• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gaan jullie voor een bug-in of bug-out?


  • Totaal aantal stemmers
    53

Flos

SHTF Expert
Kijk ik prep ( al redelijk lang ) normaal ga ik voor een bug in. Maar er is niemand op dit forum dat zoveel materiaal heeft klaar staan dan ik .
( ik durf dat zeggen. ) voor een eventuele bug out.
En ik ga hier nu niet 42 puntjes op noemen waarom.
 
L

LadyPrepper

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit over 5 weken in mijn woon-BOL. Nog afgezien van het feit dat het wat lastiger is om er te komen (buitenaf en hoger in de bergen, dus lopend ben je al bekaf tegen de tijd dat je er bent), kan ik een paar bomen omzagen die over de weg vallen. Bovendien ben ik straks legaal in het bezit van verschillende vuurwapens (net als bijna iedereen in de buurt trouwens). Kijk, in het geval van een grootschalig gewapend conflict is het altijd afwachten natuurlijk, maar een paar over-enthousiaste straatrovers, die zou ik het in elk geval moeilijk moeten kunnen maken (om het maar eens correct uit te drukken).
En uiteindelijk is het liever blô-jan dan doo-jan, dus dan kunnen we er nog over denken om naar onze toekomstige BOL (anders dan onze woon-BOL) te gaan, maar daarvan staat nu alleen nog de locatie vast. We zouden er wel direct kunnen kamperen en vast ook wel een tijdje kunnen overleven, rechtstreeks uit het wild. Maar prettig is natuurlijk anders.
We willen op die plek een klein, wintervast onderkomen bouwen waar we in geval van nood echt kunnen onderduiken.
Ik vraag me altijd af, als iedereen om je heen OOK wapens heeft, bij een conflict wint dan degene met de meeste en zwaarste firing power? Ik heb geen wapens maar in BOL 3 zouden ze relatief makkelijk te krijgen zijn (Zuid-Afrika). Daar is het overigens zo dat bendes weliswaar heel erg gruwelijk te werk gaan (hakmessen, speer punten etc) maar minder vaak over dure vuurwapens beschikken dus met een vuurwapen (mits je er bij kan komen en mee om kan gaan) heb je theoretisch een voordeel. Maar als iedereen ze heeft dan vervalt dat voordeel en wordt het een wapen wedloop; of zie je dat anders?

Als je geen BOL hebt denk ik dat je sowieso moet zorgen dat je uit de grotere steden weg gaat. Mensen worden gevaarlijk zodra zij zelf en hun gezinnen honger beginnen te lijden. Dan gaat fatsoen als eerste de deur uit. Zorg dat je zodra plunderingen gaan beginnen dat je maakt dat je weg komt. Ik zou in dat geval (zonder BOL) ook zo diep mogelijk de natuur in trekken. Beter miserabel dan dood!

Ja, eens. Ik woon in een grote stad in de Randstad in een groot huis en ondanks het slagvaste glas en de vele verdiepingen, ben ik bang dat een rovende kwaadwillende bende zo binnen is. Mijn voorkeur zou dus altijd bugging-out zijn naar 1 van onze BOLs en ik zou dat doen voordat the SHTF. Zelfs toen Obama hier in town was en de helicopters af en aan vlogen ivm een hoge terreur dreiging, zijn we weg gegaan. Waarom wachten op trouble als je de beschikking hebt over meerdere goed uitgeruste BOL's?

[MOD]Posts samengevoegd.[/MOD]
 

Papillon

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me altijd af, als iedereen om je heen OOK wapens heeft, bij een conflict wint dan degene met de meeste en zwaarste firing power? Ik heb geen wapens maar in BOL 3 zouden ze relatief makkelijk te krijgen zijn (Zuid-Afrika). Daar is het overigens zo dat bendes weliswaar heel erg gruwelijk te werk gaan (hakmessen, speer punten etc) maar minder vaak over dure vuurwapens beschikken dus met een vuurwapen (mits je er bij kan komen en mee om kan gaan) heb je theoretisch een voordeel. Maar als iedereen ze heeft dan vervalt dat voordeel en wordt het een wapen wedloop; of zie je dat anders?

Het verschil gaat m zitten in de training.. Beter niet pas beginnen als het toegepast moet worden. De hele mindset moet aangepast zijn tot actie.
Er moet kennis zijn van formaties, schootsectoren, onderlinge communicatie enz
Betere wapens zorgen niet automatisch voor de winnende hand, getrainde mensen wel.

Over dit onderwerp zegt Selco veel, je zou er op kunnen googlen hij is iemand die in een ghetto heeft geleefd in oorlogsgebied in de balkan.

En over het hele psychische gebeuren vind ik Sonny puzikas wel een aanrader. Deze man weet het en ander goed onder woorden te brengen over geweld.

[mod]video niet meer beschikbaar[/mod]
 
L

LadyPrepper

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Het verschil gaat m zitten in de training.. Beter niet pas beginnen als het toegepast moet worden. De hele mindset moet aangepast zijn tot actie.
Er moet kennis zijn van formaties, schootsectoren, onderlinge communicatie enz
Betere wapens zorgen niet automatisch voor de winnende hand, getrainde mensen wel.

Over dit onderwerp zegt Selco veel, je zou er op kunnen googlen hij is iemand die in een ghetto heeft geleefd in oorlogsgebied in de balkan.

En over het hele psychische gebeuren vind ik Sonny puzikas wel een aanrader. Deze man weet het en ander goed onder woorden te brengen over geweld.


Ik ga de filmpjes bekijken als ik iets minder jetlag heb. Dank daarvoor! Maar je hebt natuurlijk gelijk; het gaat om training en met wapens kunnen omgaan.

Ur funny!

[MOD]Posts samengevoegd.[/MOD]
 
Bovenaan