Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@Larik naam genoot:thumbsup:Mooi he die lariks![]()
Hoi! Met plezier dit allemaal gelezen, maar laatste post is lang geleden. Weet iemand of deze persoon hier nog komt? Ik heb ook recent een stuk bos gekocht en ben benieuwd naar zijn recente ervaringen....
Hoi! Met plezier dit allemaal gelezen, maar laatste post is lang geleden. Weet iemand of deze persoon hier nog komt? Ik heb ook recent een stuk bos gekocht en ben benieuwd naar zijn recente ervaringen....
Ik heb het nog maar net, dus nog aan het plannen en verkennen. Gebied is top als bugout, veel wild, rivier voor drinkwater vis en kreeft, redelijk afgelegen ( zo ver mogelijk in NL). Het is iets meer van 10.000m2Wat zijn jouw ervaringen ? Hoe groot is jouw bos?
Ik heb het nog maar net, dus nog aan het plannen en verkennen. Gebied is top als bugout, veel wild, rivier voor drinkwater vis en kreeft, redelijk afgelegen ( zo ver mogelijk in NL). Het is iets meer van 10.000m2
Ik ben nog aan het rondkijken voor een stuk bos in midden of noord nederland met een vergelijkbare oppervlakte als het perceel van Myronprps. Staat momenteel niet veel te koop helaas.
Je bent net wat laat. https://www.grondruilgelderland.nl
Of check www.bosgrond.nlJammer! Heb mij nooit gerealiseerd dat je een eigen stukje bos kunt bezitten voor een relatief weinig geld. Heb geen haast, heb geen deadline om een stuk bos te hebben. Hoop wel dat ik in 2020 iets gevonden heb.
Je hoeft natuurlijk niet perse een stuk bos te kopen, kijk eens naar ons terrrein.
Van niets tot iets in minder dan zeven jaar.
Ik was vijfenvijftig toen we begonnen met de aanplant, je bent nooit te oud om een bos te zien groeien....
Bekijk bijlage 17051
Bekijk bijlage 17052 Bekijk bijlage 17053
Bekijk bijlage 17054
Ik zou gaan voor de gulden middenweg. Een deel maaien maar ook een deel laten verwilderen.Ik kwam dit topic tegen, nu is het zo dat wij tegen een “bos” perceel aan wonen.
Het is voornamelijk wilg die Schots en scheef doorelkaar hangen, opgevuld met braamstruik, brandnetel en distel.
Perceel is ca. 3,5hectare en een open stuk, brandnetel en grassen, van ca 80 x 60 meter.
Bevat veel leven, fazanten, kraaien, buizerds en duiven, tevens een dassenburcht, reeën en ik heb weleens een vos zien wegvluchten.En de nodige muggen en andere insectenleven.
Wat ik jammer vind is dat de open plek overwoekerd gaat worden o.a. door de brandnetels en distels.
Wat zou het advies (kunnen) zijn om hiermee om te gaan? Flink met de bosmaaier aan de gang gaan of de natuur haar ding laten doen?