• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ray

SHTF Expert
Rijtjeshuis zegt ook niet alles wat inbraken betreft.
Door komen boeven ook gewoon graag langs.
Volgens mij is het echt een kwestie van makkelijk of moeilijk binnen komen.
Waarom moeite doen als het 100 meter verderop makkelijk kan.
Heb jij een rijtjeshuis als BOL?
 

Larik

Diehard Prepper
Daar gaat het hier niet om, of mijn bol een rijtjeshuis, vila of flat is.

‘Als je zekerheid wil, koop je geen huisje in de middle of nowhere’

Dat is onzin, ook in ruitjeshuizen breken boefjes in.
Sterker nog, de meeste inbraken vinden plaats in zogenaamde achterbuurten.
En dat zijn meestal rijtjeshuizen.

Rijtjeshuizen zijn het tegenovergestelde van een huisje in de middle of nowhere.

Ook omdat het hang en sluitwerk in die wijken vaak minder goed is.
Wat dus weer mijn eerdere punt is, maak het zo lastig mogelijk, dan gaan ze wel naar een ander huis.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Niet bewoond huis is nooit 100% veilig (als je je aan de wet houdt dan hé, en dat doen we natuurlijk.)
Bij permanente bewoning wordt alles veel simpeler.
 

petroman

SHTF Expert
Niet bewoond huis is nooit 100% veilig (als je je aan de wet houdt dan hé, en dat doen we natuurlijk.)
Bij permanente bewoning wordt alles veel simpeler.

Yup dat is de core van het probleem.
Dieven komen niet te voet, dus sleepkabel aan de truck en je trekt alles open. Je kan denk ik beter de boel gewoon van het slot hebben en geen spul van waarde in zicht.
Ze komen binnen nemen wat mee en vertrekken, hopenlijk niet pissig zodat ze je datsja in de fik zetten.
 

Lai

Prepper goeroe
Zelfs permanent bewoond geeft geen garantie dat ze niet binnen komen. Als ze denken dat er wat te halen valt komen ze binnen. Desnoods rijden ze een voertuig de gevel in.

Huisje staat voor mijn ouders op nog geen half uurtje fietsen. Zo gek ver buiten de "beschaafde" wereld staat het niet. Anders zouden mijn ouders het niet willen dat ik het kocht. Ze willen niet dat ik ergens hoog in het noorden met buren op 10 km afstand ga zitten.

Een aardkelder zou kunnen op het erf, die kan behoorlijk gecamoufleerd worden met planten. Ken mensen die na jaren er achter kwamen dat en zo'n kelder in hun tuin stond. Ze waren blij verrast :D
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijke begroeiing op het dak is belangrijk, om het onzichtbaar te maken in de omgeving.

Dit zou dan richting een ideale BOL kunnen gaan, wel een voorwaarde dat je wat hoger op water hebt, een riviertje of bergmeertje, en een lange dikke waterslang, om het water naar de BOL te laten stromen.
(Het liefs helder schoon gefilterd water)

Een kleine schets heb even geen tijd om het beter uit te werken vanwege storing T5 wat ik moet repareren.
De schets is dus nog niet klaar.

De bol word onder de grond gemaakt, en is net niet zichtbaar, het komt pas boven de grond uit als en de buitenbak water stroomt, door de dikke slang.

Het geheel moet gebouwd worden in een hellende omgeving zodat het water via een lange slang die onder de grond zit weg kan lopen als je de BOL verlaat zodat het weer mooi verdwijnt.

page-0002.jpg

Misschien ziet @petroman hier nog een vorm van verbetering.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Niet alleen huizen achteraf zijn een doelwit, ook huisjes op tuinkomplexen moeten er aan geloven. Hier hangen ze een tas aan de deurkling met erin een fles drank, sigaretten, en wat snoep. In de hoop dat dat genoeg is en de daklozen de boel niet slopen. De schade is vaak een stuk groter dan de waarde van de buit.
 

Larik

Diehard Prepper
Klopt. De buren van mijn ouders op het complex hebben 2 camera’s hangen omdat de aggregaat was gepikt.
Mijn ouders hebben nieuwe sloten en dubbelglas laten zetten als extra beveiliging.
Best stom dat dat moet.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik denk dat je zoiets slechts tijdelijk of niet kunt beveiligen .

Of je moet een vorm van besmetting fantaseren . Dode dieren kort bij de woning en op afstand . Restanten van dierlijke geraamtes .
Creëer iets waar mensen al instinctief bang voor zijn . Zet dus een onzekere sfeer .

Mensen zijn vies van ziektes en niet direct te verklaren onzekere beelden van iets wat geleefd heeft . Leg stukken waarschuwing lint in omgeving . Sommige delen nog vast aan huis en bomen .

Fantaseer en probeer uit .

Klinkt belachelijk en is het misschien ook in het hedendaagse nu !?

Maar ik zou niet weten hoe anders .
Nou moet ik zegen dat ik gebruik makte van santero symboliek rond mijn terrein om mensen op afstand te houden . Een paar dronkelappen tijdens het zuipen laten gelooven dat het huis gebruik woord door de Russische maffia , yougo wappen handelaar of de Mossad . Alles kan helpen . Maar lang leeg leid tot problem. Het huis onzichtbaar of niet als huis herkenbaar maken ....zoizo als je niet met de auto of quad kan komen heb je al minder bezoek.
 

Lai

Prepper goeroe
Denk dat ik maar voor zo iets ga :cool:
http://www.beingsomewhere.net/hobbit.htm
front.jpg


Wat struiken er op/omheen en het valt bijna niet meer op. :p
 

Wil

Prepper
Hoe doen jullie dat of zouden jullie dat doen? Is dit iets wat BOL eigenaren bezig houd?

Deze vragen zijn naar aanleiding van meerdere geluiden uit Zweden dat er achteraf staande vakantie huizen letterlijk van alles gestroopt worden. Tot en met de ingemetselde houtkachel aan toe.
Is nogal een domper (geweest) voor vakantiegangers die naar eigen of gehuurde huis gekomen zijn en deze helemaal leeg aantroffen. Er is een groepje Polen op heterdaad betrapt en aangehouden die bij een huis bezig waren waar ze niks te zoeken hadden. Polen schijnen daar nogal actief te zijn.

Deze vakantie huizen kunnen net zo goed iemands BOL zijn. Aangezien er wel meer mensen zijn die graag (gratis) willen hebben wat andere hebben (al is het maar om te verkopen) hoe voorkom je dat? Je kan moeilijk alles verstoppen tot je zelf weer terug komt. En ik weet wel, als ze binnen willen komen ........

Aangezien ik nog steeds Zweden als optie zie en ik waarschijnlijk een klein oud basic huisje kan kopen is dit iets wat mij nu toch wel laat twijfelen. Ondanks dat mijn ouders er niet al te ver vanaf wonen.

Duur spul zal er niet/zeer weinig komen, maar dingen als voedsel/water voorraad, textiel, meubels, keukenraad, lampen, brandstoffen, simpele handgereedschappen, regentonnen zullen er wel achter blijven.
Een verborgen kelder onder het huisje gaat hem niet worden, huisje staat op een flinke rots blok. Zou mijn ouders kunnen vragen om om de zoveel tijd eens langs te komen en dan wat verplaatsen, weghalen/toevoegen zodat het bewoond lijkt. Maar of dat helpt?

Ik ben benieuwd hoe jullie er naar kijken/handelen.
 
Bovenaan