• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Loreen

Last (wo)man standing
Hoewel ik groot wel intrigerend vind, blijft als puntje bij paaltje komt toch de vraag "waar laat je het"? Ik bedoel, als je de steel in je BOB wil stoppen en het past niet, tja das toch jammer. Al zijn er natuurlijk zat alternatieven, en als het echt echt niet past kan je hem altijd nog gewoon vast houden.
En als de nood echt hoog is maakt het denk ik niet zo veel uit en pak je gewoon wat voor handen is. Toch?
 

Myronprps

Prepper goeroe
Hoewel ik groot wel intrigerend vind, blijft als puntje bij paaltje komt toch de vraag "waar laat je het"? Ik bedoel, als je de steel in je BOB wil stoppen en het past niet, tja das toch jammer. Al zijn er natuurlijk zat alternatieven, en als het echt echt niet past kan je hem altijd nog gewoon vast houden.
En als de nood echt hoog is maakt het denk ik niet zo veel uit en pak je gewoon wat voor handen is. Toch?
Bravo echt bravo
 

dimidrie

Senior Prepper
Daar is die dan de @Rataplan bijl helemaal compleet en voor mij voelt die ook perfect aan, stukje ruimte aan de onderkant maar verder helemaal goed. Nu nog een schede..... ook maar zelf leren te maken haha.

Bekijk bijlage 1735
Bekijk bijlage 1738

Hoe vaak heb jij al zo'n steel gemaakt? Het ziet er echt goed uit!
En de tweede foto is mooi genomen.

Hoewel ik groot wel intrigerend vind, blijft als puntje bij paaltje komt toch de vraag "waar laat je het"? Ik bedoel, als je de steel in je BOB wil stoppen en het past niet, tja das toch jammer. Al zijn er natuurlijk zat alternatieven, en als het echt echt niet past kan je hem altijd nog gewoon vast houden.
En als de nood echt hoog is maakt het denk ik niet zo veel uit en pak je gewoon wat voor handen is. Toch?

Er wordt hier toch behoorlijk om de ferme steel heen gedraaid als je het mij vraagt... o_O:fluit:
 

Myronprps

Prepper goeroe
Hoe vaak heb jij al zo'n steel gemaakt? Het ziet er echt goed uit!
En de tweede foto is mooi genomen.

Dit is pas de tweede alleen geduld is niet mijn sterkste kant, dus als ik op youtube een tutorial zie van iemand die het al 20jaar doet wil ik ook dat resultaat haha.

En dankje vind fotograferen erg leuk om te doen.
 
J

J.J

Gast
Niet echt bosperceel gerelateerd maar ja ik vind het wel leuk:)


Hier moet iets moois uitkomen!

Natuurlijk super zo'n uitdaging.

Waar begin je mee?

het eerste wat je moet doen is kijken hoe slecht het gereedschap er aan toe is. nu is dit erg lastig met de verf en natuurlijk hoop je dat de vorige eigenaar dit niet gedaan heeft om roest te bedekken.... wat natuurlijk wel het geval was.

Na het overleggen over hoe het er uit moet gaan zien moet je beginnen met eerst de bijlkop in dit geval op orde maken.

Enorm veel azijn,verfverwijderaar en schuurpapier later krijg je dan dit:

Bekijk bijlage 1498


Weltrusten:)

Misschien iets tegen het roesten???? van de bijl.
http://www.highlandwoodworking.com/rust-prevention-lubricants.aspx

Mvg,
J.J
 

Myronprps

Prepper goeroe

Myronprps

Prepper goeroe
Dag lieve prepbuis kinderen, het is alweer een tijdje geleden dus weer even een update.

Hopelijk morgen en anders zondag weer naar een werkplaats toe voor een lintzaag die ik kan gebruik voor mijn sager chemical (eindelijk maar toch) en voor mijn sheffield never blunt #1.

Ookal heb ik een eigen bos een kans om gratis hout op te halen laat ik niet liggen dus via het houtbewerkers forum 3 flinke gratis acasia stammen kunnen regelen, hierna door naar arnhem om daar de baptist te bezoeken. Hier hebben ze morgen workshops onder andere van robert sorby (de producent van timber framing tools) en ook de jongens van vershout die uitleggen hoe je kunt bouwen met stammen en van alles in het bos. Allemaal voorbereiding op de blokhut.
 

Ray

SHTF Expert
Acacia hout geeft zo z'n leuke eigenschappen. Het rot nauwelijks, is keihard (goedkope schroeven breken af bij het indraaien met electrisch gereedschap) alleen zitten er vaak broze donkere plekken in. Daardoor lastig om mooie planken van te zagen. Paar jaar geleden kende ik dit hout niet (alleen de boom, staan hier in de wijk ook), maar in Hongarije gebruiken ze het als stookhout en als bouwmateriaal voor kozijnen, deuren, palen, gereedschappen, etc, je komt het overal tegen.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
je bedoeld waarschijnlijk de Valse Acacia. die groei werkelijk door heel Europa als onkruid. let wel op, hij is giftig. dus met schuren een masker gebruiken.
 

Myronprps

Prepper goeroe
je bedoeld waarschijnlijk de Valse Acacia. die groei werkelijk door heel Europa als onkruid. let wel op, hij is giftig. dus met schuren een masker gebruiken.
IMG_2124.jpg

Ik heb zo het idee dat jij het verschil wel weet.

Acacia hout geeft zo z'n leuke eigenschappen. Het rot nauwelijks, is keihard (goedkope schroeven breken af bij het indraaien met electrisch gereedschap) alleen zitten er vaak broze donkere plekken in. Daardoor lastig om mooie planken van te zagen. Paar jaar geleden kende ik dit hout niet (alleen de boom, staan hier in de wijk ook), maar in Hongarije gebruiken ze het als stookhout en als bouwmateriaal voor kozijnen, deuren, palen, gereedschappen, etc, je komt het overal tegen.

Ik denk dat ik ga proberen om er wat mee te draaien, een hamer uit een stuk bijvoorbeeld of misschien ook wel als steel proberen. ik zie het nog wel.
 
Bovenaan