• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

CV-ketel thuis omstellen op propaan.

marzman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf in huis (helaas) ook geen houtkachel, maar nam het in een voorgaande post https://www.preppers-shelter.nl/threads/motie-houtstook-in-woningen-uitfaseren.5657/#post-130724 op voor wie er (verstandig) wel een heeft. En dus eigenlijk ook voor mensen met een campinggasstel, een gasfornuis, een elektrisch plaatje, een gourmetstel en een oliestelletje.
Het is gewoon een pleit voor vrijheid en gezond verstand, en liever niets met "verbieden" of kortzichtigheid!:)
Ik vind dat niet helemaal vergelijkbaar. Een campingfornuis produceert ook wel fijnstof, maar heel weinig fijnstof vergeleken met een houtkachel :)
 

RockyFlats

Ruttaan
Ik vind dat niet helemaal vergelijkbaar. Een campingfornuis produceert ook wel fijnstof, maar heel weinig fijnstof vergeleken met een houtkachel :)
Haha, helemaal juist @marzman , maar of nu "levensgevaarlijk via de longen of door een mee-afgefakkeld worden of stikken": de pamperende deugpolitiek staat dan al gauw klaar met @#!&&@# verboden die een zinnig mens en preppert op achterstand plaatsen. Het is voor hen al gauw "Levensgevaarlijk" dat propaan...😉

Uit een boom vallen, een kriebelkeel krijgen en de vingers of billen branden mag, tenminste ... in mijn wereld. :)
 

RockyFlats

Ruttaan

@joepmeloen, ik zie het op teveel plekken. Dit is geen grap. En kennelijk gelijk strafbaarstelling; wat een land!
Dit vraagt om burgerlijke ongehoorzaamheid, en zeker voor wie de techniek hier geen geheimen heeft.
In april of mei wil ik een CV ketel omhangen.
Haha, misschien kan er een apart stealthy hoekje komen waar de eerste delinquenten zich kunnen vervoegen @phtvs ?
En zodra we helemaal niets meer mogen in dit land, kunnen we daar allemaal "ondergronds". Dat was even gekheid, maar luchtte wel op😉
 
  • Leuk
Waarderingen: will

PBear

Mankinds only hope
@joepmeloen, ik zie het op teveel plekken. Dit is geen grap. En kennelijk gelijk strafbaarstelling; wat een land!
Dit vraagt om burgerlijke ongehoorzaamheid, en zeker voor wie de techniek hier geen geheimen heeft.
In april of mei wil ik een CV ketel omhangen.
Haha, misschien kan er een apart stealthy hoekje komen waar de eerste delinquenten zich kunnen vervoegen @phtvs ?
En zodra we helemaal niets meer mogen in dit land, kunnen we daar allemaal "ondergronds". Dat was even gekheid, maar luchtte wel op😉

Wat een paniekzaaierij, die nieuwe gaswet volgens Feenstra. Als de monteur CO meet, meteen iedereen de straat op sturen en de brandweer erbij halen!

Geen idee wat de brandweer daar komt doen. Wat ramen en deuren open en goed ventileren lijkt me voldoende om vervolgens het euvel te verhelpen.

Dit doet me denken aan alle commotie rond asbest, waar mannen in witte pakken moeten komen om wat oude golfplaten van je schuurtje te verwijderen. En allemaal zwaar gecertificeerd en reteduur.
Nu, ik heb die golfplaten destijds in Nederland met hulp van mijn buurman in van onze schuurtjes verwijderd - wel netjes eerst bevochtigd en toen in plastic verpakt tegen het stof - en vervolgens naar Polen vervoerd, waar ze zijn hergebruikt als afdak voor een oude caravan.
En mocht ik daarvan over 30 jaar kanker van hebben gekregen, dan heb ik stiekum toch nog de 100 jaar gehaald. :lol:

Die nieuwe gaswet lijkt vooral een ondersteuning van de installatiebranche, maar ook een middel om de goegemeente angst aan te jagen en economische druk uit te oefenen om burgers van het gas af te halen en te pushen naar elektrische warmtepompen en een volgende crisis, omdat de capaciteit van het elektranet daar niet op berekend is.
 
Bovenaan