• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een week zoveel mogelijk niets doen in het bos...

CrossbowClan

Diehard Prepper
@The_Last_Don74 wat een mooie shelter gaat dat worden :thumbsup:.
Maar het mos kun je beter met de wortels naar boven leggen, die nemen het water op en als je de wortels dan naar beneden legt dan druppelt het naar beneden, zoals @Papillon al zei. Als het kan is het ook goed om er eerst een laag bladeren of sparretakken onder te leggen. Dat zorgt naast een betere waterdichtheid en ook voor een betere isolatie :).
 
G

Gast 2000

Gast
Beter doe je eerst zeil eronder, want mos is als een spons, het houdt heel even vocht tegen maar blijft heel lang na druppen., voor tijdelijke shelter is het prima natuurlijk, het houdt wel wind tegen.
Voor een natuurlijke shelter wil je natuurlijk geen zeil.
Ik zou zoals crossbow al zegt eerst bladeren er op gooien, voordat je het mos er op drappeert.
Tevens moet je de zijkanten niet 'te' goed isoleren. Laat maar rustig wat plekjes open zodat alles ventileert en je niet zoals jij aangaf met een draaiende wind in rook komt te zitten die niet weg trekt.

Als je je vuur op armlengte van je shelter plaatst met een reclecterende muur er achter, zul je zien dat je vuur beschermd door shelter en muur al niet snel opvalt.
Wat ik vaak doe is rondom mijn kampplek losse takken tegen bomen schuin aanzetten. Zowel kleine als grote.
Je zult bemerken dat als je dit her en der doet op een zo'n natuurlijke manier mogelijk, je kamp van ver af steeds minder tot zelfs helemaal niet meer te zien is.
Zodoende is een commando vuur niet meer noodzakelijk en je kunt vanaf je bed het vuur aanhouden ;)
 

The_Last_Don74

Survivor
@Papillon bedankt voor je tips,ik wil eerst alles met
natuurlijke materialen maken.
Dan is ff kijken hoe lang alles droog/ comfortabel blijft.
Maar deze shelter word permanent dus het zeil komt er nog in.
 

The_Last_Don74

Survivor
@The_Last_Don74 dat wordt een goeie shelter :thumbsup:.
Voor de koude winternachten zou ik ook nog sparretakken op de grond leggen, 10 cm. dik (4 cm. onder druk).

Goed bezig man :cool:.
@CrossbowClan Thanks :Dga ik zeker doen dit word mn bush hang out ik ga nog een vuurplaats maken,
Ik zie het al helemaal voor me kampvuur goed glas whiskey en in de natuur.
Meer heb je niet nodig :thumbsup:
 
Bovenaan