• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Budgetverdubbeling door slim in te kopen - "tips and tricks" /Temu, AliExpress maar ook lokaal...

Ga je op voordeeltjes af en bestel je online om die reden?

• Ik let nauwelijks op de prijs van artikelen

Stemmen: 0 0.0%
  • Ik bestel nooit online

• Ik bestel vaak online

Stemmen: 8 88.9%
  • Ik denk wel vaker online te gaan bestellen

• Tips zijn welkom, om geld te besparen!

Stemmen: 2 22.2%
  • Ik vind dat de NL winkels en webshops teveel rekenen

Stemmen: 3 33.3%
  • Ik vind de prijzen van NL winkels en webshops redelijk

Stemmen: 1 11.1%
  • Ik twijfel bij de gedachte om online te bestellen

Stemmen: 1 11.1%

• Totaal aantal stemmers
    9

RockyFlats

Ruttaan
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ieders prepbudget is beperkt, maar als we met een beetje slimheid hetzelfde goedkoper kunnen inkopen, dan hebben we meer voor hetzelfde geld.

In dit draadje passen allerhande tips om prepspul voordelig(er) te kunnen inkopen.

Een Chinese handsirene die ik voor omgerekend €8,90 kocht bij Temu, leidde tot dit draadje. De laagste prijs waarvoor ik het daar vond was €27,83 maar bijna 70% korting maakte het een stuk voordeliger.

Bij een korte zoekactie op bol.com vind ik exact dezelfde handsirene aangeboden voor €152 tot €215...😂

1000064011.png
Wie het bij deze bol.com verkoper koopt, die betaalt dus feitelijk 24 x te veel.

Nu is dit natuurlijk een extreem met de vork schrijven van een m.i. schofterig opportunistische verkoper, maar zelf zie ik in winkels en online in de regel dezelfde Chinese producten opduiken die bij Temu en Ali maar 1/3 van de prijs kosten.
1000064013.png
Deze handsirene zal vast wel ergens voor €50 of €75 in een reguliere winkel of webshop opduiken. We denken dan bij Temu of Ali met €27 goedkoop uit te zijn, maar pas op... Via Temu is het een klein kunstje om daarop nogeens 70% korting te krijgen. Wat we hier in een winkel of webshop voor €50 tegenkomen, kost ons dus maar €9 als we onze positieven er maar bij houden. Een dikke vervijfvoudiging van ons prepbudget is dat!👍

Natuurlijk kunnen we niet alles uit China halen en blijft een kritisch kopen belangrijk, maar er is veel moois te halen.
De €8,90 die ik na 70% korting betaalde voor de handsirene, zal de werkelijke productie-kostprijs zijn met nog steeds een flintertje winst erop voor Temu, vermoed ik.

Ik denk dat wij gewoonweg niet beseffen voor hoe weinig €€ producten kunnen worden gemaakt en voor hoeveel €€ de handel ons doorgaans belazert...

In dit draadje passen allerhande tips om prepspul voordelig(er) te kunnen inkopen. Of dat nu vanuit China komt (AliExpress, Temu), vanuit gewone online winkels (Bol.com, iBood, Vevor.de, Amazon) of fysieke winkels of postorderbedrijven, dat is om het even. Leuk is natuurlijk als ieder tegelijk aansprekende voorbeelden kan noemen, van prepzaken voor (relatief) weinig.

Zelf werk ik hieronder de Temu-tip even uit...

Neem eens een kijkje bij Temu, en weet dan dat je bij een totale bestelwaarde van €72 een bedrag van €50 als tegoed terug krijgt. Ik heb dat meerdere malen geprobeerd, en heb vanochtend voor €72 besteld en dat volledig uit tegoed betaald. Dit is dus geen "wassen neus" maar keihard voordeel. Goed beschouwd, kan je van de Temu-app prijzen dus 70% aftrekken!

Temu stond mij aanvankelijk wat tegen omdat ze in hun app geregeld schermen met voordeelkortingen, kortingcoupons en ogenschijnlijke kansspelletjes die kortingen geven. Laat al die zooi maar over voor mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is... Wat heb ik immers aan een bon met €20 korting bij €100 bestelwaarde als ik eenvoudig 70% korting kan regelen?😁

Het gaat als volgt...

1. Neem de tijd en gooi de winkelwagen vol met zaken die je graag zou willen kopen. Probeer dan, om op minimaal €72 of €73 uit te komen, en het beste ook niet veel meer. Mooi is wel, om er meer producten in te hebben zodat je kunt kiezen, maar bij bestellen moet je daaruit rond de €73 kunnen selecteren.

2. Zoek "met het vergrootglas" op "claimtegoed". Waarschijnlijk krijg je op dat moment, of kort daarna, de mogelijkheid om via een "balletje-balletje" spelletje kortingen te verdienen door 1 van 3 eitjes kapot te slaan. Houd het goede ei bij het verschuiven in de gaten, en kies dat. Na het kapot slaan krijg je uiteindelijk:
30% korting over de eerste €40 bestelwaarde, 70% korting voor het meerdere tot €60 en "200% korting" voor alles boven de €60. De korting wordt als tegoed uitgekeerd maar is per bestelling gemaximeerd op €50. Reken het uit, en je ziet dat je bij €73 bestelwaarde nagenoeg 70% korting krijgt. Bestel je voor een hoger bedrag dan blijft het tegoed €50.

1000063942.png
3. Hierboven het typische scherm dat bij die deal verschijnt. Je hebt vervolgens alleen de keuze uit de artikelen die je tevoren in de winkelwagen stopte! Onderaan zie je er twee die ik in de mijne had staan, maar je kunt door de eigen winkelwagen scrollen en kiezen welke artikelen je wilt bestellen. Besef wel dat je eerst de €73 zult moeten afrekenen, maar er wel €50 claimtegoed voor terug krijgt. Een volgende keer gebruik je dat en betaal je €23 maar krijgt er weer €50 aan claimtegoed voor terug. Gisteren bestelde ik voor €73, betaalde ik dat volledig vanuit tegoed en kreeg er ook weer €50 tegoed voor terug. Puntje-bij-paaltje betaal je dan maar zo'n 31% van de normale Temu prijs.👍👍

Ook tegoed is geld natuurlijk, dus feitelijk betaalde ik de tweede keer ook weer €73 maar €50 daarvan kreeg ik eerder van Temu retour.

4. Wel is het van belang om na zo'n bestelling gedurende 7 dagen trouw iedere dag even het tegoed te claimen. Een kleine moeite is dat, en zeker voor een Hollandse vrek😉
1000064012.png
Morgen kan ik €12,50 claimen! En van andere orders ook nog wat...😁

Via zoeken op "claimtegoed" kom je op die pagina terecht. Handig is ook om er via Account/Berichten/Promoties door klikken op een claimtegoed-bericht te komen.

Wel is het zo, dat dit aanzienlijke voordeel alleen bestaat als je er ook vaker dan tweemaal iets wilt kopen. Bestel je maar eenmaal dan krijg je €50 terug van een €73 bestelling. Die €50 kan je dan vast met een 20% kortingsbon weer uitgeven aan een bestelling van €62,50. Je hebt dan €73 uitgegeven en er voor totaal €135,50 aan spullen voor gekocht. 73/135,5 = 53% betaald, 47% korting.👍

Ik ben benieuwd naar de bespaartips en ervaringen van een ieder, dus brand maar los!

Budget preppen bestaat al als topic, lijkt mij wat overkill. Dat jij helemaal verslaafd ben aan postorder bedrijven is prima maar met deze pol lijk je meer op een handlanger daarvan die zoveel mogelijk info van iedereen wil weten (en opslaan).

Ik kan hier ook nog wel de link plaatsen van de 4TB usb stick voor weinig.

Budget preppen bestaat al als topic, lijkt mij wat overkill.
Ik heb nog even gekeken maar vond geen draadjes met de nadruk op het behalen van voordeel @petroman . Snel het hoogst noodzakelijke in huis halen voor weinig en geld besparen door te preppen, zijn toch andere invalshoeken. Dan houd je wellicht ergens een draadje verborgen?

Kritiek leveren is eenvoudig maar onderbouw dat dan zodra je het plaatst en had er een hyperlink bij gegeven...
Dat jij helemaal verslaafd ben aan postorder bedrijven is prima maar met deze pol lijk je meer op een handlanger daarvan die zoveel mogelijk info van iedereen wil weten (en opslaan).
Je hebt mij door! Natuurlijk wil ik van iedereen alles precies weten en opslaan. Oogkleur, voetmaat, beroep, DNA-profiel, enfin verzint u het maar! Met de nadruk op verzinnen dan wel, want hoe je aan dat waanidee komt is mij toch echt een compleet raadsel. Het is jou kennelijk ontgaan dat de poll unaniem is?
Ik kan hier ook nog wel de link plaatsen van de 4TB usb stick voor weinig.
Hmmm, "veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven"?

Probeer zelf ook eens wat relevante tips te noemen waar een ander wat aan heeft? Op prijs stellen zou men het zeker...

Probeer zelf ook eens wat relevante tips te noemen waar een ander wat aan heeft?
Ik probeer het realistisch te houden, laten we het daar op houden.
Je gaat weer op je paardje zitten en met dezelfde onzin aankomen, budgetpreppen (zoekt en gij zult vinden) is gewoon een topic hier en gaat over zo goedkoop mogelijk inkopen. Ja vaak niet jouw ali express meuk.

Voor iemand die meermaals bij temu wilt bestellen zijn het toch goede tips.

Of je dan geld bespaar of juist geld uitgeeft aan producten die je mogelijk niet nodig hebt mag een ieder voor zichzelf uitmaken.

Kort geleden kocht ik een setje tangen. Nog geen €12. Dan zijn mijn verwachtingen niet hoog.

Echter het was echt rommel. Temu heeft de kosten netjes terug betaald en ik mocht de tangen houden. ( zo slecht dat ze zelf niet eens willen? 🤪)

IMG_2816.jpegIMG_2817.jpegIMG_2815.jpeg

IMG_2814.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik probeer het realistisch te houden, laten we het daar op houden.
Je gaat weer op je paardje zitten en met dezelfde onzin aankomen, budgetpreppen (zoekt en gij zult vinden) is gewoon een topic hier en gaat over zo goedkoop mogelijk inkopen. Ja vaak niet jouw ali express meuk.
@petroman, je hebt alweer gelijk?😉

Ik scoorde 1 hit bij dat zoeken op "bugetpreppen", en dat is het draadje dat ik zojuist opende, met jouw zoekterm in jouw post. Sorry, maar mooier kan ik het echt niet maken, en jij kon dat ook niet. Een schot voor open doel was dat. Ach, trek het je niet aan, we dienen de humor!
1000064018.png

Jammer vind ik dat het Chinese spul niet op waarde wordt geschat. Zo'n 80-90% (schat ik in) van alle zooi die hier in de winkels ligt komt er vandaan en vind je ook terug bij Temu, AliExpress, Alibaba, Shein en ga zo maar door. Twee-tot driemaal zoveel betalen voor hetzelfde is een keuze waar niet iedereen voor kiest. Een nadeel is, dat garantie omslachtiger is. Geld terug is in de regel probleemloos, maar begeeft een product het na een jaar... De kans daarop is m.i. echter niet veel groter dan van identiek product dat in NL is gekocht. En wat is garantie waard als je er voor hetzelfde geld drie hebt?
Enfin, laat ieder natuurlijk de eigen keuzes maar maken.👍

Ik maak vrij vaak gebruik van de Aliexpress Bundle Deals.
Bij 3 artikelen en orderwaarde groter dan 3 euro gratis verzending
Bij 6 artikelen 2 euro korting en bij 10 artikelen 3 euro korting.

Vaak zijn het dingen in de categorie boutje, moertje, piefje ,palletje. Zaken die ook hier te koop zijn en ook gewoon uit china komen maar dan inmiddels wel 3-10 keer duurder zijn dan wanneer je het zelf bij Ali haalt.

Eén van de laatste aanwinsten voor 1,95 euro:
stove.jpg

Ik maak vrij vaak gebruik van de Aliexpress Bundle Deals.
Bij 3 artikelen en orderwaarde groter dan 3 euro gratis verzending
Bij 6 artikelen 2 euro korting en bij 10 artikelen 3 euro korting.
Dat is inderdaad een goede tip @preparator , ik maak daar ook vaak gebruik van. Gratis verzending ook onder de €10 en snelle verzending. Kort ervoor even zoeken in het normale aanbod, en dan poppen die zaken bij de Bundle Deals vaak ook op, voor lagere prijzen.
Vaak zijn het dingen in de categorie boutje, moertje, piefje ,palletje. Zaken die ook hier te koop zijn en ook gewoon uit china komen maar dan inmiddels wel 3-10 keer duurder zijn dan wanneer je het zelf bij Ali haalt.

Eén van de laatste aanwinsten voor 1,95 euro:
Bekijk bijlage 29087
👍

dan hebben we meer voor hetzelfde geld

Heb jij inmiddels een pakhuis extra aan je huis laten bouwen?

Ik bestel wel eens wat bij ali maar kom bijna nooit hoger dan hooguit een euro of 20 per bestelling. Gevolg is wel dat ik hier inmiddels omkom in de step down converters, hum/temp sensoren, ESP32 en NodeMCU rommel. Want ja, als je er 10 krijgt voor een fractie van de prijs wat je hier in NL betaald, waarom zou je er dan maar 1 kopen. (kuch consuminderen):rolleyes:

Heb jij inmiddels een pakhuis extra aan je huis laten bouwen?

Ik bestel wel eens wat bij ali maar kom bijna nooit hoger dan hooguit een euro of 20 per bestelling.
Een pakhuis, dat is wel een idee....

Ik kom ook steevast niet hoger dan netto €23 per bestelling en kan ik er dan iets aan doen dat de bestelwaarde dan telkens €73 is?
Ik verdring de werkelijkheid niet @phtvs 😉 Het was hier de afgelopen weken een Temu-inhaalslag.
Tja, een leven lang nog nooit Temu, en dan ineens is daar ... Temu!

Plant-steunstokken voor de tuin, solar-ledlampen, een "plant-zitje", zomerjurkjes, een drone, lijm, projectdoosjes, aansluitmateriaal, enzovoort, enzovoort... Maar, langzaam-aan treedt er wel een zekere verzadiging op merk ik😂
Gevolg is wel dat ik hier inmiddels omkom in de step down converters, hum/temp sensoren, ESP32 en NodeMCU rommel. Want ja, als je er 10 krijgt voor een fractie van de prijs wat je hier in NL betaald, waarom zou je er dan maar 1 kopen. (kuch consuminderen):rolleyes:
Ik ken dat gevoel. Hee, zie je nu dat je jezelf uit de ontkenningsfase kon bevrijden, mooi!😁

TIp waar ik veel op bespaar:
Koop een flinke vriezer (gratis, marktplaats) of nieuw.

Bestel bij sites, waar je tegen de houdbaarheidaan voedsel kan kopen, zoals: butlon. Je heb dan bijvoorbeeld 1kg kipkluifjes voor 3,95. Moeten volgens de verpakking binnen de maand op. Maar goed, het vlees komt al aangevroren aan, dus kan regelrecht de vriezer in. Potjes en blikjes en saus, allemaal tegen of over de houdbaarheid heen. Maar dat maakt weinig uit, ook voor de ingevroren zaken.

Vers ben ik niet zo gecharmeerd van omdat ik liever zelf voel-ruik-bekijk hoe de groente / fruit eruit ziet.

Het meeste vlees, kip, vis wat je daar besteld is voor horeca / groothandel dus iets betere kwaliteit dan de supermarkt. Alleen je moet het wel ontdooien, dat duurt soms even.
De blikjes zalm / tonijn enzo is hetzelfde als in de supermarkt.

TIp waar ik veel op bespaar:
Koop een flinke vriezer (gratis, marktplaats) of nieuw.
Hier is wel voorzichtigheid geboden.
Een gratis of goedkope vriezer is waarschijnlijk op leeftijd en mogelijk niet zo heel goed meer in conditie.
Het is goed denkbaar dat zo'n oud beestje heel veel extra kWh's gebruikt. Kan zo maar 500 Kwh extra zijn en dan wordt het alsnog een dure besparing.

Ik ben al een paar maal bedrogen van die Chinezen zoals Temu.
Bestelling die ik nooit zie of iets dat er dan helemaal niet op lijkt.
Zo is eigenlijk mijn vertrouwen daar in verloren gegaan.

Ik ben al een paar maal bedrogen van die Chinezen zoals Temu.
Bestelling die ik nooit zie of iets dat er dan helemaal niet op lijkt.
Zo is eigenlijk mijn vertrouwen daar in verloren gegaan.
Het spijt mij om dat te horen @Flos . Mijn ervaringen zijn diametraal anders, met AliExpress, Banggood, en indertijd Fasttech en sinds kort ook Temu. De keren dat iets niet aan kwam zijn op een hand te tellen terwijl ik al jaren bestel in China, en zonder uitzondering werd het geld geretourneerd. Soms is iets niet helemaal zoals verwacht, maar meestal lag het dan aan eigen onoplettendheid. Klopt een advertentie niet, zoals tegenstrijdige informatie of ontbrekende maten, dan ren ik weg. Verwacht geen Toyota voor de prijs van een Volkswagen en selecteer kritisch, en dan valt het al gauw 110% mee, is mijn ervaring. Je hebt dan gewoon wat pech gehad denk ik.

Het spijt mij om dat te horen @Flos . Mijn ervaringen zijn diametraal anders, met AliExpress, Banggood, en indertijd Fasttech en sinds kort ook Temu. De keren dat iets niet aan kwam zijn op een hand te tellen terwijl ik al jaren bestel in China, en zonder uitzondering werd het geld geretourneerd. Soms is iets niet helemaal zoals verwacht, maar meestal lag het dan aan eigen onoplettendheid. Klopt een advertentie niet, zoals tegenstrijdige informatie of ontbrekende maten, dan ren ik weg. Verwacht geen Toyota voor de prijs van een Volkswagen en selecteer kritisch, en dan valt het al gauw 110% mee, is mijn ervaring. Je hebt dan gewoon wat pech gehad denk ik.
Zelfde methode hanteer ik en bij met name AliExpress goede ervaringen met de afhandeling van spullen die nooit aankomen, nooit verstuurd zijn of die onderweg uit de verpakking glippen. Met name dat laatste komt nog wel eens voor met grote en zwaardere dingen die door de plastic verpakking prikken en dan geheel of gedeeltelijk weg zijn.
Fotootje maken van het geheel en benoemen wat er kwijt is en je krijgt per omgaande je geld terug.

Laatste grote misser was rond kerst. Een paar sets ring/steeksleutels besteld voor een prijs die op het randje zat van te mooi om waar te zijn. De slimmerik stuurde wel wat kleins op zodat je keurig een dag of 10-14 in de veronderstelling was dat je het artikel zou krijgen. Bij ontvangst van het prul meteen gereclameerd en weer vlot mijn geld terug gehad.

En de laatste kleine misser heb ik deze week binnen gekregen. 15 stuks van de uitschuifmesjes voor de prijs van maar liefst 11 cent per stuk. Zag er degelijk uit, maar blijkt toch wel van extreem lage kwaliteit te zijn. Pech gehad, je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

11.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfde methode hanteer ik en bij met name AliExpress goede ervaringen met de afhandeling van spullen die nooit aankomen, nooit verstuurd zijn of die onderweg uit de verpakking glippen. Met name dat laatste komt nog wel eens voor met grote en zwaardere dingen die door de plastic verpakking prikken en dan geheel of gedeeltelijk weg zijn.
Fotootje maken van het geheel en benoemen wat er kwijt is en je krijgt per omgaande je geld terug.

Laatste grote misser was rond kerst. Een paar sets ring/steeksleutels besteld voor een prijs die op het randje zat van te mooi om waar te zijn. De slimmerik stuurde wel wat kleins op zodat je keurig een dag of 10-14 in de veronderstelling was dat je het artikel zou krijgen. Bij ontvangst van het prul meteen gereclameerd en weer vlot mijn geld terug gehad.

En de laatste kleine misser heb ik deze week binnen gekregen. 15 stuks van de uitschuifmesjes voor de prijs van maar liefst 11 cent per stuk. Zag er degelijk uit, maar blijkt toch wel van extreem lage kwaliteit te zijn. Pech gehad, je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Bekijk bijlage 29123
Budgetverdubbeling door slim in te kopen - "tips and tricks" /Temu, AliExpress maar ook lokaal...
Mij ook niet meer gezien, beste @preparator ,

Ha dit is voor mij de druppel om nooit iets te bestellen bij de kroepoek aanbieders.

Ik wachtte mijn aanbieding af, ook omdat ik er nog nooit iets heb besteld om een fikse welkomst korting te krijgen, maar dat idee schrap ik nu volledig en word het geen,
***Ecoflow Delta Pro Draagbare Stroomcentrale 3 6 Kwh bestelling plus zonepaneel*** heel heel jammer.

***Ik wacht nog even met het stopen van hun nieuwsbrieven met aanbiedingen, misschien dat een van jullie het met succes binnen heeft gekregen***, dus bestellen maar. :cool: 👍

Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is heel waarschijnlijk ook een illusie . :cool:

@RockyFlats bij het niet aankomen van mijn bestelling dacht eerst ja flos brute pech.
Schip dat vast zit in het sueskanaal of een ander verlist een deel containers.
Het gaat nooit echt over super bedragen maar wel dingetjes die ik wel wilde hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:

@JJ&A , ik denk ook dat het voor jou waarschijnlijk het beste is om niets online te kopen. Fantaseren erover, dat kent immers geen enkel risico👍

@RockyFlats bij het niet aankomen van mijn bestelling dacht eerst ja flos brute pech.
Schip dat vast zit in het sueskanaal of een ander verlist een deel containers.
Het gaat nooit echt over super bedragen maar wel dingetjes die ik wel wilde hebben.
@Flos , natuurlijk, ik twijfel niet aan jouw ervaring, maar zoiets kan altijd gebeuren en in die zin had je even pech denk ik. Mij is het zo nog niet overkomen, en als het gebeurt dan is het een uitzondering weet ik, maar eens ben ik vast ook "de sigaar".
Op dat moment is het een uitzondering die de regel bevestigd, en dan maken de vele voorafgaande prettige pakketjes het voor mij alsnog meer dan de moeite waard. Het is een kwestie van perceptie.

Terug
Bovenaan