• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Myronprps

Prepper goeroe
Die pinnen door het houten handvat, hoe doe je dat, of liever wat voor metaal neem je daarvoor?
Ik heb messing draadeinde gebruikt van ongeveer 2M lang en dit op gewenste manier afgekort. vervolgens erin en dan beginnen met schuren. Als je hoger in de korrel gaat begint het na een tijdje te glazen net zoals echte messing pins aleen stukken goedkoper plus meer oppervlak voor de lijm

@Gamble precies vereist alleen eventjes dat je nadenkt over waar dingen die ergens anders voor bedoeld zijn nog meer voor gebruikt kunnen worden haha.
 

Myronprps

Prepper goeroe
Weer een nieuws mes handvat gemaakt:

ditmaal van wenge.

Ben begonnen met het te verzagen uit een groot blok en daar twee helften van gemaakt en de vorm uitgetekend dit ik wou hebben daarna gaten geboord en met lijm vastgezet. ik weet niet meer wie het vroeg naar de pins die ik gebruik maar ditmaal een extra fotootje gemaakt om het wat duidelijker uit te leggen:
20170301_135308[1].jpg

zijn ongeveer een meter lang bij de bouwmarkt voor nog geen 3euro ps.

altijd natuurlijk even checken of alles wel past voordat je bezig gaat! en hoppa lijm erop en vastzetten maar:

IMG_20170301_143014_794.jpg

daarna klemmen er weer af (24uur binnen niet in een koude garage). hierna beginnen met vormen en polijsten en natuurlijk een heerlijk verwarmd laagje tung eroverheen:

IMG_20170302_164040_841.jpg

Binnenkort komt er trouwens wat leuks aan. Wil je nou gelijk de foto's zien terwijl ik er mee bezig ben?: https://www.instagram.com/myroncraftsnld/
 

petroman

SHTF Expert
Weer mooi man.
Geweldig om je vooruitgang te zien. Maar die pennen, sla je die niet als een klinknagel vast ?
 
J

J.J

Gast
Klinken dat zou kunnen,,,,, maar dan heel voorzichtig,
een grote kans dat het hout gaat splijten, met goede lijm en ook nog persen zo als is gedaan pers je zelfs als e wat ruimte zou zijn ook bij de pennen langs, en sluit het zo mooi dicht zodat er geen bacteriën ontwikkeling kan plaats vinden, mocht het al te bont zijn kan je nog altijd "kneedbaar hout" op kleur brengen en dat tussen de speling kunnen persen en dan de handvat nog meer in model brengen
 

Myronprps

Prepper goeroe
Weer mooi man.
Geweldig om je vooruitgang te zien. Maar die pennen, sla je die niet als een klinknagel vast ?
bedankt:) nee passen er gewoon, tussen de lijm die ik gebruik zet 3x zijn normale volume uit tijdens het drogen de ruimte die er dus eventueel tussen zit word enorm strak opgevuld. de pinnen dienen eigenlijk voor niks anders dan als het ware een lijm brug tussen de delen.
 
J

J.J

Gast
Ach Pinnen is helemaal in,,,,, hoort al helemaal bij het leven.:thumbsup::p
Het is niet meer weg te denken.

Volgende project het verdedigingswapen van de vrouw een oerdegelijke deegroller.:oops:
 

Myronprps

Prepper goeroe
Vandaag een mes handvat gemaakt met letterhout of slangenhout. Opgeschuurd tm korrel 2000 en afgewerkt mijn lijnzaadolie.
Tevens mijn eerste poging met mozaïek pinnen althans alleen eerste pin, volgende keer wil ik met verschillende draden gaan werken voor een nog mooier effect.

17125897_1072677842837402_8348780733904453632_n.jpg
 

AWOL

Prepper goeroe
@Myronprps ziet er op het eerste gezicht mooi uit maar helaas krijg ik niets mee van de details door het kleine formaat foto. Idee om de foto's individueel te plaatsen of detail foto's te maken?
 

Myronprps

Prepper goeroe
@Myronprps ziet er op het eerste gezicht mooi uit maar helaas krijg ik niets mee van de details door het kleine formaat foto. Idee om de foto's individueel te plaatsen of detail foto's te maken?

TADAA.

Goed idee.
Waar haal je de messen vandaan ?

Deze vanuit amerika besteld: https://www.selfrelianceoutfitters.com/collections/diy-knife-making/products/pks-knife-blank-13 maar heb ookal blanks besteld uit finland: https://www.lamnia.com/nl/sc/156/messen-en-vouwmessen/lemmeten

verder nog niet echt rondgekeken deze had ik nog "liggen" en ben nu opzoek naar blanks iets dichterbij huis maar schijnt toch erg moeilijk te zijn.

17267476_1797696977162692_696722241773109248_n.jpg
 

Myronprps

Prepper goeroe
De afgelopen weken eigenlijk geen tijd gehad voor leuke bosperceel posts, druk bezig met brandhout voor aankomende winter en natuurlijk de moestuin in orde maken
20170401_194629[1].jpg

Natuurlijk moeten er ook bloemen gekweekt worden voor de bijtjes in het bos, hebben de rakkers wel verdiend.

Na deze lente drukte kan het bosperceel topic weer op volle toeren draaien.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Beter voor de rug, wat hoger, en minder last van vorst aan de grond, :);)
 

Myronprps

Prepper goeroe
Zo tijdje op vakantie geweest in Ierland, wat een volk en wat een land.

Even een foto als bewijs dat je niet altijd de meest stevige outdoor schoenen nodig hebt voor een beetje natuur:

IMG_0622.JPG

In Ierland ook inspiratie gevonden voor mijn eigen bos:

Genoeg ruimte tussen elke boom en in heerlijk gras/mos overal. Prachtig!
20170425_132739.jpg

Bij thuiskomst gelijk de werkplaats induiken om te beginnen met opruimen.... blegh maar moet gebeuren:

20170428_171612.jpg

Verder slecht nieuws, de steel van mijn sager chemical laat te wensen over...... de kop heeft namelijk speling. het is een verschrikking ik snap dat je nu even moet pauzeren met dit bericht te lezen door alle tranen. Oh well nieuwe steel, nieuwe foto's!! Deze steel wil ik eigenlijk vastleggen met video voor het forum, beetje leven in de brouwerij leek me wel leuk.
 
Bovenaan