbroeken gemaakte filmpjes van vinden tot dusver, wel een goede van een drijvende steiger bij een jachthaven.
Is meer een kwestie van zoeken op de juiste term. Zoek maar op inflatable boat expanding foam. Het werkt dus wel, maar als er niet voldoende lucht bij komt duurt het weken voor het spul is uitgehard, dus misschien moet je het wel op voorhand doen. En ik denk ik dat je eerst moet berekenen hoeveel je nodig hebt, want anders krijgt je bootje wel een heel rare vorm.

===================================
Re: old Zodiac: Fill with expanding foam? FIX-A-FLAT?

Well, I didnt do it to a Zodiac, but I did it to an elcheapo target inflatable 2 person boat.

Lees hier dit verhaal.

[MOD]Post ingekort vanwege forumregel copyright en citeren [MOD]
 

idbg

Senior Prepper
@FKAGB

Er ligt drie meter bij me vandaag een ballon op te zwellen in een vuilniszak en hij maakt erg rare geluiden, nog ff en ik moet een schone onderbroek aan volgens mij want dit is bijna te spannend.:lol:
 

AWOL

Prepper goeroe
Is meer een kwestie van zoeken op de juiste term. Zoek maar op inflatable boat expanding foam. Het werkt dus wel, maar als er niet voldoende lucht bij komt duurt het weken voor het spul is uitgehard, dus misschien moet je het wel op voorhand doen. En ik denk ik dat je eerst moet berekenen hoeveel je nodig hebt, want anders krijgt je bootje wel een heel rare vorm.

Wat je ook nog zou kunnen doen is wat stalen bogen in de pur steken van de ene naar de ander kant, kun je daarover weer een tarp spannen als het regent.
Waarschijnlijk niet raadzaam dit te doen bij stevige wind want dan waait het bootje misschien om.
Overigens realiseerde ik mij niet dat door de pur het bootje natuurlijk flink zwaarder wordt. Hierboven wordt bij een tweepersoons bootje gesproken over zo'n 35 kilo maar bootje was nog niet vol. Ik denk dat je dus al snel richting 50 kg gaat? Dat is best een gewicht en een nadeel.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Als iedereen nu zijn vaartuig zo ver heeft om eens lekker een weekend lang te gaan peddelen door de Biesbosch, klunen met bootjes, kajak's , pur ballonnen en surfplanken van het ene stroompje naar het andere en wat testen met verschillende reddingsvesten etc dan geef je het maar aan hier, wordt vast een zeer vermakelijk weekend:thumbsup:
 

idbg

Senior Prepper
@FKAGB

Er ligt drie meter bij me vandaag een ballon op te zwellen in een vuilniszak en hij maakt erg rare geluiden, nog ff en ik moet een schone onderbroek aan volgens mij want dit is bijna te spannend.:lol:

Nou even ter info dan maar, de schone onderbroek is WEL gelukt, de rest niet, en ja dit klinkt in mijn hoofd net zo raar als ik het denk tijdens het typen als het voor jullie is om te het lezen.o_O:lol:
 

Rataplan

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Nou even ter info dan maar, de schone onderbroek is WEL gelukt, de rest niet, en ja dit klinkt in mijn hoofd net zo raar als ik het denk tijdens het typen als het voor jullie is om te het lezen.o_O:lol:

:lol:Gelukkig dat je er nu achterkomt en niet op het moment dat het water tegen je dakgoot aanklotst.

Soms moet men niet het wiel opnieuw willen uitvinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: idbg
D

Deleted member 569

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dijken hoeven niet te breken, een maandje geen stroom en de polders lopen onder. Misschien is dit wel een opstapje om de mensen wakker te maken voor de komende poolshift. Verwachting in Nederland plus 70 meter! WATER. Ik hoop dat jullie daar rekening mee houden met het preppen. Ben zelf bezig met een soort tsunami bol met een doorsnede van 2.40 cm. Zou zomaar kunnen dat het nieuwe Nederland een soort varende gemeenschap wordt. Beschouw mezelf overigens niet als Noach.

70 meter in de vorm van een vloedgolf of 70 meter constant ("rustig water"). Ik ben geen expert op dit gebied maar ik heb weleens eens gelezen dat wanneer al het ijs zou smelten dan stijgt de zeespiegel met 16 meter wereldwijd. Het ging hier wel om het aantal liters dat de gesmolten ijs zou toevoegen. Wat dat dit betekent voor golven, ep en vloed, stormen etc. geen idee

Nieuwsbericht op bnr.nl over het grote aantal gebouwde huizen wat onder NAP ligt.

https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/10313330/recordaantal-nieuwe-woningen-onder-nap

Hoewel ik nog een student ben en een huis kopen nog niet aan de orde is. Zo af en toe bekijk ik toch het aanbod en hoe de prijzen liggen en heel apart bekijk ook het risico met overstromingen. Ik zou nooit een huis kopen dat onder het NAP ligt. Huren wel voor korte termijn.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
CwWPJWSXAAAps6j.jpg:large


Haha, in de vijver bij het deltacongres...een drijvende evacuatiezolder.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Ik ben geen expert op dit gebied maar ik heb weleens eens gelezen dat wanneer al het ijs zou smelten dan stijgt de zeespiegel met 16 meter wereldwijd. Het ging hier wel om het aantal liters dat de gesmolten ijs zou toevoegen.

Landijs wat smelt kan verschil maken in de hoogte van de zeespiegel.
Drijvend zeeijs wat smelt, niet tot nauwelijks, daar het met zijn massa voor het grootste gedeelte onderwater bevind, dus al zorgt voor een hoger niveau.
Ijsklontje in een glas water, zet een streepje op de hoogte van het waterniveau, klontje eruit, smelt het en voeg het water weer toe, het verschil is minimaal vermoed ik.
16 meter boven op het niveau van nu wereldwijd, is een serieuze hoeveelheid water dat nodig is om te smelten om dat te halen... Vraag me af of er wel zoveel ijs is om die stijging te veroorzaken.
 
Bovenaan