Ik denk dat Temu genoeg aan jouw verdient, want om die korting te krijgen moet je toch eerst een flink bedrag betalen volgens mij. Die korting krijg je op je volgende bestelling, dus ergens heb je een flinke investering gedaan volgens mij.
De kip of het ei
@phtvs . Zoals de actie nu is ingeregeld, moet men voor €149 bestellen om €100 retour te krijgen. Je betaalt dan €149 van de bankrekening. Voor het €100 tegoed dat je krijgt kan je dan...
1. of eenmalig nog iets van (stel) €125 kopen met 20% gewone korting. Dan dus voor €149 aan geld besteed en voor €274 aan productwaarde ontvangen dus resulteert er 54,3% korting.
2. Wie echter door gaat met de tegoed-terug actie die koopt weer voor €149 en betaalt daarvoor €49 van de bankrekening plus €100 vanuit tegoed. Je krijgt dan weer €149 aan goederen voor die €49 en weer €100 aan tegoed, enzovoort. De totale korting over het totaal bestede bedrag kruipt dan uiteindelijk langzaam naar circa 67%. Ach, meer dan 50% korting is ook al niet gek, en vooraf flink investeren is dus niet nodig.
Het is wel raadzaam om niet zonder korting te kopen, want nodig is dat zeker niet. 20% korting is wel het minste dat er bij Temu eenvoudig te krijgen is, en 50% tot zelfs 67-75% op termijn is mogelijk met wat uitkienen.
Al moet ik zeggen dat ik er nog geen reet van snap hoe het werkt.
@phtvs , ik vermoed dat er een flink stuk psychologie achter zit ook.
Ik heb er echt geen aandelen maar vind het leuk om mijn ervaringen te delen omdat ik ook anderen het voordeel gun dat ik zelf ondervind. Geen greintje eigenbelang zit daarbij, behalve misschien om pret te hebben als een ander daardoor ook pret heeft.
Ik probeer duidelijk aan te geven wat de valkuilen kunnen zijn en hoe men het beste van koopjes van een Temu en een Ali profiteert.
Tegelijk... is dat wel reclame voor die zaken. Aan mij kunnen ze gewoonweg niet veel hebben verdiend, maar wat ze eventueel op mij zouden verliezen dat maakt mijn "reclame" (tegen wil en dank) misschien weer goed voor ze, wie zal het zeggen?
Het zou zomaar ingecalculeerd kunnen zijn om op sommigen geld toe te leggen zolang dat onder de streep maar geld oplevert. En ik denk dat dat misschien deels speelt.
Ik weet wel aardig waar het voordeel te halen is en deel dat ook. Ik zal zelf echter niet snel vergeten om verkregen tegoed te claimen maar een ander vergeet dat wellicht, en ook daar zit Temu's voordeel. Niet goed doorzien hoe sommige acties werken of gladweg vergeten om tegoeden te claimen, dat zijn valkuilen die echter ook weer gemakkelijk te vermijden zijn.
Een ander voorbeeld: Temu heeft een actie waarbij je 300 munten moet verzamelen om €90 aan tegoed te krijgen.

Ogenschijnlijk, geeft Temu je om reden van een gedane bestelling (van stel €30) al 297 munten cadeau. Nog slechts 3 van van de 300 munten behalen, terwijl een aankoop van €30 er al 297 opleverde...

Bij de eerste bestelling na de start van die actie krijg je 1,11% van het bestelbedrag aan munten plus (eenmalig) 1 munt. Wow, 1 bestelling doen en dan nog maar minder dan 2 munten te hoeven gaan...
Noot: Een aanmerkelijk nadeel is hier overigens wel de beperkte artikelkeuze.

Wat velen zich niet realiseren is, dat men allereerst sowieso voor het minimun bestelbedrag (€20) moet bestellen om die ¢0,22 + ¢1 = ¢1,22 aan "munten" te krijgen. De stand is dan ¢298,22 munten, nog ¢1,78 munten te gaan. Tegen 1,11% houdt dat wel in dat men nog voor ten minste 1,78/0,0111= €160,36 moet besteden om de 300 munten vol te maken en de €90 te krijgen. Niks meer met een verhouding van "270 munten voor een bestelling van (stel €30)" zoals bij de start, maar een ander sommetje...
Totaal heeft men dan ten minste €180,36 besteed om €90 aan tegoed te krijgen. Dat komt neer op 90/180,36=50% korting.
Hee, toevallig alweer rond de 50% korting, of is dat geen toeval maar bijna Temu's winst-kantelpunt?
Aan het tweede plaatje zie je dat ik niet binnen 7 dagen op deze actie ben ingegaan zodat de ¢1 bonus verviel. Ik zou nu 3/0,0111=€271 moeten uitgeven om alsnog de €90 te krijgen, en dat is 90/271=33% korting. Zo dwingt dat teruglopende kortingspercentage wel tot een hoger bestelbedrag binnen een week, en dat is dan Temu's voordeel.
De resp. 50% en 30% korting is trouwens wel echt, dus oplichting is het zeker niet, maar wel verlokking.
Ik heb daar geen trek in, en laat zoiets lopen. Tot nu heb ik continu tussen de 50% en 70% korting gehad, zoals laatst 67% (met 75% als mogelijkheid maar dan met inklaringskosten-onzekerheid).
En die kortingen tellen wel enorm aan dus voordelig is het zonder meer, zolang men alleen nuttige zaken koopt en niet gaat kopen omwille van de kortingen

En, niet vergeet om tijdig tegoeden te claimen, wat overigens simpel te doen is.
Ik vermoed dat Temu's kantelpunt van "winst maken of niet" op zo'n 60-65% korting zit. Een product kost gemiddeld maar (stel) 30-35% van de vraagprijs plus 8% verzendkosten, zo ongeveer... En alles waarvoor men het duurder slijt, is voor hen winst.
Mij maakt dat alles niet uit. Ik kijk naar wat ik nodig heb en naar wat ik ervoor betaal, en gooi geen geld uit het raam door een ander te subsidiëren die mij geen acceptabele meerwaarde biedt voor zijn/haar prijsopslag. Zo kom ik beduidend verder met mijn budget, dan anders, en dat is mooi meegenomen.