Hoe doen jullie dat of zouden jullie dat doen? Is dit iets wat BOL eigenaren bezig houd?
Deze vragen zijn naar aanleiding van meerdere geluiden uit Zweden dat er achteraf staande vakantie huizen letterlijk van alles gestroopt worden. Tot en met de ingemetselde houtkachel aan toe.
Is nogal een domper (geweest) voor vakantiegangers die naar eigen of gehuurde huis gekomen zijn en deze helemaal leeg aantroffen. Er is een groepje Polen op heterdaad betrapt en aangehouden die bij een huis bezig waren waar ze niks te zoeken hadden. Polen schijnen daar nogal actief te zijn.
Deze vakantie huizen kunnen net zo goed iemands BOL zijn. Aangezien er wel meer mensen zijn die graag (gratis) willen hebben wat andere hebben (al is het maar om te verkopen) hoe voorkom je dat? Je kan moeilijk alles verstoppen tot je zelf weer terug komt. En ik weet wel, als ze binnen willen komen ........
Aangezien ik nog steeds Zweden als optie zie en ik waarschijnlijk een klein oud basic huisje kan kopen is dit iets wat mij nu toch wel laat twijfelen. Ondanks dat mijn ouders er niet al te ver vanaf wonen.
Duur spul zal er niet/zeer weinig komen, maar dingen als voedsel/water voorraad, textiel, meubels, keukenraad, lampen, brandstoffen, simpele handgereedschappen, regentonnen zullen er wel achter blijven.
Een verborgen kelder onder het huisje gaat hem niet worden, huisje staat op een flinke rots blok. Zou mijn ouders kunnen vragen om om de zoveel tijd eens langs te komen en dan wat verplaatsen, weghalen/toevoegen zodat het bewoond lijkt. Maar of dat helpt?
Ik ben benieuwd hoe jullie er naar kijken/handelen.