• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bitcoin en cryptocurrency

F

Floesh

Gast
Ik lees veel redenaties dat je Bitcoin niet kan gebruiken in geval van een SHTF situatie omdat er dan geen internet meer is.
Als er geen werkend internet meer is dan spreken we inderdaad over een grote SHTF want alle systemen draaien er op. In dat geval vertrek ik liever naar een land waar het (nog) wel relatief goed is.

Met Bitcoin kan ik zonder probleem mijn hele vermogen meenemen om daar een beter leven op te bouwen.
Met 300 gouden munten de grens over om te emigreren in een SHTF situatie, bank holiday, kapitaalrestricties etc. gaat dat echt niet lukken. Althans ik gok het er niet op gezien de vele voorbeelden met confiscaties van fysiek goud door douanes/politie.
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@martin goudconfiscatie staat zelfs in de Nederlandse financiële noodwet artikel 26 en er zijn voldoende nieuwsberichten te vinden van mensen die met fysiek goud in de problemen zijn gekomen.
Je hebt direct de schijn tegen (net zoals met grote bedragen in contant geld) en in een SHTF situatie wil ik het niet riskeren, vanuit witwas wetten niet maar ook niet vanwege gretige douane officials die het voor zichzelf houden.

Artikel 26: "Onze Minister is bevoegd - zo nodig in afwijking van andere wettelijke regelingen - voorschriften te geven ten aanzien van de financiële betrekkingen met het buitenland, alsmede ten aanzien van het vorderen van gouden munten, fijn goud, alliages van goud (onbewerkt of halffabrikaat) en buitenlandse activa van ingezetenen."
 
F

Floesh

Gast
Al het geld van de wereld in perspectief

Al-het-geld-van-de-wereld-in-perspectief.png
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat al dat geld zo slecht verdeeld is. ;) De rijkste 1 procent heeft net zoveel als die overige 99%.

En het trieste is dat deze bekende rijken slechts een fractie bezitten van de schaduw elite zoals de Rothschilds, Rockefellers etc. De koopkracht van de gewone man staat al vele jaren onder druk...the system is rigged
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

"For three of the five years examined, with a decreasing volatility and unparalleled Compound Annual Returns, bitcoin had an outstanding Sharpe Ratio, superior to all other asset classes."
[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

Voor de mensen die (nog) niet weten wat de Sharpe-ratio is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sharpe-ratio
 

Ray

SHTF Expert
En het trieste is dat deze bekende rijken slechts een fractie bezitten van de schaduw elite zoals de Rothschilds, Rockefellers etc. De koopkracht van de gewone man staat al vele jaren onder druk...the system is rigged

Dat het systeem voor de gewone man niet werkt, daar ben ik het zeker mee eens.

De verhalen over de Rockefellers en de Rothschilds zijn volgens mij meer afleidingspogingen van degen die werkelijk aan de touwtjes trekken.
Het is een feit dat de Rothschilds in voorbije eeuwen een enorme invloed uitoefenden en golden als een van de rijkste en machtigste families ter wereld, maar er is veel veranderd sinds de 18de en 19de eeuw. De familie is nog steeds zeer vermogend, maar werd in de loop der jaren links en rechts ingehaald, bijvoorbeeld door de beurshandelaren op Wall Street, en heeft lang niet dezelfde invloed als voorheen.
Bron: http://www.nu.nl/nucheckt/4784391/n...er-70-miljoen-dollar-schenken.html?redirect=1

Maar ik wijk hier nogal af van het onderwerp van dit topic, de Bitcoins.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Ik lees veel redenaties dat je Bitcoin niet kan gebruiken in geval van een SHTF situatie omdat er dan geen internet meer is.
Als er geen werkend internet meer is dan spreken we inderdaad over een grote SHTF want alle systemen draaien er op. In dat geval vertrek ik liever naar een land waar het (nog) wel relatief goed is.

Met Bitcoin kan ik zonder probleem mijn hele vermogen meenemen om daar een beter leven op te bouwen.
Met 300 gouden munten de grens over om te emigreren in een SHTF situatie, bank holiday, kapitaalrestricties etc. gaat dat echt niet lukken. Althans ik gok het er niet op gezien de vele voorbeelden met confiscaties van fysiek goud door douanes/politie.

Ik heb er niet veel kaas van gegeten. Maar ben wel onder de indruk van gestegem waarde. Na een uitzending van de wereld draaid door met alexander klupping die hierover sprak, zat ik er aan te denken om gewoon 100 euro aan bitcoins te spenderen gewoon voor de grap dan had ik nu ongeveer 25.000 euro waard aan bitcoins. Maar hoe betrouwbaar ook
ben je niet bang dat de bitcoin net zo snel weer instort juist na een shtf of misschien als ze de fork in gaan zetten of zodra de echte quantum computers de aes256 encrypties met minder dan een seconde kunnen kraken. In een Shtf Waar een blikje tomaten puree misschien meer waard is dan een kilo zilver... het goud / zilver blijft waarde houden tijdens de meeste conflicten.
Lijkt het mij verstandiger om al je vermogen in ontroerend goed steen en grond in het buiteland te investeren en daarheen te trekken wanneer het hier mis gaat. Misschien zijn er mogelijkheden voor rendement op jou stukje grond: bomen plantem voor houtkappen, appelbomen, fruit eem wijngaard oid... of als vakantie huisje.
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Andreas legt zo goed uit waarom bitcoin belangrijk is.
Dit is de eerste echte poging om ons huidige corrupte en zieke monetaire systeem (die vele oorlogen en doden met zich meedraagt) aan te vallen. The fight won't be easy...
 

Highway

Last (wo)man standing
Lijkt het mij verstandiger om al je vermogen in ontroerend goed steen en grond in het buiteland te investeren en daarheen te trekken wanneer het hier mis gaat. Misschien zijn er mogelijkheden voor rendement op jou stukje grond: bomen plantem voor houtkappen, appelbomen, fruit eem wijngaard oid... of als vakantie huisje.

Je kan ook beide doen ;)
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat mij opvalt, vele zijn "bang" van de waarde van de BC. Maar ons pensioen wordt belegd, in wat?
Ik weet het niet.
Beleggen is ook maar een getal van een bedrijf dat op de computer beheerd wordt.
SHTF en alles is weg?
Als iedereen die in goud belegt heeft, zoals de banken voor uw pensioen,
dit fysiek opvragen, is er dan genoeg goud?.
Bitcoin is een digitale creatie van geld, als U met uw pinpas betaald, hebt U dan fysiek geld er tegenover staan?
Vraag me af of er al trackers op BC bestaan op de beurs?
Morgen kan "De Beers" de macht verliezen over de edelstenen handel.
Hoeveel is uw ring dan waard?
Diamant naar intrisieke waarde, goud omlaag/omhoog?
Ik heb me nog niet verdiept in de BC etc., maar angst ervoor is onzin.
BC is nu nog een beleggings ding, met risico's maar net zoveel risico als in ABN Amro.
Het kan goed gaan ,het kan fout gaan.

@Floesh geweldig dat je hier je expertise wil delen
 

markske

Diehard Prepper
Leuk plaatje, maar intrinsic value van BTC high? Nu een beetje, omdat er niet veel BTC meer te minen valt. In het begin, bijna niets.
Herkenbaarheid hoog? Veel succes om het in India verkocht te krijgen tegen goud... Daar weet de simpelste boer wel wat kiezen.
Heel subjectieve interpretatie dus. Wat ik weet, is wanneer men vandaag een schip bergt met oud goud en zilver, dit waarde heeft,
ook al gebruikt men het vandaag niet meer om betalingen te doen. De dag dat velen overgaan om hun betalingen te doen in
een andere cryptomunt, zou het goed kunnen dat BTC niet meer de referentie blijft en er geen betalingen meer mee worden gedaan.
En dan is het veel van zijn 'waarde' kwijt.
BTC en andere crypto's, je kan er zeer rijk mee worden, omdat je geld afneemt van hen die er veel hebben en er in willen speculeren.
Ook leuk als je met je kapitaal wil vluchten... Ik zie BTC nogal op en neer gaan qua waarde... ook een nadeel dunkt me als waardevaste opslag.
Dus, heb je wat geld over, speel wat in BTC of iets anders, maar zorg dat je het grootste deel van je kapitaal anders hebt opgeslagen.
 

martin

Mankinds only hope
Bitcoin crasht, bijna $40 miljard verdampt uit virtuele munten

Alle 866 virtuele munten die de website Coinmarketcap volgt hebben bij elkaar op dit moment een waarde van ongeveer $103 miljard, terwijl dat begin deze maand nog meer dan $140 miljard was.

https://marketupdate.nl/dossiers/bi...ruim-40-miljard-verdampt-uit-virtuele-munten/

Zo kan je het natuurlijk wel zien, maar dat is echt onzin.
(niet de waardedaling, maar de terminologie crash)

Toen "we" met zijn allen dachten te weten wat bitcoin zou doen
(lees dit nog eens door om het in enig perspectief te plaatsen)

Toen was bitcoin rond de 300 euro.
Nu zitten we rond de 3000 euro, en dat is dus 1000% t.o.v. 2014
Dat bitcoin even rond de 4000 euro zat, en nu naar 3000 euro is "gezakt" is niet vreemd met een munt/systeem wat nog in de kinderschoenen staat.

De voorspelling die ik heb gedaan op 28-4-2014 is best wel grappig.

Hoewel ik er flink naast zat hoor jij mij niet klagen. ;)
 

Highway

Last (wo)man standing
Wat ik erg boeiend vind aan crypo currency: het ondermijnt de controle die staten hebben over hun financiële systeem en economie. China heeft al ingegrepen, welke controle gaat er nog meer komen? Follow the Money heeft er flink aandacht aan gegeven, en hier is deel 1 te lezen.


Bitcoin: bubbel of belofte? (Deel 1: de bubbel)

Een klassieke bubbel kenmerkt zich door een manische periode: de prijs van een gewild goed of nieuwe markt lijkt alleen maar te kunnen stijgen. Logischerwijs zou je kunnen beredeneren dat zoiets niet oneindig kan doorgaan. Rationele overwegingen worden in zulke situaties echter overstemd door emoties van hebzucht en begeerte. Het lijkt op een massapsychose waarbij het irrationele opeens weer rationeel wordt: je bent juist gek als je niet meedoet. De winsten liggen immers voor het oprapen!

bron:

ftm-logo.jpg


https://www.ftm.nl/artikelen/bitcoin-bubbel-of-belofte-deel-1-de-bubbel
 
Bovenaan