• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

BOL / BIL gevonden en dan......

Harry Nack

Last (wo)man standing
Spannend hè zo een profiel plaatsen. Ik had er willen bij zijn.

Je bent altijd welkom dat weet je, maar ik heb tegen de tijd nog een ander klusje die jou goed past.

De huidige trap lopen de tegels niet goed recht dus dat moet worden gefixed. En ik wacht op de architect en zijn ideeën voor een etage op het gastenverblijf dus er moet ergens een betonnen trap komen. :(
 

Flos

SHTF Expert
Je bent altijd welkom dat weet je, maar ik heb tegen de tijd nog een ander klusje die jou goed past.

De huidige trap lopen de tegels niet goed recht dus dat moet worden gefixed. En ik wacht op de architect en zijn ideeën voor een etage op het gastenverblijf dus er moet ergens een betonnen trap komen. :(
Tegen die tijd kan je wat planken versieren uit nl. want die kopen in Spanje was mij een ellende. Weet je nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Harry Nack

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Nog wat deuren eruit gehaald. Hoewel het prima deuren zijn, gaan ze er toch uit.

Te laag
Te smal (70cm)
Ouderwets (vrouw wil modern)

IMG-20181103-WA0009.jpg
IMG-20181103-WA0008.jpg
IMG-20181103-WA0007.jpg

En oude schoorsteen en houtkachel verwijderd.

IMG-20181103-WA0006.jpg
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Het slopen gaat wat langzamer dan gedacht. Muren van 40cm dik met snoeihard cement en het afvoeren is een zware klus gebleken. Maar vandaag of morgen zal het meeste wel eruit zijn.

Ik heb besloten vloerverwarming te nemen omdat huizen hier redelijk koude vloeren hebben in de winter.

Infresen
Ik wil echter de vloer niet nog hoger hebben want er liggen al twee tegels op elkaar. Dus dacht ik de vloer in te fresen, maar dat lijkt niet te kunnen in een tegel laag ook al liggen die in cement. Ik (f)vrees dat het een lastige klus gaat worden de vloer eruit te hakken.:confused:

Iemand nog tips?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
V

Verwijderd lid 482

Gast
Laten doen. In somige gevallen is het goedkoper om het te laten doen dan dat je zelf staat te kloten. zeker met een vloer uithakken. Die komen met groot geschut en voeren het puin ook gelijk af.
Zelf weken aan het rijden geweest met een kruiwagen, om vervolgens de andere helft te laten doen. 3 tientjes en een half uur later was het gedaan. Dus wat had ik nu uitgespaard?
 

Flos

SHTF Expert
Zelf weken aan het rijden geweest met een kruiwagen, Dus wat had ik nu uitgespaard?
Ik denk dat jij met het zelfde model van kruiwagen hebt gereden als die mijn kleinzoon van drie heeft.
Ik zou het niet durven neer schrijven dat ik over een klus weken heb gedaan waar een ander maar een half uur over doet.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Je hebt gelijk, ik schaam me ook die dat ik niet 8 tot 10 uur per dag bezig was ermee. Maar mischien dat dat als excuus geld dat ik ook nog voor een inkomen moet zorgen en er dus niet altijd iedere dag tijd voor had. En als je ook nog eens 800 km verderop werkt is een paar uurtjes in de avond ook niet echt een mogenlijkheid.

Maar iid, dat kan je niet opmaken uit de manier van schrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Harry Nack

Last (wo)man standing
Vandaag de dikke muur verder kunnen slopen, het huis wordt steeds ruimer.:D

Ik mag bij de gemeente per dag 3 speciekuipen afval wegbrengen zonder ervoor te hoeven betalen. Ik rij er elke dag langs dus hoef niet om te rijden. Ik heb grote kuipen dus dat zijn ongeveer 6 puinzakken. En daarnaast gooi ik altijd nog wat extra hele stenen of stukken muur erbij. Het verwijderen gaat dus nog een tijdje duren. Ik denk dat ik al zo'n 100 zakken weg heb bij elkaar.

Ook gebruikte ik wat fijn puin om wat gaten in de weg bij de boerderij te repareren.

IMG-20181113-WA0009.jpeg
20181113_141401.jpg

Boven nog een muur te gaan en de openhaard. Er komt dus nog wat puin bij.:eek:
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Inmiddels zitten er al een paar ramen en een nieuwe tuindeur in, nu dubbel glas. Komende week weer babbelen met de architect, maar nu ik toch lekker bezig ben denk ik eerst de aanbouw te gaan realiseren van het hoofd huis. Daarna het gastenverblijf. In mijn kop begint het plaatje steeds meer details te krijgen.

Er zijn nog wat tegenslagen die ik moet verwerken en op zien te lossen, maar ik heb de tijd dus doe het liever goed dan half.

20181115_144713.jpg 20181117_090802.jpg 20181117_091113.jpg
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Je hebt gelijk, ik schaam me ook die dat ik niet 8 tot 10 uur per dag bezig was ermee. Maar mischien dat dat als excuus geld dat ik ook nog voor een inkomen moet zorgen en er dus niet altijd iedere dag tijd voor had. En als je ook nog eens 800 km verderop werkt is een paar uurtjes in de avond ook niet echt een mogenlijkheid.

Maar iid, dat kan je niet opmaken uit de manier van schrijven.

Moet is gaan werken aan de manier van schrijven, en duidelijker zijn. Het laten doen was niet met een schep en kruiwagen maar met een shovel met een 600 liter laadbak, daar kan je met de hand niet tegen op.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Beneden zitten alle ramen erin en op de nieuwe plek, misschien alleen met de tijd nog een andere voordeur.

Komende week de laatste muurtjes slopen en beginnen met het uithakken van een paar lagen tegels (dank je @Flos :p). Maar wat moet, dat moet.

Rare wending.
Het huis zat nog niet aangesloten op de riolering dus had ik gevraagd aan het verantwoordelijk bedrijf dat te doen. We kregen maar geen antwoord en de architect heeft meerdere malen gebeld. Wat blijkt nu, ze weten niet of er al riolering ligt en kunnen er geen tekeningen van vinden. Raar want het is een urbanisatie en dan zijn ze verplicht bepaalde services te bieden, zoals water, riool, electra, wegen....etc. Architect gaat dus in de weer met de gemeente want ze overtreden de wet en wij betalen voor o.a. riolering.

In de tussentijd gaan we met de technico van de gemeente om tafel, want ik ga straks nieuwe afvoer installeren en dan moet ik wel weten op welke plek ik kan worden aangesloten.

Ik zie dit als wisselgeld voor later wanneer ik misschien niet helemaal de bouwregels (papierwerk) volg, want dit land is één grote administratieve rompslomp.

Wordt vervolgd...
 

Flos

SHTF Expert
Beneden zitten alle ramen erin en op de nieuwe plek, misschien alleen met de tijd nog een andere voordeur.

Komende week de laatste muurtjes slopen en beginnen met het uithakken van een paar lagen tegels (dank je @Flos :p)

Ik zie dit als wisselgeld voor later wanneer ik misschien niet helemaal de bouwregels (papierwerk) volg, want dit land is één grote administratieve rompslomp.
.
nog erger dan in België ?
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik heb een aanvraag gedaan voor aardgas wat ze momenteel op grote schaal uitrollen in Spanje, in tegenstelling tot Nederland waar het gas eraf gaat.

Toen ik het gasbedrijf vroeg vanaf welke diameter aansluiting ik het gas kon aftappen voor CV en koken, gaf de man het antwoord 18mm.

Nu heb ik van vele soorten aansluitingen gehoord maar nog nooit van 18mm. Raar, dis dat moet ik verder uitzoeken.

Ik ken alleen 16, 22, 28, 32 of pers 16, 20, 26 etc. Maar nog nooit van 18mm aansluitingen gehoord.:eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
Bovenaan