• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Budgetverdubbeling door slim in te kopen - "tips and tricks" /Temu, AliExpress maar ook lokaal...

Ga je op voordeeltjes af en bestel je online om die reden?

  • Ik let nauwelijks op de prijs van artikelen

    Stemmen: 0 0.0%
  • Ik bestel nooit online

    Stemmen: 0 0.0%
  • Ik bestel vaak online

    Stemmen: 11 91.7%
  • Ik denk wel vaker online te gaan bestellen

    Stemmen: 0 0.0%
  • Tips zijn welkom, om geld te besparen!

    Stemmen: 3 25.0%
  • Ik vind dat de NL winkels en webshops teveel rekenen

    Stemmen: 3 25.0%
  • Ik vind de prijzen van NL winkels en webshops redelijk

    Stemmen: 2 16.7%
  • Ik twijfel bij de gedachte om online te bestellen

    Stemmen: 1 8.3%

  • Totaal aantal stemmers
    12
kaasschaaf welke nog beter werkt dan die van bolsius die ik ooit heb gekocht voor 24,95, een rasp...

En toch kan ik me dat ook wel weer voorstellen.

Want bolsius is dat merk voor kaarsen
1761640674502.jpeg
En dat gaat inderdaad niet echt lekker.


Met deze zal het mogelijk beter gaan:
1761640631683.jpeg

Maar inderdaad die verschrikkelijke vervelende spammails van Temu zijn voor mij zo irritant dat ik bij Ali en niet bij Temu spullen bestel.
Ik zit nog even te kijken in mijn email van voor het moment dat ik me heb uitgeschreven voor hun opdringerige mails.
3 mailtjes per dag zijn geen uitzondering met de meest vreemde omschrijvingen zoals: "nog net op tijd" of "Terugbetaling voltooid" "Hoera, je hebt een bericht" of "sorry voor de vertraging" en dat terwijl ik helemaal niks besteld heb.

Als ik bij Ali een 100% identiek product kan kopen voor 5 euro, want bedrijven in Nederland voor 15 euro verkopen dan kies ik voor Ali.
Als ik dat product van 5 euro bij Temu voor 4 euro kan kopen, dan koop ik het alsnog bij Ali, want ik ik ziet niet op dit soort onzinmailtjes te wachten.
1761641307302.png
Met deze manier van communicatie hebben ze me in ieder geval weten weg te jagen.
 
mijn reden om niet bij temu te bestellen is de constante stroom spammails.

Maar inderdaad die verschrikkelijke vervelende spammails van Temu zijn voor mij zo irritant dat ik bij Ali en niet bij Temu spullen bestel.
Ik zit nog even te kijken in mijn email van voor het moment dat ik me heb uitgeschreven voor hun opdringerige mails.
3 mailtjes per dag zijn geen uitzondering met de meest vreemde omschrijvingen zoals: "nog net op tijd" of "Terugbetaling voltooid" "Hoera, je hebt een bericht" of "sorry voor de vertraging" en dat terwijl ik helemaal niks besteld heb.
Vreemd genoeg krijg ik juist 0,0 spam mails van Temu. (Wel van Ali maar dat is een verteerbare hoeveelheid)
Heb er speciaal voor in mijn backup inbox gekeken en het gaat uitsluitend om emails die een relatie hebben met wat ik besteld heb.

Vreemd zo'n verschillende ervaring.
Of heeft het misschien te maken met het feit dat ik geen temu app gebruik?
 
Het meest irritante van ale die reclame shit, vooral de laatste maanden op YT, is dat het algoritme niet snapt waar mijn interesse ligt. Ik krijg van alles te zien maar nooit iets waarvan ik denk wow dat moet ik verder uitzoeken.
 
Het meest irritante van ale die reclame shit, vooral de laatste maanden op YT, is dat het algoritme niet snapt waar mijn interesse ligt. Ik krijg van alles te zien maar nooit iets waarvan ik denk wow dat moet ik verder uitzoeken.

Dat is overal toch? De algoritmes laten zien wat je al gekocht hebt meestal.
 
Dat is overal toch? De algoritmes laten zien wat je al gekocht hebt meestal.

Die algoritmes zijn zinloos. Wij kochten 25 kilo kattenvoer en kregen vervolgens wekenlang advertenties met aanbiedingen kattenvoer. Kocht een heet water dispenser, krijg vervolgens aanbiedingen van, jawel een heet water dispenser.

Ook ik word bestookt met mails van AliExpress dankzij @RockyFlats Sinds hij mij tips gaf over hoe je coupons kon krijgen, krijg ik dagelijks minimaal 10 mailtjes van Ali. Ik laat ze in de spammap terechtkomen zodat ik er geen last van heb maar het nadeel daarvan is dat andere mails over je bestelling ook in de spam belanden.
 
Die algoritmes zijn zinloos.

Als iemand een beetje verstandig kan programmeren dan kunnen algoritmes nuttig zijn.
En daar gaat het in mijn ogen fout.
De meeste mensen kunnen niet verstandig programmeren. Ze gooien maar wat rommel in ChatGPT of een ander AI model. En dat AI model is gebaseerd op een rommelig taalmodel. Dus krijg je ook rommelige code.

Stel dat je via code kunt achterhalen of iemand een man of een vrouw is (en dat kun je) En stel dat je de leeftijd kunt bepalen (en dat kun je) En stel dat je door zoekgedrag kunt achterhalen waar de interesse liggen (en dat kun je) . Dan kom je wel op het punt van "it's not rocket science" om mij wel of niet te bestoken met reclame over luiers/pampers of over reclame van vegetarisch eten. Wel over techspullen, solar, en IT gerelateerde zaken. Maar de meeste mensen klikken braaf op de knop dat ze geen persoonlijke aanbiedingen willen, en gebruiken alle mogelijke middelen om zich hiervoor te "beschermen". (lang leve de bemoeienissen van de EU)

Ik gebruik mijn computer zowel privé als werkgerelateerd. Privé krijg ik alle mogelijke aanbiedingen als ik mijn adblockers uitschakelt. En zakelijk krijg ik helemaal geen zooi, want dan gebruik ik pi-hole zodat ik niet eens een adblocker moet gebruiken, en ik de zooi niet eens voorbij ziet komen.

Het gebruik maken van VPN software maat het probleem alleen maar erger. We zijn te gierig om te betalen voor content. En we lopen te klagen dat we reclame krijgen. Ik vind reclame (op een website) prima. Ik kan het negeren. Als ik echter van een bedrijf op 1 afzender zowel mijn bestelinformatie, als mijn factuurinformatie, als ongevraagde aanbiedingen krijgt, dan ben ik er uiteraard wel helemaal klaar mee. En dat is dus exact hetgeen Temu doet (En Ali bij mij niet)

@phtvs
Je kunt bij ali aangeven in de instellingen of je wel of geen aanbiedingen ontvang. Die staan los van je bestel of factuur updates. Kijk even onder instellingen.
 
En toch kan ik me dat ook wel weer voorstellen.

Want bolsius is dat merk voor kaarsen
Bekijk bijlage 29633
En dat gaat inderdaad niet echt lekker.


Met deze zal het mogelijk beter gaan:
Bekijk bijlage 29632

Maar inderdaad die verschrikkelijke vervelende spammails van Temu zijn voor mij zo irritant dat ik bij Ali en niet bij Temu spullen bestel.
Ik zit nog even te kijken in mijn email van voor het moment dat ik me heb uitgeschreven voor hun opdringerige mails.
3 mailtjes per dag zijn geen uitzondering met de meest vreemde omschrijvingen zoals: "nog net op tijd" of "Terugbetaling voltooid" "Hoera, je hebt een bericht" of "sorry voor de vertraging" en dat terwijl ik helemaal niks besteld heb.

Als ik bij Ali een 100% identiek product kan kopen voor 5 euro, want bedrijven in Nederland voor 15 euro verkopen dan kies ik voor Ali.
Als ik dat product van 5 euro bij Temu voor 4 euro kan kopen, dan koop ik het alsnog bij Ali, want ik ik ziet niet op dit soort onzinmailtjes te wachten.
Bekijk bijlage 29634
Met deze manier van communicatie hebben ze me in ieder geval weten weg te jagen.

Ik bestel regelmatig bij Temu. Het gaat dan vooral om spullen die in regionale winkels niet te koop zijn.
Dat levert inderdaad heel wat email op m.b.t. bestellingsbevestiging en stadia van transport. Maar de onzinmailtjes uit jouw voorbeeld krijg ik niet.
Mogelijk is dat omdat ik categorisch hun notificaties weiger, waar bij elk bezoek aan de Temu website om gevraagd wordt.
Niettemin gaan de meeste mailtjes van Temu ongelezen de prullebak in. Alleen de mails die de dag van aflevering aankondigen vind ik interessant, zodat de koerier niet tevergeefs komt.
 
Terug
Bovenaan